Toinen auto vai ei??

onni löytyy arjesta

Aktiivinen jäsen
06.08.2007
4 064
0
36
Mies haluaa, mut mun mielestä ei ole välttämätöntä.

Hieman taustaa: Lapset nyt n.6v ja 3,5v ja tähän asti yhdellä autolla pärjätty vaikka toisinaan minäkin sitä omaa autoa olen haikaillut. Kerho ja kauppamatkat kävelyetäisyydellä, joten sinne ollaan päästy, sateella vaan sadevaatetta päälle. Jos jonnekin harrastukseen vanhempi lapsi tarvinnut kyytiä, yleensä jonkun kaverin vanhempi ottanut kyytiin. Eräällä tuttavaperheellä kolme autoa ja heiltä saa tarvittaessa lainaan sekä miehen vanhemmat ovat itse sanoneet, että voivat antaa meidän käyttöön autonsa vaikka koko talveksi.. Tietysti se on sitten sitä pyytämistä, mutta en koe sitä ongelmaksi.

Myös nuorempi lapsi aloittamassa ehkä nyt talvella päiväkodin, jonne myös kävelymatka ja mulla ihan kävelymatka myös töihin olisi. Mun kontolla olisi aamuviemiset ja miehen mielestä erityisesti silloin toinen auto tarpeen. itse ehdotin seuraavaa: kun meillä molemmilla olisi klo07 aamu, niin veisi mies lapset, vaikkakin heidät tarvitsisi viedä hieman aikaisemmin. Itse kun olen valmis työmatkan talvella kävelemään, kuten aiemminkin olen tehnyt.

En tiedä miksi, mutta jotenkin olen sitä vastaan, että meillä toinen auto. olisihan se kivaa muttei välttämätöntä..

Mä en ostais, jos ei olis pakko. Meillä on vain yksi auto. keskustaan on matkaa n. 3km ja edestakaisin käveltynä se tuntuu välillä paljolta, varsinkin lasten kanssa. Mutta mä hoidan kauppa-asiat sitten kun mies on kotona tai sitten mies käy kaupassa työmatkalla. Ennen liukkaita kelejä kuljen pyörällä.

Älä ihmeessä hanki toista autoa tuollaisilla syillä! Se tuo kustannuksia aivan valtavasti j amyös nuo ympäristötekijät sekä arkiliikunnan väheneminen ovat tosi isot miinukset! Meillä on kaksi autoa sen vuoksi, kun molemmat tarvitsemme autoja työssämme, mutta kyrsii silti pitää kahta autoa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kustannukset kasvaa kun laitatte toisen auton, kävellessä saat hyötyliikuntaa, ympäristöseikat jne.
Siinä miettimistä

Tätä mieltä minäkin! Nyt on kiva myös kun lapset tottuneet, että liikkua voi muutenkin kuin autolla ja vaikka auto pihassa olisikin, jos keli sallii kuljemme pyörällä. Nyt mieskin päätyi, että odotellaan ja katsotaan miten talvi menee..

Yhteistyössä