Toiminko väärin/epäoikeudenmukaisesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22913548]ap: mitä siellä isän luona mahtaa tapahtua, kun lapsi oireilee noinkin rajusti? :O Toivottavasti isä ei tee lapselle jotain pahaa. :([/QUOTE]

En usko enkä pelkää sitä, että mitään fyysisesti pahaa tekisi. Psyykkinen puoli onkin sitten toinen juttu. =( Eromme johtuu juurikin siitä, että oma pää ei kestänyt. Ex käyttää henkistä väkivaltaa mikä ei yhdessä ollessamme rajoittunut vain minuun vaan myös lapsi sai osansa. Ja varmasti sama meno jatkuu.

Elariasiat kysyin ulosotosta. Voidaan periä useamman vuodenkin takaa. Tapauskohtaista. Meinasin, että vien asiaa eteenpäin ensiviikolla.

Kiitos kommenteistanne! Sain paljon ajateltavaa ja uusia näkökulmia.

Toisaalta jos ex-miehelläsi on tiukkaa rahassa niin eikö ole kuitenkin kiva että käyttää vähät varansa reissuun lapsen kanssa, eikä esim reissuun kavereiden kanssa?
Oletteko te nyt aivan idiootteja. Mielestäni on täysin selvää, että mies ei maksa elareita jostain ihan muusta syystä kun siitä, että rahaa ei ole. Jos kerran on miehellä on varaa suunnitella matkaa, niin veikkaan että olisi vara maksaa edes osa elatusmaksuista. Eli aloittajalle sanoisin, että hoida ensin tuo elariasia kuntoon, ja sitten vasta suunnittelette mitään ylimääräistä. Eksällesi voit sanoa, että ensin varmistetaan että arkielämä saadaan kuntoon, sitten vasta käytetään rahaa matkustamiseen.

Noista elareista kannattaa soitella Kelalle, voitte tehdä sopimuksen että Kela maksaa sinulle ja isä hoitelee omat velkansa sinne kuten tahtoo.

Jos isä ei pidä tapaamisajoista huolta (oli pari kk sitten nähny viimeksi?) sanoisin, että pidempi reissu ei onnistu. Jos ei kerran säännöllisesti tapaa, en usko tuon reissun perumisen vaikuttavan mitenkään isä-lapsi-suhteen kehittymiseen... Millasta tuo henkinen väkivalta oli?

[QUOTE="mä";22909567]Vahti reissun jälkeen minua viikkoja etten saanut poistua näköpiiristä ja takertui ihan fyysisestikin minuun jos olin jonnekin menossa (ei ole ikinä ennen sillä tavalla tehnyt). Puhui oma-aloitteisesti vielä pari kuukautta reissun jälkeen ettei halua mennä "Ryttylään" isin kanssa. Rupesi pissailemaan housuun, hakkasi, puri, potki...minua kun rupesin "alustamaan" seuraavaa tapaamista. Pikkuhiljaa näistä päästiin onneksi eroon. Nyt tapaamisissa ollut taukoa pari kk:tta. Ei johdu minusta...[/QUOTE]

Siis tosi outoa oireilua...ei millään pahalla, mutta tuo ei kyllä ole normaalia. Kannattaa sitten ehkä mielummin selvittää että miten se viimekertainen pidempi vierailu oli oikein mennyt jos noin pahasti oireilee sen jälkeen.

Ja kyllä olet epäreilu jos elareiden takia kiellät yhteisen reissun. Se on itsekkyyttä ja epäaikuismaista käytöstä. Kyse on lapsen eduista kuitenkin. Lapselle on etu viettää aikaa myös isänsä kanssa. Valitettavasti.

Noista elareista kannattaa soitella Kelalle, voitte tehdä sopimuksen että Kela maksaa sinulle ja isä hoitelee omat velkansa sinne kuten tahtoo.

Jos isä ei pidä tapaamisajoista huolta (oli pari kk sitten nähny viimeksi?) sanoisin, että pidempi reissu ei onnistu. Jos ei kerran säännöllisesti tapaa, en usko tuon reissun perumisen vaikuttavan mitenkään isä-lapsi-suhteen kehittymiseen... Millasta tuo henkinen väkivalta oli?

Päiväkausien puhumattomuutta joka kohdistui myös lapseen. Sulki itsensä täysin meidän ulkopuolelle kun joku asia ei miellyttänyt. Piti minut lähes täysin pimennossa omista menoistaan. Olihan myös lievää fyysistä..tavaroilla kohti heittelyä, kasvojen edessä huutamista, sytytteli valoja ja sulki patteria sekä avasi ikkunaa talvikylmällä huoneessa jossa olin nukkumassa, liikkumisen estämistä, ei päästänyt sisään... Lapselle on hirmu vaativa ja ehdoton.

[QUOTE="jaa";22915850]Siis tosi outoa oireilua...ei millään pahalla, mutta tuo ei kyllä ole normaalia. Kannattaa sitten ehkä mielummin selvittää että miten se viimekertainen pidempi vierailu oli oikein mennyt jos noin pahasti oireilee sen jälkeen.

Ja kyllä olet epäreilu jos elareiden takia kiellät yhteisen reissun. Se on itsekkyyttä ja epäaikuismaista käytöstä. Kyse on lapsen eduista kuitenkin. Lapselle on etu viettää aikaa myös isänsä kanssa. Valitettavasti.[/QUOTE]

Kuinka niin valitettavasti? Minusta on hyvä jos saa sellaisen suhteen, että lapsella on hyvä olla hänen kanssaan tuevaisuudessa pidempiäkin aikoja kuin viikonloppu!

Yhteistyössä