Toiminimen lopettaminen??

• Viestiketjun aloittaja Kioski täti
  • Ensimmäinen viesti
Kioski täti
Olen palaamassa työelämään kotiäidin elämästä eli työkkäriin työtön työnhakijaksi. Minulla on kymmen vuota toimimaton vanha firma toiminimellä. Se ei ole alv. velvollinen eikä ole ennakkoperinnässä eli käytännössä "pöytälaatikko" firma. Vaatikohan työkkäri kuitenkin jotain dokumenttia firmasta? Ihan paperisena ei taida löytyä enää mitään kun silloin nuorena en tajunnut koko hommasta yhtikäs mitään vaan heitin ne menemään.

Toiminimi saa olla,eikä sen pitäs vaikuttaa mitää. Verottajalta saat kyllä mun mieltä paperin,e teet ole verovelvollinen firman suhteen.

Mulle ainakin sanottiin, ettei toiminimestä kannata luopua ,vaikkei sillä töitä enää teekkään.

Mun tarvi aikoinaan täyttää työkkärille selvitys toiminimestä, ja siitä että se on oikeasti suljettu ja he käsittelivät sen paperin jossain kokouksessa ennen kuin olin virallisesti työtön työnhakija. Sieltä annettiin joku 4-sivuinen paperi täytettäväksi johon tarvi jotain liitteitä mukaan (mulla oli todistus siitä, että yritys on poistettu rekisteristä ja vakuutusyhtiöstä taisin pyytää todistuksen että yel on irtisanottu).

Yhteistyössä