Toimiko teillä epiduraali?

Mulla auttoi epiduraali todella hyvin supistus kipuihin. kun oli eka epiduraali laitettu ja vaikutus alkanut niin nukahdin ( mulla siis pitkä synnytys ), toisn se oli hieman tois puoleinen ja kun vaikutus alkoi hiipumaan niin alkoi toisella puolella helvetilliset supistus kivut. onneksi nukutuslääkäri tuli kysymään miten epiduraali tehosi ja kerroin toispuoleisuudesta ja lääkäri lisäsi annoksen määrää kun sain tehosteen ja toisella keralla puudutus toimi hyvin molemmin puolin. no kolmannen kerran kun laittoivat niin se ei vienytkään kipuja ja kätilön kanssa sitä ihmeteltiin ja kätilö totesi että epiduraali ei toimi silloin jos synnytys etenee vauhdilla, ja minulla siis tässä vaiheessa, vihdoin ja viimein, synnytys eteni kovaa vauhtia. Valitettavasti epiduraali ei auttanut ponnistusvaiheen kipuun joka oli elämääkin kamalampaa.
 
Ekassa synnytyksessä sain epiduraalin ja auttoi tosi hyvin. Ponnistuksenkin aikaan mun mielestä auttoi, koska ei koskenut niin paljon kun olin kuvitellut etukäteen. Olo oli taivaallinen, kun kovat ja kivuliaat supistukset loppui kun seinään :D Tokassa synnytyksessä sain spinaalin. Sekin auttoi hyvin ja olo oli kovin helpottunut senkin jälkeen :D Poissa oli kivut ja sai hetken levätä ennen ponnistusta.
 

Yhteistyössä