toimiiko

  • Viestiketjun aloittaja ehkäisyrengas?
  • Ensimmäinen viesti
ehkäisyrengas?
Kävin lääkärin juttusilla voimakkaiden kuukautiskipujen takia. Olen syönyt pillereitä, mutta ne eivät ole oikein auttaneet. Lääkäri suositteli minulle ehkäisyrengasta tai Yasmin pillereitä. Ehkäisyrengasta (Nuvaring) hän kuitenkin suositteli enemmän. Itse olen vähän epävarma tuosta renkaasta ja sen toimivuudesta. Eikös se voi tuntua yhdynnän aikana ja vaikka sen saisikin ottaa pois pariksi tunniksi, eikö se ole todella epäkäytänöllistä?
Te renkaan käyttäjät, oletteko olleet tyytyväisiä? Onko rengas helppo asettaa ja tuntuuko se esim. jos istuu? (tamponi saattaa joskus tuntua)
Jotenkin on vaikea kuvitella että sillä tosiaan on ehkäisytehoa, siis entä jos laitan sen jotenkin väärin (en tarpeeksi syvälle) säilyykö ehkäisyteho siltikin?
Entäs sivuvaikutukset....?!
 
Tytteli
Ei se rengas tunnu vaikka miten päin olisit, ja joillaki se tuntuu yhdynnässä joillaki ei.. Minusta se taitaa ihan riippua siitä miehestäkin :) itse kyllä yleensä aina olen ottanut sen pois, mulla jotenki häirittee yleensä ajatus että siellä on jotain ""tiellä"", heh. Yhtä helppo asettaa ku tamponi, ehkä helpompaaki, ja tottakai se ehkäsee, eikä väliä kuinka syvällä yms, kuhan se siellä on. Kiva kun ei tartte sitä aina muistaa niinkuin jos syö pillereitä. Ja vaikutuksethan on kaikilla erilaiset, ite oon ollu vähän kärtysempi ja menkkakivut tullu.
 
soina
ensimmäinen rengas oli vaikea, mutta en aiemmin ollut käyttänyt esim e-pillereitä. rengas on helppo muistaa ottaa pois, eikä se tunnu kuin vain joskus kun se on valunut vähän alemmas emättimessä.
enkä ole epäillyt ollenkaan sen toimivuutta ja lääkärikin sanoi että sen sivuvaikutukset ovat pienemmät koska se vaikuttaa suoraan eikä ruoansulatuksen kautta.rintojen pieni aristus on ollut mun ainoa haitta.
nyt on menny puoli vuotta ja oon ollu tyytyväinen. mies on muutaman kerran sanonut tunteneensa renkaan.
eli suosittelen =)
 

Yhteistyössä