toimiiko teillä lasten vaatteiden kierrätys?

eli kierrätättekö pieneksi jääneitä lasten vaatteita sukulaisten ja kavereiden kesken? itsellä ei oikein nuita pienten lasten vanhempia ole tuttavapiirissä joten meillä ei kierrätys toimi. joudunkin sit ostelemaan vaatteita uutena ja pieneksi jääneet kannan kirpparille.
 
hillo

Meillä toimisi kyllä kierrätys, vaan en ole osannut lähteä siihen hommaan mukaan... :ashamed: Sukulaiset tarjosivat kyllä vaatteita odottaessani esikoista, mutta ilmeisesti olen niin hienohelma, etten kelpuuttanut niitä :eek: . Minä en osta kirpputorilta itsellenikään vaatteita, joten en osta lapsillenikaan. Kaikki on ostettu uutena, vaikka rikkaita ei todellakaan olla! Vaatteet ovat niin henk. koht. juttu minulle, että ostan mielummin kaksi uutta vaatetta kaupasta ja pesen niitä useammin, kuin hommaan jostain pussillisen jo valmiiksi kulutettuja ja virttyneitä vaatteita. Pätee itseeni ja lapsiini. Olen varmaan ainot näin ajatteleva... :D
 
Et muuten oo ainoo näin ajatteleva..hillo!
Määkään en tykkää ostaa kirppikseltä valmiiksi venyneitä ja kuluneita vaatteita. Ainoastaan jotain ulkohaalareita oon pihakäyttöön kattellu sieltä. Meillä kierrätys sujuu oman perheen kesken, kolmas lapsi on nyt tulossa, joten vauvanvaatteet alkaa olla jo uusimisen tarpeessa. Minusta on mukava katella kaupoista vaatteita, joita saa kyllä ihan edullisestikin ja kestäähän ne sitte seuraavallekin lapselle..
Mua joskus ärsyttää kun mummo kantaa meille vanhoja vauvanvaatteita, joita en vois aatella laittavani vauvalle..vaikka hyväähän se tietty vaan tarkottaa!! :ashamed:
 
säästöä kierrätykses
Meillä kierrätetään lastenvaatteita. Olen ostanut naapurilta siistejä vaatteita 0.50e/kpl. Juhlavaatteet olen osatnut uusina. Kotioloissa kelpaa vahän virttyneempikin vaate, varsinkin kun asutaan maaseudulla. Ensimmäisen kahden vuoden aikana vaate on vähän aikaa sopiva, joten koen, että on turha haaskata uusiin vaatteisiin. Kierrätys ei ole rahasta kiinni. Laitan rahani mieluummin pitkäkestoisempaan kulutustavaraan. Koska vielä ei lapset osaa vaatia merkkivaatetta tms. hyödynnän tämän iän.
 
meillä on kaikki pojan vaatteet pääsääntöisesti ostettu kirpputoreilta... ja ei kyl kaikki vaatteet sieläkään virttyneitä ja venyneitä oo.... vaan se on ostajasta kiinni mitä ostaa... :) :)
onhan tietty helpompi mennä kauppaan ja ostaa uusia mutta...


meillä nyt esikoinen 6kk ja hänellä on refluksi vaiva.. ja meillä melkein kaikki pieneksi jäävät vaatteet ovat todella karsean näköisiä....
johtuen siitä että poika oksentelee ja en sen vaivan takia oo viittiny ruokavaliosta suttaavia ruokia poistaa...
eli meillä toimii kirppis vaatteet.. :D :D :D
ja kyllä sieltäkin siistejä, puhtaita ja vähänkäytettyjä löytää :D :D
ja onhan jonkun käytettävä vanhojakin ja lisäksi vauvan vaatteet menee heti pieneksi...

uteliaisuus kysymys niille jotka ostavat uusia... mitä teette vaatteille kun päätätte perheenne lapsiluvun olevan täynnä.... heitättekö roskiin??? vai mitä niille tapahtuu...

on meilläkin muutamia uusia vaatteita.. mutta siis pää sääntösesti jo jollakulla käytössä olleita...
 
-sini-
Meidän perheeseen kuuluu 4 lasta vanhin -94 ja nuorin -01 ja tosi paljo ollaan kierrätetty vaatteita.Eihän sitä tarvii huonoja vastaan ottaa.Rahaakin on sen verta vähän että kyllä sillä säästää.Itellekki oon saanu kavereilta ja kirpparilta.Tosin....kengissä mä olen tarkka.Niitä en hirmusti kierrätä.Jalat on sen verta tärkeät pitää hyvässä kunnossa. :)
 
Täällä on toinen Sini. Meilläki on 4 lasta. Kaikki poikia, joten vaatteet on hyvin pidetty. Kirpparilta saa hyväkuntoisiakin vaatteita.

Itse olen vienyt pieneksijääneitä vaatteita sukulaisille tai osan myyn kirpparilla.

Kengät ostan uutena.
 
mami32
Moi vaan..

Meilläkin kierrätetään vaatteita.. vauva-aikana tuli otettua vähän epä siistejäkin vaatteita mut nyt kun lapset jo vanhempia katson aika tarkkaan mitä vastaan otan.. Kengät olen ostanut uutena kun esikoisen jalka kasvaa tosi nopeaa tahtiin.. (nyt 6v ja jalan koko33)
 
yxz
Meillä vaatteet kiertää perinteisesti suvussa. Tosin meillä kiertää nyt omien lasten kesken eikä pahemmin muille jää, tahtovat nuorimmaisen jälkeen olla siinä kunnossa, että roskiin joutuvat ;)
Tytöllä on kaappi täynnä perittyjä juhlamekkoja, jotka ovat aivan uuden veroisia ja ne varmaan aikanaan tulevat siirtymään jonkun toisen käyttöön. Käytettyjä vaatteita en ole koskaan ostanut enkä näillä näkymin ostakaan.
 
Ehdottomasti kyllä!!!!!!
Lastemme hoitotäti ihmetteli kun sama talvihaalari viihtyi heidän naulakossaa vuodesta toiseen; meidän kaksi tyttöä piti sitä ja naarurin tyttö piti sitä ja vielä toisenkin naapurin tyttö piti samaa haalaria.
Eli meidän asuinalueella toimii tehokas lasten vaatteiden (ja tarvikkeiden) kierrätys. Kysymme toisiltamme teksiviestein, mitä tarvimme tai laitamme viestin mitä meillä on jäänyt pieneksi. Sukulaisten kanssa kierrätys ei toimi, kaikilla kun niin samanikäisiä lapsia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2004 klo 12:49 elina kirjoitti:
joudunkin sit ostelemaan vaatteita uutena ja pieneksi jääneet kannan kirpparille.
Miksi "joudut" ostamaan uutena, etkö voi ostaa sieltä kirppikseltä. Itse olen löytänyt kirppikseltä paljon uuden veroisia vaatteita aivan pilkkahintaan. Varsinkin vauvan vaatteet jäävät todella nopeasti pieneksi, joten koen turhana maksaa uusista niin paljon. Nyt tietysti kun lapset ovat jo vähän isompia ( 5 ja 7 v) ja käyttöikäkin on vähän pidempi, niin ostan pääosan vaatteista uusina.

Mutta varsinaiseen kysymykseen; meidän suvussa toimii kierrätys. Ne vaatteet joita annoin silloin ensimmäiseltä ja toiselta lapselta eteenpäin, ovat nyt osittain palautuneet (ja tietysti tullut jotain uusiakin mukaan), kun meille tuli perheenlisäystä!
 
Valitettavasti meillä ei suvussa toimi tuo lasten vaatteiden kierrätys muuta kuin siskoni kanssa. Siskollani on neljä lasta ja itselläni kolme lasta ja kaikki ovat suunnilleen samanikäisiä niin tosi vähän on vaatteita kierrätettävissä. Miehen puolelta lasteni vanhin serkku, perheen ainokainen niin häneltä jäisi tosi siistejä vaatteita( on rauhallinen lapsi), mutta hänen äitinsä on sitä mieltä, että niistä pitää saada "kaupan" hinta niin kiitos ei. Mieheni toisen veljen vaimolle taas ei kelpaa meidän "rääsyt" vaan kaikki pitää ostaa uutena.

Lahjoitetaan palstalla olen ylimääräisistä vaatteista koittanut päästä eroon, mutta valitettavasti täälläkin on niitä joille ei kelpaa toisen käytetty, joten ne mitkä ei kelpaa miehellenikään autoremonttiin räteiksi olen laittanut roskiin. :( (UFF boikotoin)
 
sele
Meillä toimii kierrätys. Just ostin serkulta kassillisen vaatteita. Kiertelen kirpputoreilla säännöllisesti ja ostan jos vaate on siisti, ehjä ja edullinen!! Ostan myös uusia kaupasta. Kirpputoreilla käyminen on minulle harrastus.
 
-jansku-
Kierrätetään sukulaisten kesken paljon lastenvaatteita.
ja kirppareilta ostan myös tosi paljon vaatteita lapsille. Katson, etä ovat siisiti ja mahdollisimman vähän kuluneet, mitään puhkikuluneita en osta, tuskin kukaan mukaan niin tekee. Kirppareilta tekee ihan huippuhyviä löytöjä aina aika ajoin. :D
 
Tavallaan toimii.
Saan pientä korvausta vastaan ystävältäni yhden tytön käyttämät vaatteet omalle tyttärelleni. Ne kelpaavat, koska meillä äideillä on samanlainen maku ja tapa pukea lapsia. Siskon tyttöjen vanhoja on jotain kotivaatteina, ei kovin paljoa, sillä tyyli on kovin erilainen. Kaikki muut vaatteet ostan uutena, tytöllä vaatteita liikaakin.
Pojalleni ostan kaikki uutena. Tuttavapiirissä ei ole isompia poikia, enkä tosiaan pue lapsiani ihan mihin tahansa vaatteisiin. Kirppisostot ja lindexkappahl-osasto ihan mahdotonta meille. Poikani vanhat vaatteet menee kummipojalle ilmaiseksi, tyttöni vanhat myyn kirppiksellä hyvään hintaan (laadukkaita merkkivaatteita).
Perheen sisällä kiertää vain ulkohaalarit ja yöpuvut, tosin pikkuneidille pitää pyjamien lisäksi ostaa mekkoyöppäreitä. :)
 
muoriska
Kyllä toimii, ja se minkä saan pienellä paikkakunnalla myytyä kirppiksellä , myyn, ja loput lahjoitan joko SPR:n KONTTIIN tai sitten lasten päiväkodin kirpparille.
Muutama uusi aina ostetaan, mutta maltillisesti. Nytkin on alesta ostettuja talvihaalareita odottamassa neitien kasvua.

Mm ruskovillan, ja travallen tuotteet olen myynyt nettikirppareilla.
 
hävinnyt osapuoli
aikanaan yritettiin kierrätystä kun oli eri-ikäisiä lapsia siskon kanssa, mutta siihen loppui kun paljastui että meille annettiin ne resut vaatteet ja toiselle puolelle sukua ne ehjät ja parhaat. ja minä hölmö olin hyvät vaatteet hänelle antanut. en halunnut olla mikään roskalaatikkoa vastaava tapaus...
siihen loppui kierrätys. nyt kun jatkokäyttöä perheen sisällä, sisäistä kierrätystä vähän (tytölle ei enää kelpaa poikien värit). pääasiassa uutena hankin vaatteet ja sitten laitan ehjät ja siistit srk:n tms vaatekeräykseen.
 
nassukka
Voi kunpa toimisikin! Mulla ei kaveripiirissä ole oikein vielä lapsia ja sukulaisten lapset ovat jo niin vanhoja, että heidän vaatteet ovat menneet jo muille. Mielelläni kyllä kierrättelisin. Kirppareilta olen koittanut etsiä, mutta enään ei tunnu kauheesti löytyvän sieltäkään. Se mitä ihan pakosti tarvitaan niin ostetaan sitten alennusmyynneistä.
 

Yhteistyössä