Toimiiko teidän muistinne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MorbidMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MorbidMama

Aktiivinen jäsen
05.05.2007
17 832
1
36
Miten ihmeessä voi muistaa kohta kolmen lapsen aikataulut sun muut? Mites te joilla on isompi katras, muistavatko lapset omia lekuriaikojaan tms.? Tai jos olisikin käytössä iso kalenteri, niin miten ihmeessä siihen sitten muistaa kirjata ne menot? Mä olen aivan käsi näissä organisointi-asioissa ja tuntuu että kaiken mielessä pitämiseen menee kohtuuttoman paljon energiaa...
Neuvoja?

adhd-äitinä olen opetellut kalenterin ja kännykän hälytyksen käytön. Neljän lapsen, miehen ja oman aikataulun synkronointi on haasteellista!

Kerran viikossa laitan pöytäkalenteriin uudet merkinnät ja tarkistan käsilaukkukalenterin ja kännykän. tämäkin prosedyyri on kirjattu kalenteriin ;) Jääkaapin ovi on hyvä viestikeskus, siihen muistilaput, jos tarvitsee. Lapset oppivat nopeasti käyttämään kalenteria. Esikoinen merkitsee koulutehtävätkin

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
adhd-äitinä olen opetellut kalenterin ja kännykän hälytyksen käytön. Neljän lapsen, miehen ja oman aikataulun synkronointi on haasteellista!

Kerran viikossa laitan pöytäkalenteriin uudet merkinnät ja tarkistan käsilaukkukalenterin ja kännykän. tämäkin prosedyyri on kirjattu kalenteriin ;) Jääkaapin ovi on hyvä viestikeskus, siihen muistilaput, jos tarvitsee. Lapset oppivat nopeasti käyttämään kalenteria. Esikoinen merkitsee koulutehtävätkin

Kiitos vinkeistä, jääkaapin ovi on meilläkin käytössä..ja on tuossa seinässä kalenterikin, mut ongelma on se, että mä unohdan usein kirjata menot ylös..tai sitten tuhraan niitä johkin lehden kulmiin ajatuksena siirtää tieto sitten myöhemmin kalenteriin...ja senhän tietää miten siinä käy!
Toissapäivänä kännykkä hälyytti neuvolasoitolle ja kuinkas ollakaan, tottakai se unohtui kun en juuri sillä minuutilla voinutkaan soittaa.. :headwall:
Mutta eikun itseäni niskasta kii ja merkkailemaan. Taidan ostaa niitä keltasia pikkulappuja..jos muistan. :saint:

mie en kyl muista nykyään yhtään mitään,vaik on välil isoja lappuja muistuttamassa.kun en mie muista niitä lappuja lukee.
tai sit mie en niitä näe,täytys varmaan hankkia uudet lasit. :)

Alkuperäinen kirjoittaja flik:
mie en kyl muista nykyään yhtään mitään,vaik on välil isoja lappuja muistuttamassa.kun en mie muista niitä lappuja lukee.
tai sit mie en niitä näe,täytys varmaan hankkia uudet lasit. :)

Vessan seinään lappu! Siinä on hyvä lueskella ja meditoida.

"Tuo tullessas, vie mennesäs ja funteeraa paskall ollessas!" :kieh:

mä kirjotan kaikki tärkeet seinäkalenteriin joka on tässä koneen vieressä ja sit käytän paljo sellasta omaa henk.kohtasta kalenteria jossa on sitte kaikenmaailman vähemmän tärkeetkin muistutukset :D

Olisin nykyään täysin pulassa ilman kännykän kalenteria. Teen siitä 'varmuuskopion' vielä pöytäkalenteriin. Kaikista poikkeavista menoista on aina hälytyskin muistuttamassa.

Yhteistyössä