Toimiiko kuivaavat pesukoneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zenn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zenn

Aktiivinen jäsen
25.01.2010
2 228
1
36
Tampere
Kysymys on otsikossa. Meille valitettavasti ei mahdu erillistä rumpua, joten valinta tehdään tavanomaisen pesukoneen ja kuivaavan välillä. Olisihan se aivan ihanaa saada lakanat ja pyyhkeet suoraan kaappiin ja silloin tällöin voisi vaikkapa aamulla pestä illalla päälle laitettavia vaatteita.

Tämä on mielessä

Vanha pesukone on mennyt rikki, joten pitää päättää piakkoin, kun vuori kasvaa.

Viimeksi muokattu:
nyt vasta kävin tuossa sun linkissä. ompas halpa. tuossa kyllä saapi kuivata 5kg, joten ihan hyvän määrän kerrallaan

Jep. Se on yksi huolestuneisuuden aihe, halvat ovat harvemmin kestäviä. Mä suhtaudun tuohon 5kg varauksella, koska siinä ei kerrottu kauanko sen kuivaaminen kestää :D Mutta tällä hetkellä ei ole budjettia kovinkaan paljoa kalliimpaan laitteeseen.

Olen siis ihan tietoinen, ettei tuo korvaa erillistä kuivausrumpua, mutta haaveilen, että se kuitenkin helpottaisi arkea verrattuna ihan perus telinekuivatukseen olohuoneessa.

Viimeksi muokattu:
tietoni pohjautuu tekniikan maailman artikkeliin.

Juurikin tuo, että kuivaa vähemmän kuin pesee. Meidän halpiskuivausrumpu kuivaa aika pientä satsia liki kolme tuntia.

SItte: se kuluttaa enemmän sähköä ja vettä kuin erilliset laitteet. Käsitin niin, että se kuivaus kuluttaa myös vettä, arvelen, että jäähdytykseen.

Vaikka meillä siis on rumpu, niin vain noin kolmannes vaatteista ylipäätään kestää rumpukuivauksen (kiitos h&m, ne saa kaikki sulloa rumpuun!).
Lakanat kuivuu saunassa, koska mun mielestä lakanan pitää olla kovaksi kuivunut, ei missään nimessä "rumpupehmeä".

Eikä ne rummusta otetut kuivatkaan minusta rutikuivia ole, levittelen ne usein vielä yöksi jäähtymään sohvanselälle.

Pyykkitelineet olkkarissa on erittäin epäsiustuksellista, mutta järkevää. Kohta tulee kesä ja saa ulos kuivumaan! Meidän kuisti on kesällä' niin kuuma keskipäivällä, että pyykit kuivuu tunnissa.

Eräällä sukulaisella on sellaisella periaatteella toimiva kone, kahden eläkeläisen taloudessa se menee kuulema, mutta jos olisi paljon pyykkiä, ei sillä ehtisi päivän aikana pestä juuri kahta koneellista enempää, jos kuivatakin pitäisi. Pesu ottaa aikansa ja kuivaamiskapasiteetti on noin puolet pesukapasiteetista, kuivaamiseen menee pitempi aika kuin pesuun ja kun eka satsi on pesty ja kuivattu, on jo iltapäivä... Heillä kone on tosin jo useamman vuoden vanha, ovathan ne voineet tulla tehokkaammaksi. Eivät valitsisi enää sellaista konetta.

Kiitoksia. :)

Olen tietoinen, ettei se ole kovinkaan nopea, eikä minulla ole tarkoituksena alkaa ihan kaikkea pyykkiä sillä kuivaamaankaan. Pyykkiteline saa jäädä, mutta haaveilen vain siitä, että saisi suuremmat pyykit, jotka eivät kunnolla mahdu telineeseen, eikä kuiva vuorokaudessa, sillä kuivattua. Eli siis ihan vain auttavana lisänä olisi se kuivausominaisuus.

Ja kesäisinhän meillä ei ole tosiaan kuivatus ongelmia, mutta talvisin pyykinkuivaus vie mielestäni liikaa tilaa.

Onko muuten millaisia mielipiteitä Candyn kodinkoneista ylipäätään?

No se mikä meillä oli joskus oli kyllä ihan schaissi, tai no pyyheliinoja sillä kuivatin, muuten se kuivauslämpötila oli niin korkea, että kutisti ihan kaiken.
Sähköähän se syö sitten myöskin ihan pirusti.

Ei ainakaan enää meille tulis kuivaavaa konetta, onneksi sain rummun.

http://www.electrolux.fi/Products/Pyykink%C3%A4sittely/Kuivaavat_pyykinpesukoneet/Vapaasti_sijoitettavat/EWW148540W

Meillä on puoli vuotta nyt ollut ylläolevan linkin kone, Electrolux. Nimenomaan tilansäästäjäksi hankittiin, kun aina levällään olevat pyykkitelineet ärsyttivät ja erillistä rumpua kylppäriin ei mahdu. Lakanoista konekuivaus tekee omaan makuuni turhan ryppyisiä, mutta esim pyyhkeille ja rummun sietäville vaatteille on oikein hyvä.

Yhteistyössä