toimeentulotuki tilit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vvieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vvieras"

Vieras
Onko jollain tarkistettu pankeilta onko enemmän tilejä mitä on kerrottu? Mulla on lapsena hankittu tili, säästötili ja lapselle tili, joita en käytä. En ole jaksanut ilmottaa kun pitäisi joka kk niistä sitten viedä tosistukset. Sain kerran tosin lahjarahaa ja sanoin että pistäkää vaikka tonne tilille niin ei tarvi käteen maksaa.

Tiedän että sossu voi halutessaan tarkistaa, mutta kuulemma aika epätodennäköistä. Nyt alkoi kaduttaa miksen pyytänyt käteen. Kiva sitten joutua maksamaan takas. Ilmoitetaanko etukäteen jos jotain aiotaan tarkistaa?

Ei edes haeta enään kun pari kk sossusta ja olen miettinyt pitäiskö kokonaan lopettaa jos tulevatkin "tarkistuspäälle".

Onkohan jollain tietoa? Joakus myös luin että 100e kuussa ylimääräistä ei edea huomioida eli voisinko päästä pälkähästä. Meillä ei tosin ole mitään syytä kenenkään epäillä että huijaisin.

Tosi paljon huijaan kun noita tilejä voi lopettaakaan kuin käymällä henk koht ei netin kautta ja olen saanut lapsia varteb lahjarahaa joskus jouluna ja synttäreinä. Tosi pieniä summia. Satasia siis. Olisi siis pitänyt käteen ottaa. Vai lasten lahjarahoillako tulisi sitä ruokaa ostaa.

Kuhan et tee sitä virhettä että sossuun viemälläsi tiliotteella näkyy tilisiirtoja niiltä toisilta tileiltä.

Mää oon kuvitellu että pankkisalaisuus estää sossua tarkistamasta nuo?

Ei ne tarkista mitään... Mulla oli käyttämätön tili eri pankissa enkä koskaan ilmoittanut siitä mitään. En ole myöskään ilmoittanut lapseni tiliä, koska siellä ei koskaan tuloja. Nykyään ihmisellä saa olla tietyn verran tuloa jota ei oteta huomioon laskelmissa... summasta en tosin ole aivan varma.. olisiko 150e.. Tarkista summa oman paikkakuntasi sosiaaliviraston sivuilta tai muualta netistä :)

Ei ne tarkista mitään... Mulla oli käyttämätön tili eri pankissa enkä koskaan ilmoittanut siitä mitään. En ole myöskään ilmoittanut lapseni tiliä, koska siellä ei koskaan tuloja. Nykyään ihmisellä saa olla tietyn verran tuloa jota ei oteta huomioon laskelmissa... summasta en tosin ole aivan varma.. olisiko 150e.. Tarkista summa oman paikkakuntasi sosiaaliviraston sivuilta tai muualta netistä :)

Täällä tuo summa on 70€ vuodessa... Ja siis ei tarvi kaiken tulla kerralla, vaan jos saat vaikka joka kuukausi jostakin ylimääräisen 10€, niin ne vähentävät toimeentulotukea sen 50€.

Multa ne joskus kysyi toisesta tilistä,sanoin että on toinen tili mutta ei ole käytössä.oletan että se sossutäti näki sen sieltä koneelta koska miten muuten se ois älynnyt kysyä siitä?tosin aikasemmin ne sossun rahat tais mennä sille tiille.onneks ei ole tarvinnut olla sossun asiakas vuosii,saa pitää ihan omassa tiedossaan kaikki omat tilitapahtumat ym.

Miksi vain ei voi laittaa kerralla kaikkia tilejä niin pelaa rehellistä peliä. Ei siinä mitään menetä. Ei mulla ainakaan oteta edes huomioon lasten tilejä toki ei siellä tapahtuukaa ku +3e lisä joka kuukausi ja synttäri kuukausina voi olla +70e maksimissa ja sitäkään ei huomioida. Lienee syynä rehellinen peli toimeentulotuen hakemisessa ;-). Olen kyllä aina selittänyt joka kuukausi jos jotain erikoista raha liikennettä on että miksi. Ja se on sitten lukenut päätöksessä. Ja perässä että jätetään huomioimatta.

Yhteistyössä