Toimeentulotukea ja pankkitililtä isoja nostoja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nosto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nosto

Vieras
Hellurei ja hyvää iltaa kaikille iloisille ihmisille!
Olisin kysynyt tömmöistä viisailta ihmisiltä että jos olet saanut pelkästään kelan tukia ja nostat tililtä tuet isompana summana vaikka 1500e tai 1000e ja ne näkyy tiliotteessa käteisnostona ja jos olet hakemassa toimeentulotukea, niin miten sossu käteisnostot ajattelee? Että olen pistänyt rahat talteen ja elänyt 5e/kk vai että hän käyttää maksamiseen paperirahaa kupoissa.?? Mitään muuta ylimäärästä ei tililleni ole tullut, vain tukia, jotka yleensä olen käynyt nostamassa tililtä pois ja tiliotteessa näkyy isoja ostoja. yleensä kerran kuussa tai kerran kahdessa kuussa se -1000e. Laskeeko sossu sen niin että se raha on minulla säästössä jossain? :O Pitääkö sossulle selittää miksi on semmoisia nostoja tehnyt vai liikuttaako se niitä ellei oo mitään muuta tilille tullut mistään muualta kun sieltä mistä pitää.?
Kiitos vastauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;27063000:
Ei niitä liikuta, oon miekin nostanut esim. viikon ruokarahaksi 400 ja tämä sitten n. 4xkuussa. Samahan se, miten käytät, käteisellä tai kortilla. Itse tykkään käteisestä.

Apua, käyn töissä ja mulla ei todellakaan ole varaa nostaa tililtä 400€ per viikko ruokarahaa.
400€ pitää riittää 4 viikolle.

[QUOTE="Vieras";27063053]Apua, käyn töissä ja mulla ei todellakaan ole varaa nostaa tililtä 400€ per viikko ruokarahaa.
400€ pitää riittää 4 viikolle.[/QUOTE]

No, ne on teidän valintojanne ja valintojen seurauksia. Mie oon luopunut autosta, vakuutuksista jne. jotta saan ostaa kaupasta sitä mistä tykkään. Saa nähdä kun kotihoidontuen jälkeen siirryn töihin, pakko varmaan hankkia auto ja siihenhän ne rahat sitten menevätkin..

Ite nistinä tulee nostettua isoja summia tililtä, ei oo ollu selittämistä.

En kyllä nyt ihan tajunnut tuota tonnia, siis onko ne KELAN: tukia?
Jotku ei oo saanu rahaa pariin kolmeen kuukauteen, jos viimesin palkka ollu vaikka 1500€. Katottu riittävän x/3kk. (eli; 500 per kuukausi).

Mulla kerty äitiyslomalla tilille enempi kun tuli hyvää äitiyspäivärahaa ja niitä sit nostelin. nyt kotidoidontuella ja vois hakee toimeentulotukee, mut kun pitää viedä 3kk tiliotteet sinne niin ne isot nostot näkyy.

Kuten täällä on jo vastattu, niin tietenkin omat rahansa saa nostaa juuri sen suuruisina kokonaisuuksina kuin haluaa. Jos saa Kelan tukia ja vaikka toimeentulotukea siihen päälle, niin kunhan maksaa ensin vuokran, voi sen jälkeen nostaa vaikka tilin tyhjäksi kerralla. Tietenkin! Miksi ei voisi? Sossu ottaa laskelmissaan huomioon tiedossa olevat tulot, eli Kelan tuet, palkkatulot ja muut tulot, joita pankkitilille ilmestyy.

[QUOTE="Vieras";27063053]Apua, käyn töissä ja mulla ei todellakaan ole varaa nostaa tililtä 400€ per viikko ruokarahaa.
400€ pitää riittää 4 viikolle.[/QUOTE]

Olet varmaan yksin asuva? Tuo on nimittäin suunnilleen yhden hengen ruokakunnan käyttöraha, ihan minimituissakin. Oletan, että se 400 euroa viikossa käyttävä on perheellinen.

[QUOTE="vieras";27063465]Taidan mäkin siirtyä Kelan asiakkaaksi, jos sieltä kerran tommosia summia saa[/QUOTE]

Asumistuki + kotihoidontuki, mahdollisesti vaikka puolison työttömyyskorvaus tai opintotuki, niin siinähän se tulee.

[QUOTE="vieras";27063581]Nyt loppui työnteko tähän paikkaan kun kelasta saa paljon enemmän rahaa kuin töissä käymällä.[/QUOTE]

Tosin jos perheessä on kaksi työssäkäyvää, niin yleensä silloin tulot ovat suuremmat kuin työttömillä. Paitsi tietysti, jos on joku 20-lapsinen perhe...

me saadaan jotain reilu 2100 e kuussa, josta maksetaan 850e vuokraa. Meille jää vuokran, sähkön, veden jne jälkeen yli 1200 euroa ruokaan, se tekee 300e/viikko

2 aikuista ja 2 lasta.. työttöminä molemmat

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27063483:
Olet varmaan yksin asuva? Tuo on nimittäin suunnilleen yhden hengen ruokakunnan käyttöraha, ihan minimituissakin. Oletan, että se 400 euroa viikossa käyttävä on perheellinen.

En asu yksin vaan meitä on neljä.
Talolaina pitää maksaa mutta yhtä hyvin vuokrakin pitää maksaa.
Auto löytyy ja vakuutukset siihen.

[QUOTE="Vieras";27063729]En asu yksin vaan meitä on neljä.
Talolaina pitää maksaa mutta yhtä hyvin vuokrakin pitää maksaa.
Auto löytyy ja vakuutukset siihen.[/QUOTE]

Niin joo. Eli teillä menee neljän henkilön ruokiin satanen viikossa? 25 euroa /hlö, eli reilu 3 egeä per päivä. No, täytyy sitten toivoa, että olet niitä onnekkaita, joilla on suuri kellari täynnä sapuskaa, pakastin täynnä marjoja, koko puutarhan kokoinen kasvimaa, oma hirvimetsä, omat lohiapajat, oma rapujoki, naapurissa omenapuut niin lähellä pensasaitaa että puolet tippuu teidän pihan puolelle, jne. Tai sitten, että syötte suurimman osan aterioistanne muualla tai ainakin muiden laskuun.

Nimittäin muussa tapauksessa minä kyllä myisin auton, katkaisisin autovakuutukset ja harkitsisin asumismuotoakin. On se ruokakin nimittäin aika tärkeä asia! Sanoisin että ehkä jopa kaikkein tärkein... Onnittelut kuitenkin, jos olette jotenkin saaneet järjestettyä asiat niin, että tuolla summalla pärjää.