toimeentulotuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja m
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

m

Vieras
mitäs tekisitte tässä tilanteessa..
muutettiin uudelle paikkakunnalle.. saatiin toimeentulotukea parilta kuukaudelta.. sit toimeen tulotuen laskija kehotti hakeen kunta lisää..
en tienny siitä kunta lisästä aiemmin. hain sit sitä kunta lisää..
ja nyt saan sitä.. ja sit tulee 3 kuukaudelta takautuvasti..
sit lasken tulot ja menot.. niin silti jää n. 30 e puuttuun et tulee se määrä mitä ollaan saatu toimeen tulotukea kuukaudessa..
mitä nyt teen jatkossa.. kun on ne takautuvat rahat..
haenko sit jatkossa toimeentulotukea.. et saan sen 30e ja ne maksaa sähkön.. vai pitääkö mun nyt säästellä sitä takautuvaa rahaa useammalle kuukaudelle.. montako kuukautta eteenpäin ne voi huomioida sen takautuvan kunta lisän..

Alkuperäinen kirjoittaja m:
muutettiin uudelle paikkakunnalle.. saatiin toimeentulotukea parilta kuukaudelta.. sit toimeen tulotuen laskija kehotti hakeen kunta lisää..
sit lasken tulot ja menot.. niin silti jää n. 30 e puuttuun et tulee se määrä mitä ollaan saatu toimeen tulotukea kuukaudessa..
haenko sit jatkossa toimeentulotukea.. et saan sen 30e ja ne maksaa sähkön.. vai pitääkö mun nyt säästellä sitä takautuvaa rahaa useammalle kuukaudelle.. montako kuukautta eteenpäin ne voi huomioida sen takautuvan kunta lisän..

Hakisitko vaikkapa töitä? Ja elättäisit ihan itse itsesi? Liikaa vaivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja m:

Hakisitko vaikkapa töitä? Ja elättäisit ihan itse itsesi? Liikaa vaivaa?

Just näin!! tääl on kauheesti lusmuja, ottaa oikee pattii noi tukien ruikkaajat!!

Anteeksi nyt, mutta minä ja mieheni (vakituisessa työsuhteessa molemmat) jouduimme ahdinkoon viime vuonna ja saimme toimeentulotukea parilta kuukaudelta... Ilman sitä ei oltais koko perhe pärjätty... ETTÄ ei kaikki sos.tukea ruinaavat ole laiskoja paskoja...

Laske paljonko teillä on se vaje ja kuinka pitkälle tuo takautuva täyttää sen vajeen.Sen jälkeen laita hakemus sisään.
Ja noista edellisistä idiooteista ei kannata välittää.
Silloin kun on tiukka paikka niin apua pitää pyytää ilman huonoa omaatuntoa.

Kyllä aina kannattaa hakea, jos vaikka tulee yllättäviä menoja kuun lopussa, lääkkeitä tms. niin saatte sitten nekin sieltä.

Ja valittajille tiedoksi, että MILJOONIA euroja jää vuosittain jakamatta sellaista toimeentulotukea johon joku olisi oikeutettu.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Laske paljonko teillä on se vaje ja kuinka pitkälle tuo takautuva täyttää sen vajeen.Sen jälkeen laita hakemus sisään.
Ja noista edellisistä idiooteista ei kannata välittää.
Silloin kun on tiukka paikka niin apua pitää pyytää ilman huonoa omaatuntoa.

joku järkeväkin vastaus.-

mutta..
usein kun kysyy jotain niin saa haukut päälle..
asioista voi tietysti olla eri mieltä.. mutta jos vastaa, niin onko se paljon pyydetty että ilmaisee asiansa "nätisti". ihmisillä on niin eri elämäntilanteet..erilaiset perheet, rahatilanteet, koulutus-työ mahdollisuudet-- ei kaikki tahallaan oo köyhiä-ja hae toimeentulotukea-

Missä tilanteessa se toimeentulotuen hakeminen on kaksplus-sääntöjen mukaan sallittua? Että osaavat neuvoa kysyvät jatkossa perustella viestissään asian tarpeeksi hyvin ja kenties saavat sitten asiallisempia vastauksia.

Painukaa, kyylät, jonnekin muualle pönkittämään itsetuntoanne.

Mä laittaisin sen hakemuksen...sossu kyllä sitten laskee ja ilmoittaa että montako kuukautta eteenpäin sen rahan pitää riittää...ja sitä ilmoitusta odotellessa eläisin sen kuntalisän kanssa erittäin säästelijäästi.

Mites kauas eteenpäin voivat nuo veronpalautukset vaikuttaa, kun tt-tukea hakee? Emme hakeneet tukea joulu- eikä tammikuussa. Viime kuussa haimme ja päätöksessä luki, että seur. hakemuksen mukana toimitettava verotuspäätökset ja että mahdolliset veronpalautukset lasketaan tuloksi. Eli, voiko tosiaan olla niin, että jos tässä kuussa hakisin tukea, joulukuussa saamani n. 200? voitaisiin laskea minulle maaliskuun tuloksi?? Tuntuu ihan älyttömältä. Varsinkin kun en ole heiltä mitään tukea saanut joulukuussa enkä seuraavassakaan. Olisiko minun siis pitänyt osata ennakoida joulukuussa, että voin tarvita niitä 200? maaliskuussa?

Alkuperäinen kirjoittaja toinen ihmettelee:
Mites kauas eteenpäin voivat nuo veronpalautukset vaikuttaa, kun tt-tukea hakee? Emme hakeneet tukea joulu- eikä tammikuussa. Viime kuussa haimme ja päätöksessä luki, että seur. hakemuksen mukana toimitettava verotuspäätökset ja että mahdolliset veronpalautukset lasketaan tuloksi. Eli, voiko tosiaan olla niin, että jos tässä kuussa hakisin tukea, joulukuussa saamani n. 200? voitaisiin laskea minulle maaliskuun tuloksi?? Tuntuu ihan älyttömältä. Varsinkin kun en ole heiltä mitään tukea saanut joulukuussa enkä seuraavassakaan. Olisiko minun siis pitänyt osata ennakoida joulukuussa, että voin tarvita niitä 200? maaliskuussa?

Sun olis kai kuulunut hakea myös niiltä joulu-, ja tammikuukausilta jotta heidän laskelmansa olisivat pysyneet kurissa tjtn. vaikkakin olisit mitä ilmeisimmin saanut kieltävät päätökset noilta ajoilta.

En tiedä miten tilanne nyt kohdallanne menee...olisihan se vähän hassua jos ne veronpalautukset siirrettäisiin maaliskuulle saakka kokonaan, mutta osittain voidaan kyllä siirtää jos vaje olisi antanut sille myöden.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen ihmettelee:

Sun olis kai kuulunut hakea myös niiltä joulu-, ja tammikuukausilta jotta heidän laskelmansa olisivat pysyneet kurissa tjtn. vaikkakin olisit mitä ilmeisimmin saanut kieltävät päätökset noilta ajoilta.

En tiedä miten tilanne nyt kohdallanne menee...olisihan se vähän hassua jos ne veronpalautukset siirrettäisiin maaliskuulle saakka kokonaan, mutta osittain voidaan kyllä siirtää jos vaje olisi antanut sille myöden.

Niin, onhan se nyt pirullista, kun asiakas ei tarvitsekaan tukea säännöllisesti :)

En ilmeisestikään ole hakemassa tukea tässäkään kuussa, mutta jäi vain mietityttämään tuo asia. Joka tapauksessa, kiitos asiallisesta vastauksesta.

Yhteistyössä