Toimeentulotuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmerinalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

helmerinalle

Jäsen
01.06.2007
399
0
16
Moi! Tietääkö kukaan onko mulla mahdollisuus saada toimeentulotukea hoitovapaalla? Olen 1 lapsen yh ja tällä hetkellä työttömänä mutta mahd. olisi hoitovapaaseen vielä ens kesään asti kun tyttö täyttää 3v. Olen sossuun yrittänyt pari päivää soittaan,en päässy( siellä on vaan tunti/pvä soittoaikaa) laitoin sähköpostia, ei ole vastattu! Ja pitääkö sinne joka kuukausi viedä kuitteja, tiliotteita ym.. Jollekin oli sanottu puhelimessa että laita hakemus tulemaan niin sitten selviää saako tukea. Kun en uskaltais vielä hakea kun pitäis anoa se hoitovapaa ensin ja siitä saatu päätös sossuun ja työkkäriin pitäs ilmottaa että jään hoitovapaalle. Sit jos en saakaan toimeentulotukea niin kusessa olisin maksujen kans! Mulla ei olis muita tuloja kuin se kotihoidontuki ja elatusmaksu. Niin ja asumistuki myös vissiin lasketaan tuloks. Mutta saisinkohan ees sitä perusosaa!? Täytyy taas huomena yrittää sinne soittaa mutta kiitos jos joku osais vastata!!

Alkuperäinen kirjoittaja hoplop:
Moi! Tietääkö kukaan onko mulla mahdollisuus saada toimeentulotukea hoitovapaalla? Olen 1 lapsen yh ja tällä hetkellä työttömänä mutta mahd. olisi hoitovapaaseen vielä ens kesään asti kun tyttö täyttää 3v. Olen sossuun yrittänyt pari päivää soittaan,en päässy( siellä on vaan tunti/pvä soittoaikaa) laitoin sähköpostia, ei ole vastattu! Ja pitääkö sinne joka kuukausi viedä kuitteja, tiliotteita ym.. Jollekin oli sanottu puhelimessa että laita hakemus tulemaan niin sitten selviää saako tukea. Kun en uskaltais vielä hakea kun pitäis anoa se hoitovapaa ensin ja siitä saatu päätös sossuun ja työkkäriin pitäs ilmottaa että jään hoitovapaalle. Sit jos en saakaan toimeentulotukea niin kusessa olisin maksujen kans! Mulla ei olis muita tuloja kuin se kotihoidontuki ja elatusmaksu. Niin ja asumistuki myös vissiin lasketaan tuloks. Mutta saisinkohan ees sitä perusosaa!? Täytyy taas huomena yrittää sinne soittaa mutta kiitos jos joku osais vastata!!

Saat toimeentulotukea!

mulla samatilanne ja sossu maksaa vuokran omavastuuosuuden ja perusosa jää miinuksel 8 euroa.eli saadaan sossusta n. 100 e/kk!ja tietysti sinne pitää joka kk toimittaa kaikki liput ja laput!

Pitää täyttää hakemus. Joka kuu liitteet, mm. tiliote. Sitten viet liitteet muista tarvittavista papereista, eli esim. kelan tuista. Ja kyllä, asumistuki lasketaan tuloksi (ja se pitää olla haettu jotta saat tt-tukea). Lisäksi sitten joka kuussa tulee näkyä mm. vuokran maksu. Ja vuokrasopimus pitää toimittaa sinne alussa myös.

Parasta olisi jos saisit ajan sinne, niin voisivat sanoa mitä kaikkia liitteitä sinun pitää viedä, lisäksi saisit tietää oletko oikeutettu tt-tukeen, vai johonkin muuhun. TT-tuki on viimesijainen tukimuoto, pitää selvittää ensin oletko muihin oikeutettu.

Soita kaikkiin numeroihin mitä löydät ja varaa aika. Eli parasta mennä paikan päälle... Niin ja en osaa vastata saatko tukea, koska en tiedä kaikkia tulojasi ja niiden määriä, enkä asumisestasi mitään tai varallisuudesta/veloista, elareiden määristä jne.

Löysinkin jonkinlaisen laskurin äsken ja senkin mukaan pitäis saada mutta täytyy mennä käymään siellä jos en saa puhelimella ketään kiinni ja sais tosiaan ajan sinne varattua! Eipä tämmöstä mahdollisuutta enää varmaan toista tule että pystyis oleen lapsensa kanssa kotona kun se on vielä pieni. pahoin pelkään että tulee toi ikä kohta vastaan toisen lapsen yrittämiseen kun ei oo vakkari miestäkään!! :/ Silti olis vauvakuumekin kova! :'(

Yhteistyössä