Töihin ulkomaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jenni"

Vieras
Eli tilanteeni on se, että olemme miehen kanssa juuri valmistuneet eikä vakituista työpaikkaa ole Suomessa. Meillä on yksi lapsi. Kauan aikaa meillä onkin ollut haaveena muuttaa johonkin ulkomaille (todennäköisesti eu-maahan). Kyselenkin nyt teiltä, että tiedättekö miten helposti ulkomailta saisi työtä, itse olen sosiaalialalla ja mies on kokki. Muunkin alan työt kävisivät tietenkin. Olemme myyneet velattoman asuntomme täällä Suomessa, ja aikeissa olisikin ostaa talo sitten kohdemaasta.

[QUOTE="Jenni";22051749]Eli tilanteeni on se, että olemme miehen kanssa juuri valmistuneet eikä vakituista työpaikkaa ole Suomessa. Meillä on yksi lapsi. Kauan aikaa meillä onkin ollut haaveena muuttaa johonkin ulkomaille (todennäköisesti eu-maahan). Kyselenkin nyt teiltä, että tiedättekö miten helposti ulkomailta saisi työtä, itse olen sosiaalialalla ja mies on kokki. Muunkin alan työt kävisivät tietenkin. Olemme myyneet velattoman asuntomme täällä Suomessa, ja aikeissa olisikin ostaa talo sitten kohdemaasta.[/QUOTE]

Suomen sossututkinto ei taida hyödyttää missään mitään. Kannattaa kokeilla pohjoismaisia sosiaalivaltioita. Kansalaisyhteiskunnissa voivat katsoa vähän kieroon.

Kokin homma on yleensä yrittäjän työtä etelämmässä. Kannattaisiko harkita vaikka omaa lounaspaikkaa vaikka Unkariin. Siinä olisi hyvät onnistumisen mahdollisuudet.

Työnsaanti riippuu siitä osaako maan kieltä. Työttömyys on kasvanut joka maassa, joten kieltä osaamattomana ei taida olla kovin helppoa työnsaanti... Kokilla helpompaa vajavaisellakin kielitaidolla, mutta sosiaalialalla on osattava hyvin kieltä. Toki on maakohtaisia eroja siinä minkä koulutuksen omaavia kaivataan juuri sillä hetkellä.

Yhteistyössä