Töihin meno ja lapsen hoitoon vieminen mietityttää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras
Työt alkaa viikon päästä ja lapsi pitäisi viedä hoitoon. Miten teillä muilla on ruvennut sujumaan aamut? Pelottaa ja jännittää, että miten raskaat aamut tulee. Varsinkin, kun tiedän, että itku tulee, kun lapsi niin kiinni minussa.

Meillä sama edessä kahden viikon päästä, eikä vielä ole tiedossa edes minne viedään hoitoon. Olen nyt parina yönä valvonut ja miettinyt miten hoito alkaa sujua.
Lapsi on vähän reilu 3-vuotias, eikä ole vielä ollut päiväkodissa. Työn ja kodin hoidon yhdistäminen on kyllä tuttua, koska olen ollut vuorotyössä ja saatiin miehen kanssa mummojen avustuksella hoidettua lapsi kotona.

Minua vaan valmiiksi jo masentaa jos ei keretä käymään tutustumassa päiväkodissa etukäteen, niin sinne vaan sitten aamulla pitää jättää lapsi vieraaseen paikkaan. Itkuhan se varmaan itselle ainakin tulee hoitoon jättämisen jälkeen...
Sovittiinkin miehen kanssa että viedään ensimmäisenä päivänä yhdessä, onko viisasta vai kannaisiko vaan toisen vanhemman olla viemässä?

Meillä kolmannen kerran edessä muutaman viikon päästä.

Aina on alkuun ollut hankalaa. Noin 2-4 viikkoa ja sit on helpottanut, kun lapsi on oppinut, että äiti tai isä tulee hakemaan ja täällä ollaan tää päivä.

Iltaisin kotona kannattaa antaa paljon huomiota ja hellyyttä lapselle.

Kun jätät lapsen tee se reippaasti, ettet itse ripustaudu lapseen.
Meillä menee näin: halaus, pusu ja lapsi hoitotädille ja hei hei ja äiti on lähtee silloin ovesta.

Hyvin se sujuu. Itket itkut sit kun lapsi ei nää. Kamalalta se on mustakin joka kerta tuntunut.

:hug:

Ei meilläkään ole vielä tietoa mihin viedään. Eiköhän niiden joku paikka täydy järjestää, kun hakemuksenkin olen ajat sitten jo jättänyt. Onhan tämä itsellekkin varmaan raskasta, ei pelkästään lapselle. Olen pitkään ollut kotona lasta itse hoitamassa ja suuri elämän muutos tämä on. Tai siltä se ainakin tuntuu. No kaikki varmaan järjestyy aikanaan, mutta kyllä se silti mietityttää.

Yhteistyössä