toi tuosta koululaisen nasutauti rokotteesta meinaatteko ottaa koululaiselle (ala-aste)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietin

Vieras
mun tyttö on 8v ja tuli lappu koulusta että alkavat rokottamaan sikainfluenssaa vastaan.

kannattaakohan ottaa?
onko koululaiselle haittaa?

ite raskaana ja meinasin etten ota.

kauheeta ku pe pitäs jo lappupalauttaa

Ilmoitin että saa 3-luokkalaisen rokottaa, saavat kyllä rokotteen vasta joulukuussa joten epäilen suuresti että saattaa olla jo tauti sairastettuna siihen mennessä...

Meille tuli lupalappu tänään. Ja en rokotuta kumpaakaan lasta vaikka ovat astmaatikkoja. Ja tuo vanhempi todennäköisesti sen sikataudin jo sairasti viime viikolla. Kuume oli kova, päänsärky ym. oireet täsmäsivät.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja g:
Juu ja rokotuspäivä on 23.11.

ootkos simosta? meillä myös rokotuspäivä 23.11

Torniosta ;)

tiedättekö kukaan rokottaako kemi koululaisiaan? kukaan kemiläinen ei tunnu asiasta tietävän..

Kyllä kaikissa kunnissa koululaiset rokotetaan-siis vanhempien niin halutessa- aikataulu vaan vaihtelee paljon kunnittain.

Juu ja rokotuspäivä on 23.11.

ootkos simosta? meillä myös rokotuspäivä 23.11

Torniosta ;)

tiedättekö kukaan rokottaako kemi koululaisiaan? kukaan kemiläinen ei tunnu asiasta tietävän..

Kato sun oman kaupungin sivuilta sieltä löytyy tietoa. Meillä tuo nuorempi saa rokotteen 16.11 se on täällä samalla influenssarokotus päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Meille tuli lupalappu tänään. Ja en rokotuta kumpaakaan lasta vaikka ovat astmaatikkoja. Ja tuo vanhempi todennäköisesti sen sikataudin jo sairasti viime viikolla. Kuume oli kova, päänsärky ym. oireet täsmäsivät.

Missä päin suomea asutte?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:

Missä päin suomea asutte?

Kajaanissa. Täällä on jo ihan epidemiana tuo sikaflunssa. Eikä ole kuuleman perusteella normaalia kuumetautia pahempi. Viime viikko meni sairastaessa mulla ja pojalla. Itsellä on nyt jälkitautina kamala räkätauti. Viime viikolla oli aivan tajuton päänsärky ja lihaskipu. Kuumetta ei mulla ollut, mutta kun ei mulle tule muutenkaan. Pojalla oli monta päivää yli 39 astetta. Kotona oltiin kun meillä oli molemmilla muutenkin lomaviikko.

lasta ala-asteella ja yksi alle 2 vuotias enkä aijo ottaa rokotuksia kenellekkään, ollaan kyllä kaikki perusterveitä, mutten rokottais vaik olisi astma tms. Ja tuo rokotteen tutkimattomuus vähän epäilyttää muutenki kun sisältää mm. elohopeaa... Niin ja myöhäistähän rokottaminen jo on kun possunuha jyllää jo!!!

Ei meillä rokoteta perheestä ketään, enkä ota itekkään vaikka olen raskaana ja kuulun toiseenkin riskiryhmään. Meistä ihan turhaa hulabaloota koko touhu, tulee mieleen poika joka huusi sutta...

Yhteistyössä