Olen ollut kasvissyöjä n. 10 vuotta, ja olemme parin kierron ajan yrittäneet mieheni kanssa lasta. (Nyt on 3. kerta, ja odottelen testin tekoa vielä n. viikon.) Tofu- ja soijatuotteiden käytöstä on olemassa hirveästi ristiriitaista tietoa, ja kysyisinkin teiltä, millaista tietoa tai millaisia henkilökohtaisia kokemuksia ko. asiasta on?
Ovatko soijatuotteiden suurkuluttajat raskautuneet helposti?
Itse käytän melko maltillisesti soijaa (joka aamu kolmannes 500g:n purkista tofujogurttia ja satunnaisesti puolikas tofupaketti - saan proteiinin pääasiallisesti siemenistä ja pähkinöistä.) Mieheni ei käytännössä lainkaan syö soijatuotteita. Hämmentävää, kun ns. tieteelliset tutkimukset antavat päinvastaisia tuloksia. Olo tuntuu hyvältä ja terveeltä, mutta olen alkanut pohtia, voiko tämä ruoka-aine vaikeuttaa raskaaksi tulemista.
Ovatko soijatuotteiden suurkuluttajat raskautuneet helposti?
Itse käytän melko maltillisesti soijaa (joka aamu kolmannes 500g:n purkista tofujogurttia ja satunnaisesti puolikas tofupaketti - saan proteiinin pääasiallisesti siemenistä ja pähkinöistä.) Mieheni ei käytännössä lainkaan syö soijatuotteita. Hämmentävää, kun ns. tieteelliset tutkimukset antavat päinvastaisia tuloksia. Olo tuntuu hyvältä ja terveeltä, mutta olen alkanut pohtia, voiko tämä ruoka-aine vaikeuttaa raskaaksi tulemista.