"törmättiin" buddhalaiseen munkkin (tai no munkkiopiskelijaksi itseään nimitti)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hippi:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minäkin törmäsin kerran vuosia sitten buddhalaiseen munkiin ja oli niin syötävän seksikäs tapaus että! :D

Saako ne muuten harrastaa sivusuhteita?

Munkki ei harrasta seksiä...

Eikai se näin yksiselitteistä voi olla.

Minakin kerran juttelin tuollaisen munkin kans, ja olisin sitte katelly sita... Niin munkki sanoi ettei han voi,koska ei koskaan koske naista ettei saata itseaan turhaan kiusaukseen...

Alkuperäinen kirjoittaja tyty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minäkin törmäsin kerran vuosia sitten buddhalaiseen munkiin ja oli niin syötävän seksikäs tapaus että! :D

Saako ne muuten harrastaa sivusuhteita?

Munkki ei harrasta seksiä...

Eikai se näin yksiselitteistä voi olla.

Minakin kerran juttelin tuollaisen munkin kans, ja olisin sitte katelly sita... Niin munkki sanoi ettei han voi,koska ei koskaan koske naista ettei saata itseaan turhaan kiusaukseen...

On se. Munkki on munkki. Nunna on nunna. Eivätkä he harrasta seksiä, vaikka pitävät sitä kauniina ja ihanana asian, he arvostavat henkistä kehitystä ja harmoniaa enemmän. Turha niitä riskeerata, sillä sukupuolisuhteet useimmiten johtavat epätasapainoon ihmisten välisissä suhteissa, tuovat liikaa muuta painolastia, joka hidastaa henkistä kehittymistä ja valaistumista.

Turha niitä riskeerata, sillä sukupuolisuhteet useimmiten johtavat epätasapainoon ihmisten välisissä suhteissa, tuovat liikaa muuta painolastia, joka hidastaa henkistä kehittymistä ja valaistumista.

Tai sitten täysin päinvastoin.

Turha niitä riskeerata, sillä sukupuolisuhteet useimmiten johtavat epätasapainoon ihmisten välisissä suhteissa, tuovat liikaa muuta painolastia, joka hidastaa henkistä kehittymistä ja valaistumista.

Itse ainakin olen sitä mieltä, että mustasukkaisuuden ja pahojen jännitteiden hylkäämisellä pääsee paljon pidemmälle. Toista ihmistä ei voi tai saa hallita / omistaa.

Itse ainakin olen sitä mieltä, että mustasukkaisuuden ja pahojen jännitteiden hylkäämisellä pääsee paljon pidemmälle. Toista ihmistä ei voi tai saa hallita / omistaa.

Miten nämä munkit eroavat niistä romaninaisista jotka myyvät ruusuja. Ihan samaa kerjäystä. Mutta ei, sitä ei pidetä vaan samana kun onhan näillä munkeilla "maailmankatsomus".

Joo ne oransseihin kaapuihin pukeutuneet krishna tyypit on kyllä aika omituisia..Mulle tuli kerran sellanen kaupan parkkipaikalla myymään jotain kirjoja..Sanoin sille että kiitos vaan mut en tarvii,niin tää tyyppi vaan seisoo siinä mun autonoven edessä ja tuputtaa sitä kirjaansa..no sain sen pois siitä auton edestä ja menin autoon niin heitti siitä oven välistä auton etupenkille sen kirjan. Yritin antaa takasin,mut ei uostunu ottamaan sano vaan et osta nyt ja hinnan saa ite päättää..no mä sitten sanoin et no selvä ja annoin euron sille,niin tyyppi alko kiukuttelemaan,et anna joku seteli,kyllä sulla varmasti on..Tässä vaiheessa olin ihan hiilenä jo ja sanoin et nyt painut vittuun siitä oven välistä ruikuttamasta tai teen jotain tosi radikaalia ja heitin sen kirjan siihen maahan..Ihme paskaa, ja oon kuullu muiltakin et niille vastaavalla tavalla tyrkytetty kirjoja..
Harjottakoon ihan rauhassa niitä uskontojaan,ei siinä mitään, mut uskoisivat,et jos ei kiinnosta ni ei kiinnosta.

Riippuu siitä, mistä roikkuu... ;)

Mutta kertomani on siis buddhalainen käsitys, Dalai Llaman suusta. Mustasukkaisuus ja omistamisenhalu saattavat voittaa pyyteettömän rakkauden.

Tää nimitti itseään buddhalaiseksi (ja käytti oranssia kaapua), eikä tullu semmone olo että ois painostettu. Kyllähän se heti ne pari kirjaa käteen antoi, mut ei ois otettu jos ei kiinnostusta ois lukea. Tai no ite en varmaan ois ottanu mut ukkoa kiinnostaa enempi saada mietittävää useammalta suunnalta. :) Tuskin oltais edes pysähdytty jos ei kiinnostais, koska meijän parkkiaika oli juuri loppumassa.
Niitä oli useampi liikkeellä, Helsingistä olivat.

Alkuperäinen kirjoittaja Misu:
Meinaat niitä krishna sekopäitä? Älä tue tommosta... Niillä ei oikeastikkaan ole kaikki kotona.

Mitä tekemistä on Budhalla ja krishnalla??
Budhalaisen munkin tunnistaa siitä, että sillä on oranssi kaapu, jos ei ollu, oli joku muu.

On se. Munkki on munkki. Nunna on nunna. Eivätkä he harrasta seksiä, vaikka pitävät sitä kauniina ja ihanana asian, he arvostavat henkistä kehitystä ja harmoniaa enemmän. Turha niitä riskeerata, sillä sukupuolisuhteet useimmiten johtavat epätasapainoon ihmisten välisissä suhteissa, tuovat liikaa muuta painolastia, joka hidastaa henkistä kehittymistä ja valaistumista.

Mutta parhaimmillaan se jopa edistää sitä. :) Siinä voi saavuttaa korkeampia "tasoja". Vaatinee aika paljon...

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Misu:
Meinaat niitä krishna sekopäitä? Älä tue tommosta... Niillä ei oikeastikkaan ole kaikki kotona.

Mitä tekemistä on Budhalla ja krishnalla??
Budhalaisen munkin tunnistaa siitä, että sillä on oranssi kaapu, jos ei ollu, oli joku muu.

Aijaa, krishnat kyllä käyttää oransseja kaapuja...

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Aijaa, krishnat kyllä käyttää oransseja kaapuja...

Eiks krisnat käytä löysiä, valkoisia vaatteita?

Joka ikinen krishna jonka mä olen nähnyt on ollu just noita oranssi kaapusia kaupustelijoita. Kirjoja, kuivattuja hedelmiä yms. ite tehtyä ja ite saa hinnan päättää. Helsingissä nämäkin.

Mua nyt pikkusen hämmentää tää juttu, ku tää munkki sanoi itse olevansa buddhalainen eikä puhunu mistään krishnasta sanaakaan, ja kuitenki nuo krishnajutut täsmää just ja tajusin vähä aikaa sitte että tuosa pikku keksipussissa lukee hare krishna ja krishna-liike valmistajana.
Ei sillä että sinänsä häiritsis että ostettiin kirjoja vaikka sitte krishna-ihmiseltä kun kiinnostaa tietää erilaisista asioista, mut ihmetyttää vaan että mikä se nyt sit oikeesti olikaan..? Nii jos hän kuitenki oli "krishnalainen" ni miks sanoi olevansa buddhalainen? Jos kerran ne on ihan eri asiakin...
a015.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Mua nyt pikkusen hämmentää tää juttu, ku tää munkki sanoi itse olevansa buddhalainen eikä puhunu mistään krishnasta sanaakaan, ja kuitenki nuo krishnajutut täsmää just ja tajusin vähä aikaa sitte että tuosa pikku keksipussissa lukee hare krishna ja krishna-liike valmistajana.
Ei sillä että sinänsä häiritsis että ostettiin kirjoja vaikka sitte krishna-ihmiseltä kun kiinnostaa tietää erilaisista asioista, mut ihmetyttää vaan että mikä se nyt sit oikeesti olikaan..? Nii jos hän kuitenki oli "krishnalainen" ni miks sanoi olevansa buddhalainen? Jos kerran ne on ihan eri asiakin...
a015.gif

:D Meinasin tossa vähän ylempänä kirjottaa vielä etten yhtään ihmettelis vaikka krishna valehtelis... Pyyhin sit pois kun se tuntu vähän tökeröltä syyttää noin.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
a015.gif

Mulle kävi kesällä niin, että eräs komea nuori mies tuli normaaleissa vaatteissa selittämään, kuinka hänellä olisi myydä halvalla hienoa pikku kirjaa buddhalaisuudesta. Luin vähän sen takakantta ja totesin, että ei ole mun juttu.

Paria viikkoa myöhemmin törmäsin samaan mieheen eri maassa (olin siis kesäreissulla), hän oli viettämässä krishnojen juhlaa, ja oli siis mukana oranssissa kaavussa krishnakulkueessa, jossa he lauloivat hare krishnaa. Tuli taas juttelemaan minulle, muisti minut, kuten minäkin hänet. Ja siis vasta tässä vaiheessa tajusin, että hän oli krishna. :)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Minäkin näin tässä männä viikkolla Sjoen keskustassa sellaisen oranssiin kaapuun pukeutuneen miehen. Näytti kyllä ihan suomalaiselta, joten oletin olevan joku polttarijuttu. Jotain lippulappusia sillä oli kädessään, mutta en nähnyt tarkasti kun ajoin vain autolla ohi.

Täällä Kokkolassa oli kans eilen. Tukka oli leikattu sillai että kalju muuten mutta pikkanen ponnari oli tuolla päälaella, komia mies;)

Yhteistyössä