Töppäsinkö...? Kuoma- kengistä 1-vuotiaalle

  • Viestiketjun aloittaja tyhymäkkö
  • Ensimmäinen viesti
tyhymäkkö
Menin huutamaan huutonetistä Kuoma- talvisaappaita, luin niistä paljon hyvää enkä nähnyt tarvetta hienoille gotetex- jutuille- mut tajusin sitten vasta ettei niiden varret vissiin ihan ole kovin tukevat vasta kävelemään opettelevalle? onko kenkään lapsen mennyt Kuomista jalat kovasti kippuralle, tokikaan eihän niitä ole pakko käyttää?
Äh onpas sekavaa :(
 
x
No ei todellakaan ole mennyt Kuomissa jalat pilalle. Ja hei, yleensähän suurin osa ajasta kävellään niin ettei jalassa ole kuin sukat! Mites tämä sitten, kun sukathan eivät tue jalkaa yhtään...??? :LOL:
 
Jenis
Oisko kuudes miljoonas Kuoma-aloitus tälle syksylle...? :D

Edelleen oon sitä mieltä, että silloin tällöin pakkasella pidettävät kengät ei tee sille jalalle yhtään mitään, oli ne sitten huopikkaat, lipokkaat, kuomat tai jotain siltä väliltä.
 
Jepulis
En mä nyt niitä Kuomia näkis kovin kauheena juttuna, mutta en kyllä laittais (enkä oo laittanut) noin pienelle, joka opettelee kävelemään. Ne kun eivät todellakaan tue jalkaa pätkänkään vertaa, ja virheasennot ovat tuossa vaiheessa alttiita syntymään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
En mä nyt niitä Kuomia näkis kovin kauheena juttuna, mutta en kyllä laittais (enkä oo laittanut) noin pienelle, joka opettelee kävelemään. Ne kun eivät todellakaan tue jalkaa pätkänkään vertaa, ja virheasennot ovat tuossa vaiheessa alttiita syntymään.
Virheasennot syntyy nimenomaan siitä, että jalassa on kengät jotka tukee jalkaa liikaa :whistle: Mutta eihän kukaan kenkiä jatkuvasti pidä, pari tuntia päivässä ei aiheuta mitään vikaa perusterveeseen jalkaan.
 
niin
ja älkää vaan saappaitakaan pitäkö ikinään kyllä lapsen jalka vääntyy antakaa mieluummin kastua ja vilustua!
ja kaikki kengät PITÄÄ ostaa uutena,merkkiliikkeestä ja maksaa väjintää 60 egee ja monin kappalein.muutenhan lapsen jalka kärsii ja vaikka väntyy kasvaessaan...

kyllä kuuleppa kuomat on ihan hyvät talvikengät pienestä asti:)
Suurin osa ajasta kuitenkin kävellään ilman kenkiä sisällä ja se on parasta lapsen jaloille.
ja minä jolla monta lasta,aatelkaa kierrätän kenkiä lapselta toiselle,apua!!!!!!!

ja mitä vielä ennen vanhaan pappani perheessä oli yli 10 lasta ja talvella käytettäviksi vain yhdet saapikkaat mitä kokoa lienee ollut,niitä sitten lainattiin ulkoillessa ja toiset oli paljain varpain...

Että ei tätä elämää nyt niin pilkun tarkalleen tarvitse ottaa!!:)
 
Ei ole kenelläkään 3 lapsella menny jalat piloille. Pelkästään Kuomia talvisin ovat käyttäneet, etenkin alle kouluikäisinä. Muitakin on ollut tarjolla, mutta nuo on niin parhaat, mukavat jalassa ja helppo pukea =)
 
hyvät ensikengät
http://74.125.77.132/search?q=cache:Ozeg9QZtDCAJ:www.helistin.fi/%3Fpage%3D9746491%26id%3D5653572 tukevat ensiaskelkeng%C3%A4t&cd=7&hl=fi&ct=clnk&gl=fi


Lötkövarsikuomat ei täytä mitään noista yllä mainituista kriteereistä
 

Yhteistyössä