Töniminen poikien leikki!?!?

Olenko ainoa joka ei tajua tönimisen sallimista. Meiän poika on leikkikoulussa nyt ollut jonkin aikaa ja ruvennut itsekkin kovasti tönimään. Leikki koulussa näyttää olevan tämmönen "kulttuuri" että sehän on vain poikien leikkiä. Näin tänään lasta hakiessani että muruseni tönäistiin 2 kertaa selälleen kun asiasta ohjaajalle mainitsen nyrpistellen sanoi että sehän on tommoista poikien leikkiä...SIIS MITÄ HELVETTIÄ? En tajuu... Tönäisijä oli 5 ja omani 3 vee...
 
vuh
Veit jalat suustani, oon just miettinyt samaa! Meidän poika ei ole mikään raju tapaus vaan todella rauhallinen eikä oo tottunut tönimis"leikkeihin". Ite oon ihan äimänä, kun äidit eivät juurikaan kiellä poikiaan tönimisestä. Tyttöjä kyllä kielletään... Töniminen on mun mielestä väkivaltaa ihan samalla lailla kuin lyöminenkin. :(
 
vieras
Huoh. Meillä on 5 poikaa. Ja kiellän sen miljoona kertaa päivässä ettei toisiin kosketa. Mutta minkäs teet kun hauskinta tuntuu olevan se toisen härnääminen. pikkusen ensin tönitään et toisella menee hermot ja käy kunnolla päälle. Ja en siis hyväksy tuota ja saan olla monta kertaa päivässä erottelemassa noita.
Mutta jos toinen kaatuu selälleen asti niin on kyllä syytä puuttua. Muutenkin pitäis ne "tappelijat" olla tasaväkisiä. Meillä osaa nuo isommat kyllä varoa jos pienempien kans könyää, mutta siis samalla opettavat noille pienille nuo samat tavat.
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Johvero:
Olenko ainoa joka ei tajua tönimisen sallimista. Meiän poika on leikkikoulussa nyt ollut jonkin aikaa ja ruvennut itsekkin kovasti tönimään. Leikki koulussa näyttää olevan tämmönen "kulttuuri" että sehän on vain poikien leikkiä. Näin tänään lasta hakiessani että muruseni tönäistiin 2 kertaa selälleen kun asiasta ohjaajalle mainitsen nyrpistellen sanoi että sehän on tommoista poikien leikkiä...SIIS MITÄ HELVETTIÄ? En tajuu... Tönäisijä oli 5 ja omani 3 vee...
No mun mielestä ainakin tuossa kyseisessä tapauksessa ei ole ollenkaan oikein. Kolmevuotias on voimiltaan ihan eri luokkaa kuin viisivuotias. Kyllähän ne pojat joskus saattaa leikillään kaatuilla kaikki saaan kasaan, mutta mun mielestä sen silloin huomaa, että kyse leikistä. Jos töinäistään toinen kumoon ohimennen tai selästäpäin, niin ei ole mitään leikkiä vaan kiusaamista.
 
Töniminen on meillä ainakin kielletty. Oli tönijä sitten tyttö tai poika

Kyllä tytötkin tönii....pahin tietämäni tönijä on nimenomaan tyttö. Tönii, ja läpsii mukamas hauskasti. Todellisuudessa se on sairaan ärsyttävää ja sattuukin.
 

Yhteistyössä