Töihinmeno,mielipiteitä kiitos:) )

• Viestiketjun aloittaja jutila
  • Ensimmäinen viesti
jutila
Joo siis meillä 5 lasta,vanhin 10v nuorin 7vkoa.Lisäksi karjaa,lampaita,ja vuohia jotka hoidan pääosin itse.Rahatilanteen takia olisi tärkeetä mun mennä ees osa-aikatöihin,mies jäisi tällöin kotiin lasten kanssa.Vauva pitäisi tietty opettaa pullolle(aina imettänyt lapsia väh vuoden ikään joten tuntuu oudolta).Mutta ennenkaikkea,kannattaako lähteä kun käteen jää joku 400e kk ja kestääkö mun pää kaiken homman lisäksi myös työpaikan?Onko kukaan koettanut vastaavaa ja vielä selväjärkisten kirjoissa?

Chandler Bing
Mä en nyt käsitä, ukkos on siis himassa ja sä hoidat sekä lapset että karjan? Ja kai se nyt seitsemässä vuodessa suomen kielen olis oppinut jos olis halunnut....

hmm
Täälläpäin etsitään maatiloille ja lomitukseen kokoajan porukkaa. Opetetaan vaikka kädestä pitäen jos tarvis. Eikä nuo monet lomittajatkaan suomenkieltä kovin hyvin osaa. Mitä jos kävisi kyselemässä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jutila:
itseasiassa on lomittajan tutkinnon käynyt..kroppa ei kestä sitä työtä ukolla :/
tekeekö miehesi sitten mitään? vaiko onko vaan peruslaiska? jos ei tee kotna homma ja töihinkään ei(mukamas) pääse.. haiskahtaa loiselle minun mielestäni

hmm
Mites joku osuuskunta työ? Täällä toimii ainakin osuuskunta josta saa tilattua mm puuntekoapua, lumenluontiin apua, nurmikon leikkuuseen jne? Löytyykö sellaista? Sinne listoille?

Alkuperäinen kirjoittaja jutila:
Sepä siinä,kun on muutenkin itteensäsyyllistävää sorttia ja en haluaisi vauvaa vielä jättää(perusturvan muodostumisen takia)
Mä olen tätä mieltä: (ja tämä on sitten vain mun mielipide, toimii meillä, en tarkoita että toimis teillä, mutta siis kun avauksessa mielipiteitä kysyit niin kerron omani )

Jos nyt lähdetään oletuksesta että imetys luistaa jne, niin vauvanhan on hyvä saada pelkkää rintamaitoa sen puoli vuotta. Näin meillä tehtiin. Ja ton puolen vuoden aikana en ollu missään ilman vauvaa, koulussakin kiskoin sen kantoliinassa mukanani. Jonkin verran mies hörppyytti sitä, tällöin sai minun maitoani kumminkin, lypsin ennen lähtöä. Jos siis oli joku asia mihin en vauvaa voinu ottaa.

Kun vauva oli 7kk, alettiin hyödyntää miehen vuorotyövapaita. Aluksi mun opiskeluihin. Eli aloin tehdä opinnäytetyötä parina päivänä viikossa, mies hoitaa sillä aikaa vauvaa. Ja vanhempainvapaan päättyessä sovin palata töihin 18-tuntista viikkoa. Ehtona mulla oli että tunnit sovitaan miehen työaikojen mukaan, että lapsi saa olla kotona. Ja edelleen jatkan imetystä, kun nyt on jo "niin iso", ettei muutaman tunnin poissaoloni haittaa ravitsemuksellisesti. Kun syö jo muutakin.

Yhteistyössä