Alkuperäinen kirjoittaja jutila:
Sepä siinä,kun on muutenkin itteensäsyyllistävää sorttia ja en haluaisi vauvaa vielä jättää(perusturvan muodostumisen takia)
Mä olen tätä mieltä: (ja tämä on sitten
vain mun mielipide, toimii meillä, en tarkoita että toimis teillä, mutta siis kun avauksessa mielipiteitä kysyit niin kerron omani )
Jos nyt lähdetään oletuksesta että imetys luistaa jne, niin vauvanhan on hyvä saada pelkkää rintamaitoa sen puoli vuotta. Näin meillä tehtiin. Ja ton puolen vuoden aikana en ollu missään ilman vauvaa, koulussakin kiskoin sen kantoliinassa mukanani. Jonkin verran mies hörppyytti sitä, tällöin sai minun maitoani kumminkin, lypsin ennen lähtöä. Jos siis oli joku asia mihin en vauvaa voinu ottaa.
Kun vauva oli 7kk, alettiin hyödyntää miehen vuorotyövapaita. Aluksi mun opiskeluihin. Eli aloin tehdä opinnäytetyötä parina päivänä viikossa, mies hoitaa sillä aikaa vauvaa. Ja vanhempainvapaan päättyessä sovin palata töihin 18-tuntista viikkoa. Ehtona mulla oli että tunnit sovitaan miehen työaikojen mukaan, että lapsi saa olla kotona. Ja edelleen jatkan imetystä, kun nyt on jo "niin iso", ettei muutaman tunnin poissaoloni haittaa ravitsemuksellisesti. Kun syö jo muutakin.