töihin paluu kuolemantapauksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja mimi
  • Ensimmäinen viesti
mimi
Isäni kuoli tiistaina ja nyt olen ollut kotona kaksi päivää. Tänään olisi pitänyt palata töihin mutta aamulla ei se lähtö sitten onnistunutkaan. Töissä he kyllä ymmärtävät ja pärjäävät vaikken siellä tänään olekkaan.

Kummastuttavaa vain anoppi kun hänen mielestään olisi parempi jos menisin jo töihin kun ei kuullemma ole työlle hyväksi. Itse kun en vaan halua nähdä muita ihmisiä ja haluan olla vain yksin.

Sama juttu kun olen sairas, yksi päivä on ok, mutta kaksi päivää on jo laiskuutta. Pitäs mennä töihin vaikka pää kainalossa.

Miili
Otan osaa.
Eihän se anopille kuulu milloin töihin palaat. Mut se on totta et kun saa muuta ajateltavaa niin elämä sujuu paremmin. Mä en ollu pois töistä yhtään kun mun äiti kuoli, mulle sopi se että on kuitenkin elämää ympärillä ja paljon muuta ajateltavaa.

Höpö höpö, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jokainen tietää itse parhaiten, millon on hyvä jatkaa töitä, ei sun anoppi voi sanella sulle sääntöjä, se kokee asiat eri tavalla kun sinä! Annat itsellesi aikaa, ja luvan surra asiaa. Ajan päästä sitten vasta edes ajattelt töitä.
:hug: Voimia

Gluteus maximus
ei kuulu anopille tuollainen asia. Minun isäni kun kuoli niin olin 2 viikkoa sairauslomalla. En kerta kaikkiaan kyennyt töihin mitenkään (kuoli yllättäen lomamatkalla ) Tosin minun anoppini sanoi silloin minulle, että kuolema on helpompi asia käsitellä kuin avioero (jota hän samaan aikaan kävi läpi ) Ei ollut kauhean mukavasti sanottu tuokaan.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Otan osaa.
Eihän se anopille kuulu milloin töihin palaat. Mut se on totta et kun saa muuta ajateltavaa niin elämä sujuu paremmin. Mä en ollu pois töistä yhtään kun mun äiti kuoli, mulle sopi se että on kuitenkin elämää ympärillä ja paljon muuta ajateltavaa.
Näinhän se on ; mikä sopii toiselle, ei välttämättä sovi toiselle.
Toinen haluaa miettiä ja surra siinä alkujärkytysen jälkeen rauhassa, toinen taas jaksaa lähteä ja ennen kaikkea haluaa lähteä jo töihin ellei joudu hoitamaan käytännön asioita. Jokainen käsittelee kohtaamansa surun omalla tavallaan.
Ja se miten ap tilanteessa toimii, ei todellakaan kuulu hänen anopilleen.
*halaus ap:lle*

Lumikuningatar
Otan osaa isäsi poismenon johdosta.

Olen myös sitä mieltä että se milloin töihin palaat ei todellakaan kuulu anopille. Tärkeintä on oma hyvinvointisi ja että saat rauhassa surra poismennyttä läheistäsi. On olemassa niin monenlaisia tapoja surra. Se mikä toimii jollain toisella ei välttämättä toimi toisella.

Äitini kuollessa olin töistä pois puolitoista viikkoa, koska hoidin kaikkia käytännön asioita äitini miehen kanssa. Ja hyvin pärjäsivät ilman minuakin. Siskolleni lääkäri kirjoitti viikon sairasloman, koska sisareni opiskeli niin kaukana ja hän ei halunnut olla yksin opiskkelupaikkakunnalla. Äitini avopuoliso oli 3 viikkoa sairaslomalla, koska ei tuntenut sitä ennen olevansa valmis töihin.

Finttu
Pahoittelut isäsi vuoksi.

On niin tapauskohtaista, miten eri ihmiset asiaa käsittelee. Silloin kun mun äiti kuoli, ni mä olin seuraavan päivän pois töistä ja jatkoin samaan malliin kuin ennenkin.
Kaveri sai burn outin vasta hautajaisten jälkeen.

Sä teet just niin kuin sun mielestä on parasta.

Yhteistyössä