Todistajana oikeudessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmänä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmänä

Vieras
Onko täällä kukaan ollut? Olen menossa ja mietin noita kustannusten korvauksia.. Yleensä kun maksetaan matkakorvaukset halvinta julkista kulkuneuvoa käyttäen, niin mitä jos ei käytäkkään jostain syystä niin mitä ne sitten korvaa? Jos on hyvä syy mennä esim. lentokoneella niin maksaako sitten??

Ne korvaa halvimman mukaan.
Siellä käräjäoikeudessa on semmonen lappu mihin täytät korvausvaatimukset (matkakulut,yöpyminen jos toisesta kaupungista, ansion menetys jne..siinä on täyttöohjeet).
Todistusvuoron jälkeen tuomari kysyy että onko korvausvaateita annetaan se lippulappu ja sitten se siinä samantien päättää tahi ruksaa että paljonko myönnetään ja tilille ne sitten tulee.

jahas.. mulla on semmoinen tilanne, että matka kestää noin 8t ja istunto alkaa aamulla klo.10. eli onko mun sitten pakko mennä yöjunilla (joissa en pysty nukkumaan) vai maksaako ne hotellin?? sain tuon lapun kyllä jo :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jahas.. mulla on semmoinen tilanne, että matka kestää noin 8t ja istunto alkaa aamulla klo.10. eli onko mun sitten pakko mennä yöjunilla (joissa en pysty nukkumaan) vai maksaako ne hotellin?? sain tuon lapun kyllä jo :)

Ei korvaa hotellia. Muutenhan kukaan "ei pystys nukkumaan" ja tarttis hotellia.
Ajattele vaan että se on sun kansalaisvelvollisuus

aargh. voi hyvänen aika mihin kaikkeen sitä joutuuki! mutku tuossa lapussa lukee, että jos joutuu kulkuyhteyksien vuoksi yöpymään hotellissa, niin tarkoittaako siis sitä ettei esim. junaa menisi ollenkaan siihen aikaan??

voitko sie soittaa sinne kansliaan tai mikä se nyt oli ja kysyä asiasta..
mut halvimman mukaan ...googlella yritän varmennusta ettiä..kun omalla muistikuvalla siinä lipetisä ois ollut yöpymiskustannuksista mutta... varmaksi en mene sanomaan..

aargh. voi hyvänen aika mihin kaikkeen sitä joutuuki! mutku tuossa lapussa lukee, että jos joutuu kulkuyhteyksien vuoksi yöpymään hotellissa, niin tarkoittaako siis sitä ettei esim. junaa menisi ollenkaan siihen aikaan??

Maalaisjärjellä se tarkottaa sitä jos kulkeminen ois kohtuutonta että joutuu yöpymään hotellissa niin sillon korvaavat..

Se tarkottaa just sitä ettei kulkuyhteyttä olis ollenkaan siten että kerkeet aamuks.

okei, minä uskon.. ois ollut niin helppoa ja mukavaa vain kävästä pääkaupungissa päiväseltään, mutta nyt pitää viettää kaksi yötä junassa nukkumatta. ei kiva, ei ollenkaan.

okei, minä uskon.. ois ollut niin helppoa ja mukavaa vain kävästä pääkaupungissa päiväseltään, mutta nyt pitää viettää kaksi yötä junassa nukkumatta. ei kiva, ei ollenkaan.

onkos siinä jotakin asiakaspalvelu numeroa.Mie soittaisin ja varmistaisin asian virallisesti että mitenkä se menee.

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

onkos siinä jotakin asiakaspalvelu numeroa.Mie soittaisin ja varmistaisin asian virallisesti että mitenkä se menee.

ei ole. mietinki et vois kysyä jostain muualta kuin kaksplussan keskustelupalstalta, mutta ei ole mitään hajua mistä ja keneltä tuota kysytään!?

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

ei ole. mietinki et vois kysyä jostain muualta kuin kaksplussan keskustelupalstalta, mutta ei ole mitään hajua mistä ja keneltä tuota kysytään!?

http://www.oikeus.fi/9228.htm

tuota kautta löytyy varmaan sen kyseisen käräjäoikeuden tiedot..sieltä palvelusta vaan kysymään.

Soitat sinne käräjäoikeuden kansliaan, minne olet menossa. Ja kysyt tuosta. Siellä ne osaa neuvoa. Ja siinä lapussa jonka olet saanut, jossa sinut kutsutaan todistamaan, on se numero.

Mä olen kahdessa tilanteessa saanut antaa todistuksen puhelimitse. Ekalla kertaa oli työhaastattelu samaan aikaan ja toisella kertaa olis ollu todistelu muutama päivä lasketunajan jälkeen.

Yhteistyössä