Todellako saadut elatusavut/tuet vaikuttaa päivähoitomaksuun?!

  • Viestiketjun aloittaja vilu
  • Ensimmäinen viesti
vilu
olen käyttänyt kaupungin päivähoitoa jo herra ties kuinka monta vuotta, enkä ole muistaakseni ilmoittanut tuloina kuin palkkatulot! nyt vasta, kun tulotietoja kyselevät uusien maksujen vuoksi, niin huomasin, että siinä on saadut elatusavut/tuet.
onko tosiaan näin, että ne on tuloa, joka vaikuttaa pk-maksuun?!
 
Muori
No me maksetaan suosiolla enimmäismäärä. Ekana vuonna yritin keräillä tositteita tuloista, mutta olis tarvinnu miehen osingot ja vuokratulotkin laittaa, niin laitoin suosiolla enimmäismaksun. Siihen se olis kuitenkin mennyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tellu25:
Juuh, vaikuttaa ne... Oikeestaan todella typerää, koska sehän on "lapsen" rahaa, eikä sillai kuulu vanhemman tuloihin... Mut kyllä ne sen laskee...
Kyllä meillä ihan kaikki on aikuisten rahaa, vaikka niistä suuri osa meneekin lapsista aiheutuviin menoihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapsi:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Joo,se huomiodaan lapselle tuloksi,samaten kun taas maksettut elatusmaksut on vähennyksiä maksajalle.
mut jos se maksetaan esim. toisesta (vanhemmasta) lapsesta ni täytyykö se siltikin ilmottaa?
Siinä kysytään koko perheen tulot koska perheen koko vaikuttaa myös tulorajoihin.

Se muuttoavustus ei ole säännöllistä pysyvää tuloa joten se ei varmaan vaikuta
 
Alkuperäinen kirjoittaja lapsi:
Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Joo,se huomiodaan lapselle tuloksi,samaten kun taas maksettut elatusmaksut on vähennyksiä maksajalle.
mut jos se maksetaan esim. toisesta (vanhemmasta) lapsesta ni täytyykö se siltikin ilmottaa?
Onhan se perheen tuloja,maksaahan mun miehenikin lapsesta joka ei itse ole enää päivähoitoikäinen ja se on meille vähennystä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no - tuli kyllä pieni houkutus olla ilmoittamatta, kun en tähänkään mennessä ole niitä ilmonnut...
Heillä on oikeus tarkistaa sun ilmoittamat tulot, ja periä sitten jälkeenpäin ne maksut
niin juu tiedän, vuoden ajalta peritään takautuvasti jos hakija ilmoittanut tulot väärin.

voisin melkein sen riskin ottaa, nimittäin olen näin mennyt jo vuosia ja tämä vuosi on viimeinen asiakasvuoteni siellä *viheltelee*
 

Yhteistyössä