Todella tympeä käynti ultrassa

Enkä edes ole yhtään viisaampi :( :(
Ensin tää lääkäri ei meinannut löytää koko sikiötä sieltä, sitten kun se löytyi tämä tokaisi että mä olen raskaana???!!!
Mä olin sitten että ahaa, juu kyl mä tiesin mutta et näkyykö sitä sykettä???!!!
Lääkäri katsoi mua ja sanoi ettei ole varma kun on niin huono kuva ja kysyi et näenkö mä??!!
No mä en tosta osannu sanoa mitään, kyllä se mun mielestä sykki mut en mä mikää lääkäri ole :'(
Koko oli 5mm ja lekuri sanoi ettei vastaa viikkojaan, vaan ehkä viikkoa viisi?!!
Senkin se katsoi jostain iänikuisesta kirjastaan pitkään plärättyä!
Ja mulla jäi tosta reissusta pelkästään paniikki et mitä ihmettä siel nyt sitten ees oli!
Jestas!
Sen käsikin täris niin että mittas sen sikiön ihan oudoista kohdista..
Voi ei :(
 
Voi harmi. Vähän ohi aiheen mut kävitkö yksityisellä? Vai miten pääsee noin aikasin ultraan? Onko se niin ettei ne oikein noilla viikoilla oikeesti näe kovin kummoista..Kun tosiaan sen et on raskaana..

Toivotaan et kaikki on niinku pitää! Itekki raskaana rv6+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niksu02:
Voi harmi. Vähän ohi aiheen mut kävitkö yksityisellä? Vai miten pääsee noin aikasin ultraan? Onko se niin ettei ne oikein noilla viikoilla oikeesti näe kovin kummoista..Kun tosiaan sen et on raskaana..

Toivotaan et kaikki on niinku pitää! Itekki raskaana rv6+1
Siis juu kävin, 2 keskenmenoa takana ja halusin varmistaa että näkyykö siellä mitään..
Ja olisin sen sykkeen edes halunnut tietää et näkyikö se, mut enpä sitten tiedä sitäkään!
Ihan täysin outo reissu ja outo lääkäri ja harmittaa ja pelottaa ja ärsyttää.
 
Taisi olla aika kokematon lääkäri... Jos ei saanut niitä mittoja otettua hyvin, niin saattoi johtua siitä että ei vastannut viikkoja, alkuviikoilla kun on milleistä kiinni... jos vauva oli vähän hankalassa asennossa ja lääkäri kokematon niin helposti saattoi tulla muutaman millin mittavirhe. Jos oli noin tumpelon oloinen lääkäri, niin ei kannata hänen puheistaan paljoa huolestua... :hug:

Oliko kyseessä yksityinen lääkäriasema? Mitä jos soittaisit sinne ja valittaisit, että et ole tyytyväinen lääkärin toimintaan ja haluat uuden ultran eri lääkäriltä mielenrauhasi vuoksi? Mun nähdäkseni sä et saanut sitä palvelua mistä maksoit, sulla on oikeus vaatia uusi käynti. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Mulla ollut kaksi kertaa sikiö viiden millin mittainen viikolla 6+1. :)

Tsemppiä! :hug:
No mulla piti olla viikot jo yli 7..
No siitä en niin pelästynyt, kun kierto on ollut päin pyllyä jo pitkään, et hyvinkin voi olla noi viikot!
Se itkun syke vaan harmittaa!
Ja koko hemo tällä hetkellä :headwall:
 
Johan oli kokematon lääkäri! Noilla viikoilla voi helpostikkin tulla mittavirhe ja viikot voi olla kohillaan kun käyt uudelleen, mulla oli uhkaava keskenmeno esikoista odottaessa ihan alussa ja ottivat ultraa ja viikot meni vikaan, mutta raskaana olin ja viikot tärmäsivtä kun ottivat uutta ultraa.
Minusta voit vaatia uuden ultran kun soitat ja sanot että et saanut selvyyttä haluamaasi, eli sykkikö sydän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Taisi olla aika kokematon lääkäri... Jos ei saanut niitä mittoja otettua hyvin, niin saattoi johtua siitä että ei vastannut viikkoja, alkuviikoilla kun on milleistä kiinni... jos vauva oli vähän hankalassa asennossa ja lääkäri kokematon niin helposti saattoi tulla muutaman millin mittavirhe. Jos oli noin tumpelon oloinen lääkäri, niin ei kannata hänen puheistaan paljoa huolestua... :hug:

Oliko kyseessä yksityinen lääkäriasema? Mitä jos soittaisit sinne ja valittaisit, että et ole tyytyväinen lääkärin toimintaan ja haluat uuden ultran eri lääkäriltä mielenrauhasi vuoksi? Mun nähdäkseni sä et saanut sitä palvelua mistä maksoit, sulla on oikeus vaatia uusi käynti. =)
Mä olen kauhean huono valittamaan :ashamed:
Sain mä sen kuvankin sieltä ja siinä jo itsekkin näin sen mittausvirheen..
Ja kokemattomasta en tiedä, vanha kun taivas se oli, kyllä luulis kokemusta olevan kertyneenä! :|
 
Onks sul hedelmittymisen ajankohdas jotain häikkää? mun olis laskennallisesti pitäny olla viikoilla 8+ ja sikiö 5,8mm..ei vastannut viikkoja. 4 eri ultrissa kävin ja viimesessäkään ei näkynyt sykettä niin todettiin keskeytyneeks keskenmenoks. Mulla kans hävis oireet tai no oikeestaa niit ei koskaa pahemmin ollutkaan. Verikoe sen selvitti sit et Hcg-arvo oli ihan tajuttoman alhanen ku sen tos vaihees olis pitäny olla jo useita tuhansia nii mulla oli alle 50.

nii ja tohon sykkeeseen.. sen "pitäs" näkyä jo viikoilla 6+..
 
Vitsi, tuommoset lääkärit on ärsyttäviä. Ku ei sitä kaipaa epäuskoa. Mieluummin valas toivoa ja rohkeutta, sen varjolla mitä ne voi ja näkee. :hug:

Vähän menee ohi, mutta vähän samalainen lääkäri kuin mulla kun tarkistettiin onko kierukka paikallansa. Kysyi multa siinä ultratessaan, että näätkö sä tuossa tuon kierukan? Eikö tuossa olekin se kierukka.. Mä olin vaan, että ööö.. Sit, se et siinä näkyy vaan se kuparilanka, mä oisin nähnyt ne horottimet. Oikeasti en nähnyt MITÄÄN siinä kuvassa! Mutta, tuli kyllä sellainen olo, että kumman tässä pitää päättää näkyykö sitä vai ei. . . :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Onks sul hedelmittymisen ajankohdas jotain häikkää? mun olis laskennallisesti pitäny olla viikoilla 8+ ja sikiö 5,8mm..ei vastannut viikkoja. 4 eri ultrissa kävin ja viimesessäkään ei näkynyt sykettä niin todettiin keskeytyneeks keskenmenoks. Mulla kans hävis oireet tai no oikeestaa niit ei koskaa pahemmin ollutkaan. Verikoe sen selvitti sit et Hcg-arvo oli ihan tajuttoman alhanen ku sen tos vaihees olis pitäny olla jo useita tuhansia nii mulla oli alle 50.

nii ja tohon sykkeeseen.. sen "pitäs" näkyä jo viikoilla 6+..
Siis on häikkää joo.
Mulla on kierto ollu 27-35 nyt viime km jälkeen, et ei oikeestaan mitään haisua tosta oviksesta ja viime kuu piti olla välikuu ettei yritetä vauvaa kun oli niin paljon muutakin mut sieltä se vaan kuitenkin alkunsa sai.
Mut en älynny ylös mitään pistää kun tosiaan piti olla semmoinen huoleton kuu, eikä jatkuvaa koopeeta ja ooveeta
 
Mie oon kerran käyny sellasessa ultrassa, että tuli vaan olo, että anteeksi että olen olemassa :(
TK:ssa vanha täti ultras sikiön, ensinnäkin oli ihan näreissään, että miten sinut on täne ähetetty, etteikä ne siellä neuvolassa nyt tajua, ettei tänne enää raskaudenajan ultraan saa lähettää. SIltä istumalta soitti sinne mun neuvolaan ja suunnilleen haukku pataluhaks, että muistakaaki, että seuraava äiti lähetetään Keskussairaalaan, eikä tänne :| Sitte meillä oli reilu vuodenikänen mukana siellä, koska ei saatu hoitajaa, ni tökerösti tokas, ettei tuolle varmaan kannata alkaa selittää, mitään ja jos se alkaa kitisee ni isä varmaan voi lähteä sen kanssa tuonne käytävään :/
Siis kuvitteli kait, että me aletaan tuolle pikkuselle selittään,e ttä tuossa nyt on sun tulevan veljen tai siskon munuaiset ja virtsarakko :LOL: SIis piti meitä muutenki ihan tyhmänä. Ja jos jotain kysy siitä, ni mumisi vaan..... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Onks sul hedelmittymisen ajankohdas jotain häikkää? mun olis laskennallisesti pitäny olla viikoilla 8+ ja sikiö 5,8mm..ei vastannut viikkoja. 4 eri ultrissa kävin ja viimesessäkään ei näkynyt sykettä niin todettiin keskeytyneeks keskenmenoks. Mulla kans hävis oireet tai no oikeestaa niit ei koskaa pahemmin ollutkaan. Verikoe sen selvitti sit et Hcg-arvo oli ihan tajuttoman alhanen ku sen tos vaihees olis pitäny olla jo useita tuhansia nii mulla oli alle 50.

nii ja tohon sykkeeseen.. sen "pitäs" näkyä jo viikoilla 6+..
Siis on häikkää joo.
Mulla on kierto ollu 27-35 nyt viime km jälkeen, et ei oikeestaan mitään haisua tosta oviksesta ja viime kuu piti olla välikuu ettei yritetä vauvaa kun oli niin paljon muutakin mut sieltä se vaan kuitenkin alkunsa sai.
Mut en älynny ylös mitään pistää kun tosiaan piti olla semmoinen huoleton kuu, eikä jatkuvaa koopeeta ja ooveeta
Ooks menkkojen mukaan laskenu noi viikot?

Mulla petti pillerit ja jäi kokonaan menkat väliin.. ni sit tein ekan testin maaliskuun 8pvä mut oli nega ja sit 21.3 oliki jo plussa. Viikkoja piti olla ekat 11+ (terkkaki sano ku kokeili mahaa et et vastais kuulemma noita viikkoja about) no sit menin ekaan ultraan ja ja siel mentiiki sit viikoille 6+. Tarkistusultra 2vkon päähän.. Siellä sikiökaiku jäi epäselväks ja menkkojen mukaan oli silloin ollu vasta se 6+ viikot :headwall:

lähete päksiin naistentautien polille.. siellä sai mitat 6+ jotain.. uusinta 1,5vkon päähän ja sanoi et syke on nähtävä ens kerralla jos se on näkyäkseen. No ei näkyny ja ei tapahtunu kasvua. löysi toisenki sikiöpussin joten kaks niitä olis siel ollu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Mie oon kerran käyny sellasessa ultrassa, että tuli vaan olo, että anteeksi että olen olemassa :(
TK:ssa vanha täti ultras sikiön, ensinnäkin oli ihan näreissään, että miten sinut on täne ähetetty, etteikä ne siellä neuvolassa nyt tajua, ettei tänne enää raskaudenajan ultraan saa lähettää. SIltä istumalta soitti sinne mun neuvolaan ja suunnilleen haukku pataluhaks, että muistakaaki, että seuraava äiti lähetetään Keskussairaalaan, eikä tänne :| Sitte meillä oli reilu vuodenikänen mukana siellä, koska ei saatu hoitajaa, ni tökerösti tokas, ettei tuolle varmaan kannata alkaa selittää, mitään ja jos se alkaa kitisee ni isä varmaan voi lähteä sen kanssa tuonne käytävään :/
Siis kuvitteli kait, että me aletaan tuolle pikkuselle selittään,e ttä tuossa nyt on sun tulevan veljen tai siskon munuaiset ja virtsarakko :LOL: SIis piti meitä muutenki ihan tyhmänä. Ja jos jotain kysy siitä, ni mumisi vaan..... :kieh:
No mua tympi jo se et toi kuiteskin on yksityinen ja ne ei ole ilmaisia ja mua ei huvittais tollasesta maksaa ja varsinkaan siitä et lekuri kyselee MULTA et näänkö mitään ja silmät ihan innostuksesta vääränä ilomoittaa et mähän oon raskaana, ihan kuin olisi ylpeä siitä että keksi sen siinä!
 
ei pahalla mutta jos raskaus ei niin pitkällä kuin oletit ei siellä vielä paljoa voi näkyä. Ilkeästi jos sanon niin alkuunhan sikiö on aika lailla epämääräisen näköinen solumöykky.Lääkäri vaan ei osannut asioita kauniisti muotoilla, niin kuin en minäkään nyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Ja olen täysin tietoinen että voi olla keskenmeno, en välittäis niitä nyt kuulla tässä enempää, muutenkin kahden kauheen keskenmenon jälkeen olo turhankin säikky!
Kiitos.
koita soittaa terkkariin ja kysyy et saisikko lähetteen päksiin et ne tarkistais sieltä et paljonko sulla on viikkoja ja näkyykö syke. samalla kysy et jos ne ottas sulta sen verikokeen mis ne kattoo ne arvot.
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Ja olen täysin tietoinen että voi olla keskenmeno, en välittäis niitä nyt kuulla tässä enempää, muutenkin kahden kauheen keskenmenon jälkeen olo turhankin säikky!
Kiitos.
koita soittaa terkkariin ja kysyy et saisikko lähetteen päksiin et ne tarkistais sieltä et paljonko sulla on viikkoja ja näkyykö syke. samalla kysy et jos ne ottas sulta sen verikokeen mis ne kattoo ne arvot.
:hug:
Kyl ne täältä antas sen lähetteen, mut en viitsi.
Päikystä sen verran huonot kokemukset et sinne en mene kun tajuttomana!
Enkä silloinkaan!
 
Tipunen
Sydän sykkii rv 7 tienoilla. Sen vuoksi ei ultraa kannattaisi paljon aikasemmin edes tehdä.
Veritestein kannattaisi mielummin mitata seerumin hcg. Jos arvo on yli 5 , on raskaana. Testissä voi käydä vaikka kahden päivän välein jolloin voidaan seurata nouseeko hcg.

Onnea odotukseen!
 

Yhteistyössä