Todella tyhmä kysymys postimerkeistä/maksuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä

Vieras
Jos kirjeen vie postiin ja ne punnitsee sen ja lätkäsee siihen sen 1,10? merkin niin voiko samanlaisen kirjeen viedä sitten postilaatikkoon niin että siinä on 2merkkiä että meneekö sillä perille?

Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
Koska 2 x 80 snt = 1,60 euroa niin toki samankokoinen ja -painoinen kirje sillä kulkee, mutta maksat siis 50 snt ylimääräistä.

juu niin sitten maksan, näin siis sen itse järkeilin. Muttakun postiin on liian pitkä matka että pääsisi kävellen eikä minulla ole autoa ja mies tekee niin pitkää päivää töissä ettei ehdi viemään minua postiin alkuviikosta ja pitäisi yksi huutonetissä myyty juttu lähettää. en halua, että ostaja joutuu autottomuuteni takia odottamaan melkein viikon ylimääräistä.

Menee perille, kunhan on riittävä summa niitä merkkejä. Postimerkkejä voi muuten tilata kotiinkin ihan postin sivujen kautta. Tulevat muutamassa päivässä, vähän siihen tulee toimituskuluja ja joku lisämaksu, jos ei tilaa kerralla tarpeeksi suurella summalla. Sieltä voi tilata helposti kuoria, ne käteviä, jos vähän enemmänkin postittelee, samaten merkkejä saa halvemmalla, jos ostaa 50 merkin arkin tai 100 merkin rullan, itse hamstraan juuri ennen maksujen nousua.

Postissa käydessä kannattaa ostella vaikka arkit 5, 10, 30 sentin merkkejä.

Yhteistyössä