Todella surullinen olo, kuulin eilen työpaikalla etteivät työkaverit pidä minusta ja toivoisivat minun lähtevän.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Todella paska fiilis enkä oikein tiedä mitä tehdä. Olisiko teillä jotain kokemuksia tai vinkkejä tähän tilanteeseen? :(

Kerron vain hieman tietoja, en halua kertoa kovin yksityiskohtaisesti koska luulen että työkavereitani lukee tätä palstaa.

Eli työskentelen hoitajana reilun kymmenen hengen "yksikössä" ja eilen eräs työkaverini kertoi minulle että suurin osatyöyhteisöstä ei pidä minusta, minulle naureskellaan ja pilkataan selän takana. :(

Työnteossani ei kuulemma niinkään ole moittimista vaan minusta ei vain pidetä.
Tiedän että työpaikalla on kaksi ihmistä joista en kovin pidä ja he eivät pidä minusta, olen kuullut heidän useasti puhuvan pahaa muista työntekijöistä ja tämän vuoksi en halua heidän kanssaan olla lähemmin tekemisissä.

Uutta työpaikkaa olen etsimässä, mutta tekee pahaa huomenna aamulla taas lähteä töihin tuonne. :(

Mikä auttaisi pahaan olooni, jotta kestäisin edes uuden työpaikan löytymiseen saakka?

Valitettavasti näitä selän takana puhujia riittää varmasti siellä sinun uudessakin työpaikassasi, kun karkuun lähdet niin saat juosta sitten lopun ikääsi. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä, ei kaikkien tarvi kaikista tykätäkään.

Tsemppiä! Ajattele palkkapäivää ja työtä pelkkänä työnä. Koeta asettua ihmissuhteiden yläpuolelle. Ja etsi uusi paikka. Onnea!

TAI ilmoita esimiehellesi ja vaadi, että asiat selvitetään.

Jos yksi ihminen tulee väittämään sinulle, että kukaan työyhteisössäsi ei muka pidä sinusta, miettisin onko tällä henkilöllä itsellään ihan puhtaat jauhot pussissa. Pidäthän mielessä, että vaikka yksi ihminen sanoo mitä, ei hän välttämättä puhu totta.

Tuo vaikuttaa kiusaamiselta. Jos käytöksessäsi olisi jotain moitittavaa tai työpanoksessasi puutteita, olisi asiallista nostaa se esille. Mutta tollainen puhe on asiatonta. Vika ei ole sinussa. Jos sinulla on voimia, vie asia eteenpäin mahdollisimman pian.

Ei niiden tarvikaan susta tykätä, tuskin sä tykkäät myöskään tommosista..näytä niille mielessäsi keskisormea aina kun näet ja se saa sut hymyilemään..kyllä se siitä tasoittuu kunhan et ota liian vakavasti, meitä on niin moneen junaan!

Kyllä tämä jo vaikuttaa ihan kiusaamiselta, varsinkin näiden muutaman hoitajan toimesta.

Mutta kaipa se siitä, täytyy tehostaa työpaikan etsintää ja purra huulta töissä ettei itku tule.

Työpaikan vaihto ei ole kyllä mielestäni hyvä ratkaisu mikäli siihen ei ole muita syitä. Naisvaltaisella alalla tämä on iänikuinen ongelma eikä se työpaikkaa vaihtamalla parane. Nosta kissa pöydälle ja kysy vaikka kahvitauolla koko porukalta mikä on homman nimi tai tosiaan ota luottamusmieheen/esimieheesi yhteys ja vaadi tilanteen selvittämistä.

Yleensä jokaisessa työpaikassa osa työkavereista on mulkeroita. Kaikista ei tarvitsekaan pitää ja joidenkin kanssa työskentely tuntuu sietämättömältä. Selän takana puhuminen on yleistä varsinkin työpaikoilla joissa on paljon naisia.

Voimia sinulle! Tiedän että pahalta tuntuu. Juttele esimiehenkanssa ja vaadi että asia selvitetään! Jos pidät työstä ,älä minnekkään sieltä lähde. Varsinkin hoitoalalla noita seläntakana puhujia riittää. Kaikista ei tarvitse pitää mutta ei ketään saa myöskään kiusata tai pilkata. Ota rohkeasti puheeksi, uskon että kaikki kääntyy hyväksi kun hetken jaksat odottaa! :)

Yhteistyössä