Todella säästäväiseen ostoslistaan apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Kahdeksi päiväksi pitäisi saada ruokaa, pe tullee rahaa, ja lainarahalla käyn nyt kaupassa, mitä ostan et pärjäämme? Eli nyt HALPA OSTOSLISTA mulle, kiitos!

Riippuu mitä teiltä puuttuu ja paljonko sulla on rahaa käytettävissä.

Mutta edullista on:
makarooni
makkara
peruna
tonnikala

Niistä saat jo vaikka makarooni velliä, tonnikala makarooni vuokaa, makkaraa ja perunamuusia, makkarakeittoa jne...

mä lähtisin siitä liikkeelle että mitä jo kaapissa on. nyt olis hyvä tilaisuus käyttää kuiva-ainekaapin sisältö. Meillä löytyy esim. tonnikalapastaan aina ainekset. (makaronia, tonnikalaa, tomaattimurska) Ja just kävin litlissä ja siellä oli esim. kesäkurpitsa 90snt/kilo. kannattaa vähän metsästää tarjouksia.

Soijarouhe on edullista, 400g pussillinen siinä 2-3 euron tietämissä. Sitä kun ohjeen mukaan valmistaa ja käyttää kuten jauhelihaa vaikkapa makaroonilaatikossa, ei monikaan syöjä huomaa eroa. Siis se pussillinen näyttää pieneltä määrältä, mutta se turvotetaan. Ja oikeesti on hyvää, opiskeluaikoina tuli paljon käytettyä. Pitäiskin nyt innostua uudelleen, kun tuo on terveellisempääkin kun ne halvimmat jauhelihat.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Soijarouhe on edullista, 400g pussillinen siinä 2-3 euron tietämissä. Sitä kun ohjeen mukaan valmistaa ja käyttää kuten jauhelihaa vaikkapa makaroonilaatikossa, ei monikaan syöjä huomaa eroa. Siis se pussillinen näyttää pieneltä määrältä, mutta se turvotetaan. Ja oikeesti on hyvää, opiskeluaikoina tuli paljon käytettyä. Pitäiskin nyt innostua uudelleen, kun tuo on terveellisempääkin kun ne halvimmat jauhelihat.

Nyt on pakko tulla sanomaan tein just ekan makaroonilaatikon jossa soijarouhe korvasi jauhelihan ja pittää sannoo että olipas mahottoman hyvää.

kuivia herneitä hernekeittoa varten, alennus lihoja tai halvinta jauhelihaa, porkkanoita, kurkkua, tomaattia, halpoja hamppareita, nuudeleita ja makaronia, kaurahiutaleita. Leivo itse sämpylöitä. Tuoreiden sämpylöiden päälle ei kaipaa päällisiä.

Yhteistyössä