Todella herkät raskaustestit ->kokemuksia kaivataan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vernalis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Vernalis

Aktiivinen jäsen
21.02.2008
2 916
1
36
Mitä suosittelette ja mitä kaikkia herkkiä raskaustestejä on olemassa? Clearblue tietenkin mutta se on alkanut epäilyttämään kun tuossa yhdessä pinossa oli moni saanut vääriä plussia sillä..
Vilja kai on yksi, minkä tiedän mutta mistä sitä testiä saa?

Meillä on se tilanne että joudun seuraavassa raskaudessa piikittämään mini-hepariinia tukostaipumus epäilyn vuoksi ja siksi täytyisi testata mahdollisimman herkällä testillä että raskaus saataisiin näkyviin ajoissa ja pääsisin heti piikittämään ja saataisiin vihdoin seuraava raskaus onnistumaan :)

tilaapa netistä esim osoitteesta kotitesti.fi, sieltä saat kaikkein herkimpiä testejä, eivätkä liuskamallisina ole pahanhintaisia... vääriä plussia eivät näytä, mutta itselläni näytti raskauden joka meni kesken varhaisessa vaiheessa..

No itse olen kyllä aika pettynyt noihin herkkiin halpistesteihin koska viimeksi kun olin raskaana niin ei sellainen testi näyttänyt yhtään mitään vaikka apteekin Onni-testi näytti haalean punaisen viivan :|
Siksi haluaisin kokemuksia noista kallimmista testeistä koska tässä tapauksessa minun pitäisi myös luottaa siihen testi tulokseen. Eli kokemuksia miellummin näistä nettiapteekkien herkistä testeistä. Vilja, Dbest...

Mulla on noita vilja-testejä, en oo onnistunu raskautta bongaamaan (ei oo siis tärpänny) mutta ei oo tullu viivanpaikkojakaan tms. Laita googleen hakusanaksi vilja raskaustesti, niin löydät tilauspaikan, maksavat muistaakseni 4,95 kun tilaa yli 3. Muuten 5,95.

Mulla kyllä CLEARBLUE (kaikesta kuulemastani huolmatta) näytti jo maanantaina selkeää haaleaa haamuplussaa kun odottelin kuukautisia vasta torstai-perjantai-akselille. Päivä päivältä vahvistui sitten. Kotitestit.fi-sivuilta tilasin kyllä liuskoja ja nekin näyttivät raskauden jo keskiviikkona. Minusta clearblue on luotettava jos seuraa ohjeita: minäkin olen "IHMEVIIVOJA" ja epäselvyyksiä sillä saanut kun olen tihrustanut vielä monta tuntia testinteon jälkeen.

Onnea testailuun joka tapauksessa!

Mulla on myös hyviä kokemuksia Clearbluesta. Sain sillä haalean viiva näkyviin jo 4 päivää ennen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja seuraavana päivänä viiva vahvistui. Viiva alkoi näkymään melkeinpä heti ja se oli haaleudestaan huolimatta yhtä paksu kuin kontrolliviiva. Ei siis mitään epämääräisiä pisteitä tms. mitä olen lukenut muiden saaneen ja ne on olleet negoja..

No minulla taas täysin päinvastaiset kokemukset CB:n testistä. Osaan seurata ohjeita myös.
Viiva ilmestyi samaan aikaan kontrolliviivan kanssa, ja oli yhtä paksu kuin se, vaikkakin todella haalea. Ja ei ole tapahtunut ainoastaan kerran, vaan useammin.
Ja olihan tuolla toisessa keskustelussa käynyt jollekin muulle ihan täysin samoin.

Aikasemmin siis Clearblue oli jopa parempi kun nyt, silloin siihen ilmestyi noita pisteitä, tai kapeaakin kapeampi plussa viiva testiajan jälkeen. Ilmesesti tuotekehityksen tuloksena näkyy nyt viivanpaikka, tms.

mutta hienoa, että teillä joillain kuitenkin toiminut moitteetta. En kyllä henk. koht. enää ikinä aio tuohon testiin hurahtaa. :x

Itse olen kyllä Clearbluesta tykännyt. Näytti oikean plussan, kun Predictor näytti vielä kaksi päivää negatiivista. kyllä siinä oli ihmettelemistä! Onnellisesta tapahtumasta on kyllä aikaa jo liki pari vuotta, joten saattoi olla sitä vanhaa parempaa mallia.

Mun kokemuksia herkästä Gravidan testistä voi lukea täältä
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1306025

Eli Gravidan (herkkyys 10 IU/ml) näytti vain haamua testiajalla, ja sain samasta näytteestä Clearbluella selvän plussan testiajalla.

Varmistin asian vielä Clearbluen digitaalisella, joka näytti yksiselitteisesti "raskaana".
Valmistajan mukaan Clearbluen digitaalinen testi näyttää mahdollisen raskauden jopa neljä päivää ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää. Itse testailin kuukautisten oletettuna alkamispäivänä.

Mielestäni halpistesteillä tyyliin Gravidan tai dBest kannattaa tehdä alustava analyysi, ja jos tulee haamu tai roskishaamu tms. kannattaa varmistaa kalliilla testillä. Minullakin oli tuo yksi digitaalinen testi odottamassa kaapissa "haamutilannetta", koska tosiaan se on yksiselitteinen, että ei tarvitse arpoa, että onko vai eikö ole raskaana. Miinuksena digitaalisessa testissä on hinta, joka muistaakseni oli n 14?/kpl.

Yhteistyössä