tm:n/km:n kokeneet ??

mlla todettiin uutena vuotena tuulimuna sit siin lääkkeellinen tyhjennys joka ei meinannu sujua millään ja se tyhjennys tehtiin lääkkeillä viä 2 kertaa uudestaan.. ja kerkesin antibiootitkin syömään ku tuol joku tulehdus oli.. nyt vointi ok ja jälkivuoto näyttäisi alkavan hiipumaan.

miten pian ootte yrittäny uudestaan?

kuinka pian raskautunut?

ootteko käyttäny ovis tikkuja ennen ensimmäisiä menkkoja?

voiko ovis tikut antaa väärän tuloksen jos pissaan erittyy viel hcg:tä??

siin nyt oli muutama kysymys ja myös tyhmiä kuysymyksiä mutta ihminen kun on epätoivoinen niin silloin miettii kaikkea ja haluaa vastaukse kaikkeen.

tällä hetkellä olo on henkisesti vieläkin niin kamala et ainoa mikä helpottaisi niin olisi uusi raskaus..

kiitos kaikille vastanneille!

Mulla todettiin lokakuussa tuulimuna raskausviikolla 7+4, joka oli todellinen shokki. Tyhjennys sujui hyvin kotona lääkkeellisesti. Luulen että toipuminenkin tapahtui nopsasti johtuen siitä että tuo tyhjennys saatiin niin helposti ja nopeasti ohitse. Me ruvettiin samantien uuteen yritykseen, kun tm:n jälkivuoto oli loppunut ja raskaustesti näytti negatiivista. (hcg oli tarpeeksi laskenut) Tuulimunan jälkeinen kierto oli 40 päivää, jonka jälkeen tulin uudelleen raskaaksi. Nyt mennään viikolla 9+6 ja ainakin raskaus on mennyt tähän mennessä hyvin. Tuulimuna ja kohdunulkoinen on poissuljettu onneksi alkuraskaudenultrassa. Kovasti pelkoja on ollut tämän raskauden suhteen, mutta päivä kerrallaan eteenpäin. Kovasti tsemppiä sinulle jatkoon! Kyllä siitä selviää vaikka raskasta aikaa onkin. <3

kiitokset vastauksestasi ja paljon onnea odotukseen. päivät tuntuu niin pitkiltä ku vaan miettii ja pyörittelee tätä asiaa..jälkivuotoa mulla on edelleen todella vähän ja joka päivä luulen et no nyt se loppuu mut sit taas tulee jotai.. tyhjennyksestä on 4 viikkoo ja hcg arvokin oli 800 ja luin jostain et tuulimuna raskauden jälkeen 3 viikko tyhjennyksestä oli hcg 3 et kaippa täs kaavintaan viel joudutaan.. en kyllää usko et uudestaan raskaanakaan oisin ku vuotoo kuitenki ollu.. yhdyntöjä kyl on ollu sillon ku ollu jotain vuoto taukoja.. mut silti en jaksa uskoo et ois siit kyse et varmaan vaan ei o vieläkään kaikki materiaali poistunu.. se raskaus ois vaan enemmän ku toivottu asia..

Pahoittelut raskaasta kokemuksestasi. Itselläni oli icsi-hoidoilla alkanut tuulmunaraskaus, joka keskeytettiin sairaalassa lääkkeellisesti 09/2008. Jälkivuoto oli runsasta, enkä muista miten meille tarkkaanottaen neuvottiin väestölitossa, mutta muistaakseni kun tyhjennys on onnistunut ja yhdet kuukautiset tulleet niin voi turvallisesti yrittää uutta raskautta. Me pääsimme uuteen siirtoon helmi/maaliskuussa ja siirrosta alkoi raskaus, jonka tuloksena meillä on nyt 1v 2kk ikäinen ihana poika. Meille lapsettomuusklinikalla sanottiin, että tuulimuna on ikäänkuin toiseksi paras vaihtoehto normaaliraskauden jälkeen siinä mielessä, että elimistö on ainakin kykeneväinen raskautumaan. Tuulimuna on vain älyttömän huonoa tuuria. Yleensä tuulimunan jälkeen raskautuu melko nopeasti uudestaan. Kannattaa kuitenkin käydä lääkärissä tarkistuttamassa, että kaikki on ok, jos hcg:kin on vielä noin korkea, mulla ei tuulimunaraskaudessa noussut hcg juuri mihinkään lukemiin jotain 80-200 muistelisin.

Halauksia ja toivottavasti olet pian onnellisesti uudelleen raskaana.

kiitoksia vastauksesta :) mulle neuvottiin et yhdet menkat ois hyvä olla ennen uutta yritystä mut ihan vaan sen takia et raskauden alkamisajankohta polis helpompi selvittää et jos kamala halu on niin ei oo estettä.. ja eihän siin mitään mut jotenki haluis vaan jo ennen menkkoja tikuttaa ovista jos vaikka lykästäis mut en noista hcg:n vaikutuksista tiedä et jos se ei viel o laskenu ni ei si kannata kokeilla..mulla oli lähtö hcg ennen lääkkeitä niin 34 000 ekan tyhjennysvuotopäivän jälkeen oli laskenu ja oli 6000 ja lääkärin mukaan kaikki raskausmateriaali oli tullu pihalle mut vielä jotain hyytymämäistä olisi tulossa.. ja nyt tosiaan oli lukema 800 ja ens viikolla pitäs mennä uudestaan mitattavaks..

on vaan niin ihanaa päästä tänne keskustelemaan tästä kun tuntuu ettei kellekään voi puhua rtai si kukaan ei ymmärrä edes mun mieheni.. mieskin vaan toteaa et no mut sul on jo kaks lasta.. mut ei se ymmärrä miltä tällä hetkellä tuntuu ku luulin jo 2 kuukauden ajan et saisin syksyllä pienen tuhisevan käärön syliini.. ei se vaan käsitä ja tuntuu et ainoot jotka on se kokenu niin ymmärtää miltä se tuntuu..

kiitoksia tuesta

Jep, tiedän tunteen. Mulle kans moni sanoi, että "uutta yritystä vaan" tai että "no onneks huomattiin tässä vaiheessa, ei siitä vauvaa olis tullut" tms. Itselle kuitenkin se oli maailman suurin menetys, kun tosiaan pitkään jo ajatteli saavansa vauvan syliin. Onneksi uusi raskaus kyllä sitten auttaa ja antaa uutta ajateltavaa. Siihen vaan sitten liittyi taas pitkään pelkoja, että onko tällä kertaa kaikki kunnossa. Mutta kun eka ultra oli takana oli päällimäisenä mielessä oma vauva, ei keskeytynyt tuulimunaraskaus. Ja enää tässä vaiheessa kun on se oma lapsi ei tuulimuna oli päivittäin, viikottain tai kuukausittain mielessä. Ei se silti mihinkään poistu, mutta onneksi elämä tuo myös hyviä asioita, jotta huonoista voi päästä yli ja jatkaa elämää.

Mulla on ollut -07 tuulimunaraskaus ja seuraava raskaus 2010 oli kanssa:( Tyhjennys tehtiin vappuna ja elokuussa -10 tulin uudelleen raskaaksi ja kaksosia odottelen jo viikolla 26+3:) Neuvolantädin kanssa juteltiin että ne tuli nyt sitten kerralla:D

haltia joo nää on just niitä kommentteja mitä mäkin oon saanu kuulla.. juu uus raskaus ois se mikä uttas mut sit mäkin oon niin kova stressaan et saa nähä kuinka sit pärjää..

riikkuli83 pahoittelut tuulimunista ja todella isot onnittelut tuplista :)

tässä ku pääsis ees yrittään uutta raskautta mutta kun vuoto ei meinaa millään loppua..

Mulla tuli viime heinäkuussa keskenmeno 10:llä raskausviikolla. Km todettiin sairaalan kontrollikäynnillä, kun syke ei enää näkynyt (2 vkoa aiemmin oli näkynyt), sanottiin et spontaani km alkanut. Vuoto kesti 8 pvää. yritettiin heti raskautua uudelleen, mut mulla ei ovista varmaan tullut, koska en tuntenut sitä... Yhet menkat tuli sit 31 pvää km:stä ja siitä kierrosta raskauduinkin, nyt menossa rv 26 ja toukovauvaa odotellessa :)

nepula pahoittelut km:sta ja onnittelut odotuksesta =)

tänään ollut polille yhteydessä ja hcg laskenu 100 joten enää ei tartte seurataku noin hyvin laskenu ja noi menkatkin näköjään alko et kyllä aletaan heti si yrittään et kuin käy..

Yhteistyössä