Tjäreborg,aurinkomatkat vai finnamatkat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkalle menossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se millä omaan tilanteeseen parhaiten sopivat lennot, hotellit ja mahdollisesti muut palvelut. Kaikilla noilla on matkustanut ja ihan samanlaista palvelua kaikissa. Meillä ratkaisee lentoaikataulut ja huoneistohotellin kolmioiden tai isompien huoneistojen saaminen. Siis jos koko perhe matkustetaan.

Olen matkustanut yli 20 vuotta aurinkomatkoilla. Muutama satunnainen "syrjähyppy" muilla järjestäjillä , joiden palveluun olen pettynyt. Nyt ja tulevaisuudessa AURINKOMATKAT !!!

Ja matkustan n. 2 - 3 kertaa vuodessa etelään ja kaukokohteisiin.

Kaikkia ollaan käytetty ja eniten on ollut valittamista finnmatkoissa. Mielestäni välillä huonoa palvelua ja useammin kuin kerran hotelli on ollut aivan erilainen kuin kuvissa ja ei ole sisältänyt kaikkea luvattua kuten ilmastointia. Olenkin päättänyt pistää koko firman boikottiin. En tiedä onko meillä ollut huono tuuri vai mikä.

Se mistä löytyy sopivin hotelli ja lennot. Minä matkustan neljän lapseni kanssa joista vanhin on 8 joten on löydyttävä hotelli jossa minä ja lapset päästään samaan huoneeseen. Monissakaan hotelleissa ei ole riittävän isoja huoneistoja.
Nyt kun etsin seuraavaa matkaa ei aurinkomatkoilla eikä tjäreborgilla ollut sopivaa hotellia tai lennot olisi olleet vai Helsingistä. Joten useimmin matkustan finnmatkoilla, viime vuosina myös jonkun kerran deturilla.

Nyt varaamani matka oli myös edullinen vaikka siihen valitsin myös all inclusiven, aurinkomatkoilla olisi tullut matka yli 1000e kalliimmaksi.

Oltiin perheen kanssa Tjäreborgin matkalla Teneriffalle ja meiltä varastettiin matkalaukku linja-autosta matkalla hotellille. Laukussa oli minun ja puolison kaikki matkatavarat. Lapsilla oli onneksi omat laukut, joita ei varastettu.

Otettuani yhteyttä Tjäreborgiin, he eväsivät kaikki vastuunsa ja kehottivat ottamaan yhteyttä omaan matkavakuutusyhtiöön. Ajattelin, että ei ole minun ja muiden suomalaisten asia hoitaa palveluntarjoajan vastuuasioita ja niinpä otin yhteyttä kuluttajaneuvojaan, joka yritti sopuratkaisua Tjäreborgin kanssa. Tjäreborgin kanta oli, että matkustajalla pitää olla vedenpitävää näyttöä siitä, että matkalaukut olivat alun perin linjaautossa(itse nostin). Tämähän ei tietenkään ole mahdollista, koska Tjäreborgilla ei ole minkäänlaista kuittauskäytäntöä vastaanotettujen tavaroiden seuraamiseksi.
Kaiken lisäksi Tjäreborgin edustaja kyseenalaisti täysin kuluttajaneuvojan ammattitaidon ja epäili, että edes hänen koulutuksensa ei ole riittävä tämän kaltaisten asioiden hoitamiseen.
Koska tilanne ei tästä siis ratkennut, niin asia vietiin kuluttajaneuvojan opastamana kuluttajariitalautakuntaan, missä asia nyt tällä hetkellä käsiteltävänä ja päätöstä asiaan voidaan odottaa ehkä joskus vuoden päästä.

Pakko sanoa, että oli varmasti viimeinen kerta, kun minä tai tuttavapiirini kyseisen matkayhtiön palveluja käyttää. Tulee Tjäreborgin laskutus vähenemään ainakin 50000€/vuosi tämän "keissin" johdosta.

Tjäreborgilta mie olen löytänyt edullisimmat hinnat, enkä ole koskaan pettynyt :) Tosin mä en lomaltani mitään sen kummempia palveluja haluakaan, enkä skitsahda ihan pienistä vastoinkäymisistä.

Mulla taas on Finnmatkoista vain hyviä kokemuksia ja seuraavakin reissu tehdään heidän kautta: Paras hotelli, edullisin hinta ja ehdottomasti ystävällisin palvelu :)

Meillä on Tjäreborgin reissu varattuna, en muista edes miksi tällä kertaa heiltä varattiin. Kaikkia noita ollaan käytetty ja aina on reissut menneet hyvin, ei mitään valitettavaa.

Jos lasten kanssa matkalle niin paljon halvemmat hinnat kuin Aurinkomatkoilla. Meillä matka varattuna Mallorcalle Finnmatkoilta. Katsoin että Aurinkomatkoilla sama hotelli ja sama lähtöpäivä lähes 500e kalliimpi! Että jos 500e halvemmalla saat samaa niin ehdottomasti sen halvemman valitsen! Kolme kertaa on Finnmatkoilla menty eikä mitään huonoa sanottavaa.

Mä tutkin noita matkatoimistoja, kun oli ens kesäksi matka hakusessa. Mä päädyin Apollomatkoihin. Aurinkomatkojen, Tjäreborgin ja Finnmatkojen kautta olen aiemmin ollut eikä moitittavaa niissä. Paitsi ovat huomattavasti kalliimpia kuin esim. tuo Apollomatkat.