Oltiin perheen kanssa Tjäreborgin matkalla Teneriffalle ja meiltä varastettiin matkalaukku linja-autosta matkalla hotellille. Laukussa oli minun ja puolison kaikki matkatavarat. Lapsilla oli onneksi omat laukut, joita ei varastettu.
Otettuani yhteyttä Tjäreborgiin, he eväsivät kaikki vastuunsa ja kehottivat ottamaan yhteyttä omaan matkavakuutusyhtiöön. Ajattelin, että ei ole minun ja muiden suomalaisten asia hoitaa palveluntarjoajan vastuuasioita ja niinpä otin yhteyttä kuluttajaneuvojaan, joka yritti sopuratkaisua Tjäreborgin kanssa. Tjäreborgin kanta oli, että matkustajalla pitää olla vedenpitävää näyttöä siitä, että matkalaukut olivat alun perin linjaautossa(itse nostin). Tämähän ei tietenkään ole mahdollista, koska Tjäreborgilla ei ole minkäänlaista kuittauskäytäntöä vastaanotettujen tavaroiden seuraamiseksi.
Kaiken lisäksi Tjäreborgin edustaja kyseenalaisti täysin kuluttajaneuvojan ammattitaidon ja epäili, että edes hänen koulutuksensa ei ole riittävä tämän kaltaisten asioiden hoitamiseen.
Koska tilanne ei tästä siis ratkennut, niin asia vietiin kuluttajaneuvojan opastamana kuluttajariitalautakuntaan, missä asia nyt tällä hetkellä käsiteltävänä ja päätöstä asiaan voidaan odottaa ehkä joskus vuoden päästä.
Pakko sanoa, että oli varmasti viimeinen kerta, kun minä tai tuttavapiirini kyseisen matkayhtiön palveluja käyttää. Tulee Tjäreborgin laskutus vähenemään ainakin 50000/vuosi tämän "keissin" johdosta.