Tiukankuuloinen yskä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja samettiruusu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

samettiruusu

Vieras
Lapsellani on yskää, nenä välillä tukossa, välillä vuotaa jonkin verran. oireita ollut noin viikon. Nyt rasituksessa (huom. lähes pelkästään rasituksessa :)) yskä tiukan ja jotenkin terävän kuuloista. Jos kyse lapsestasi, mitä tekisit? Milloin lääkäriin? Niin ja lapsi neljä ja rapiat

Niinpä, sitä just kyselen mielenkiinnolla, että kuka teksi ja mitä. Räkä/flunssa/norotuskausi alkamassa ja jo jonkin verran päällä joillakin seuduilla. Lähinnä kysyn miten herkkään tai viimetinkaan porukka on hoidon pariin menossa/ viemässä jälkikasvuaan

Mä olen aika tarkka hengenahdistuksen suhteen. Muuten flunssat voi hyvin sairastaa kotona, mutta hengenahdistus vaatii lääkkeet.
Jos henki on ahtaala niin se tuntuu tosi pahalta, rasittaa elimistöä kohtuuttomasti ja lopulta on hengenvaarallista.
Jos sulla ei ole aiempaa kokemusta hengitysvaikeudesta, et välttämättä tunnista muita merkkejä, vaikka niitä olisikin.

Minä veisin lapsen tänään päivystykseen jos olis mun omani.

[QUOTE="Monenmamma";27157841]Mä olen aika tarkka hengenahdistuksen suhteen. Muuten flunssat voi hyvin sairastaa kotona, mutta hengenahdistus vaatii lääkkeet.
Jos henki on ahtaala niin se tuntuu tosi pahalta, rasittaa elimistöä kohtuuttomasti ja lopulta on hengenvaarallista.
Jos sulla ei ole aiempaa kokemusta hengitysvaikeudesta, et välttämättä tunnista muita merkkejä, vaikka niitä olisikin.

Minä veisin lapsen tänään päivystykseen jos olis mun omani.[/QUOTE]

Joo, selkeästi henki ahtaalla rasituksissa. Kyseisen lapsen kohdalla ei ole aiempaa kokemusta, mutta toisen lapsen kans on kyllä useat avaavat hengitelty päivystyksessä ja osastolla.