Tiskit haisee pesuaineelle? Onko kone rikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sandraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sandraana

Vieras
Onko kaikilla niin, että tiskikoneen avatessa tulee voimakas pesuaineen haju ja astiat haisevat pesuaineelle? Mistä tiedän onko kone jotenkin rikki (avaa pesuaineluukun liian myöhään, ei huuhtele tarpeeksi tms.?)? Nyt laitan esihuuhtelun varsinaisen ohjelman päättymisen jälkeen ja silti tulee se kamala pesuainekatku. Onko kaikki koneet siis tällaisia? Kone on n. 5v. ikäinen ja muuten toimivan oloinen. Ei olisi kiva syödä pesuaineita eli myrkkyjä...

ei oo kaikilla. ehkä kone on huuhdellut huonosti, onko ropellit pyörineet vapaasti, ettei mikään astia oo ollut huonosti ja estänyt niitä pyörimästä tms?
itse käytän vain puolet konetiskitabletista koneelliseen ja se on riittänyt hyvin ja puhdasta tullut.

Nykyään koneet on suorastaan inhottavan vähän vettä käyttäviä. Kuulemma ihmisillä alkaneet suoltenseinämät ohentua johtuen kaikista pesuainejäämistä mitä kulkeutuu ruuansulatukseen.

Ahdistaa käyttää tiskikonetta. Tuo on just sellainen vettä säästävä malli. Ja siis vaikka laitan sen lisähuuhtelun aina, ne haisee. Kaiken pitäisi olla kunnossa ja olen puhdistanut koneen, tutkinut ropellit jne. Haluaisin ostaa uuden, mutta uusi olisi varmaan samanlainen! Mä en halua myrkkyjä sisuksiini. Mut en haluais tiskata kun ei ole aikaakaan...

En kyllä hankkis konetta enkä ainakaan käyttäis noita myrkkyjä!
Oon kyläpaikassa saanu myrkytyksen kun join kahvia ja se maistu kauheesti koneaineelle!
Sen jälkeen rintakehää korvensi tosi ilkeästi...
Samalla vaivalla kun astiat laittaa ja ottaa pois, olis jo tiskannu harjalla ja laittanu kuivamaan
kaappiin.

[QUOTE="Hönö";22298151]Miksi esihuuhtelu pesun jälkeen? Sehän on ESIhuuhtelu eli ei ole tarkoitus ollakaan sen jälkeen puhtaita. Ihan niin kuin pyykkikoneessa esipesu.[/QUOTE]

Siinä tulee tiskeihin puhdasta vettä, ei se niitä voi liata tietenkään hölmö. Se on ainoa pelkkä huuhtelu mitä siinä on. Nyt se on siis jälkihuuhtelu :P Kyllä ne tiskit sen jälkeen ovat vähemmän pesuaineen hajuisia kuin normaalin pesuohjelman jälkeen. Ja normaali pesuohjelma huuhtelee sekin tietysti.

[QUOTE="minä";22298236]En kyllä hankkis konetta enkä ainakaan käyttäis noita myrkkyjä!
Oon kyläpaikassa saanu myrkytyksen kun join kahvia ja se maistu kauheesti koneaineelle!
Sen jälkeen rintakehää korvensi tosi ilkeästi...
[/QUOTE]

hehh... se taisi olla närästys. ei konetiskiaine korvenna rintaa. kahvi kyllä närästää ja korventaa!

Yhteistyössä