Tiramisu-rahka! Onks kellään jotain hyvää leivontaohjetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aamuntorkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

aamuntorkku

Aktiivinen jäsen
20.01.2005
15 181
2
36
Siis semmosta, johon tulis tota rahkaa?

Ostin purkin, mut en löydä mistään hyvää ohjetta. Tekis niin mieli leipoa jotain uutta. Myös sitä vaniljarahkaa on purkki eli siihenkin hyviä ohjeita saapi laittaa =) :flower:

Mä käytin sen tiramisurahkan näin:

eli laitoin silikonivuokan pohjalle sulatettua valkosuklaata ja jähmetin sen jääkaapissa.

Sekoitin tiramisurahkan sekaan maitoa + liivatetta ja kaadoin valkosuklaan päälle + pakkaseen jähmettymään.

Sekoitin vaniljarahkan sekaan vettä + tyrnimehua ja kaadoin hyytyneen tiramisurahkan päälle + jääkaappin jähmettymään

Tarjosin illalla vieraille (tein siis aamupäivällä valmiiksi) ja vierrat ainaki kehu raikkaaksi. Irtosi hyvin silikonivuokasta + tuli ihana kukkakuviointi. Kevyempi vaihtoehto mitä keksipohjainen hyydyke

Laitan "Kaisa" tuon ohjeen talteen, jos vaikka joskus koittaisin. Kiits :)

Nyt tekis kuitenkin mieli ihan piirakkata; muutaman ohjeen nyt löysinkin tehokkaan etsinnän jälkeen, täytyy alkaa hommiin =)

Saa tosin laittaa vieläkin ohjeita, jos jollakin löytyy :wave:

[QUOTE="Talviaika";22352717]Mulla on Valion tiramisu rahka. Siellä pahvivyön alla on ohjeita, mm. tiramisu-banaanitorttu. =)[/QUOTE]
Ai?! No hitsi, mä heitin jo roskiin ne kipot.. mut pitää ens kerralla vilkasta =)
Nyt uunissa paistuu vanilja-omenapiirakka ja paistovuoroa odottaa tiramisupiirakka. Saas nähdä minkämakusia juttuja ne on ;) :p