Tiputteluvuoto keskenmenon jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja tiputtelija
  • Ensimmäinen viesti
tiputtelija
Onko muilla alkanut tiputteluvuoto km jälkeen? Mulla ollu nyt kahdet kuukautiset km jälkeen ja kuukautisten perään jatkuu rusehtavaa tiputteluvuotoa. Onko normaalia vai mistä voi olla kyse?
 
Kyllä on epämääräistä venyvää limasta vuotoa ollut. Mutta olipa sitä ennen kma. Ilmeisesti ei alun perinkään ollut sikiö ok. En edes ole varma oliko 4vko vuoto kuukautisia vai entisen jatkoa. Nyt 8 vkoa kmsta tulee kyllä melkein yhtä paljon kuin km, isoja klönttejäkin.

Kiinnostaisi kyllä tietää mitä pitkä kirkas ehkä välillä vähän oranssi vuoto tarkottaa. Sitä tuli 7vkoon asti varsinkin aamuisin kun kävi pöntöllä.

Tuota kans hieman ihmetteln että miksi jälkitarkastuksia ei suosita kun kuitenkin sinne saatta jäädä kamaa vaikka ultrataan. Mullakin näkyi verikokeessa vielä vajaa 8 viikon jälkeen raskaushormooni. Onkohan yleistä tuulimunassa että se laskee hitaasti?
 
Kyllä on epämääräistä venyvää limasta vuotoa ollut. Mutta olipa sitä ennen kma. Ilmeisesti ei alun perinkään ollut sikiö ok. En edes ole varma oliko 4vko vuoto kuukautisia vai entisen jatkoa. Nyt 8 vkoa kmsta tulee kyllä melkein yhtä paljon kuin km, isoja klönttejäkin.

Kiinnostaisi kyllä tietää mitä pitkä kirkas ehkä välillä vähän oranssi vuoto tarkottaa. Sitä tuli 7vkoon asti varsinkin aamuisin kun kävi pöntöllä.

Tuota kans hieman ihmetteln että miksi jälkitarkastuksia ei suosita kun kuitenkin sinne saatta jäädä kamaa vaikka ultrataan. Mullakin näkyi verikokeessa vielä vajaa 8 viikon jälkeen raskaushormooni. Onkohan yleistä tuulimunassa että se laskee hitaasti?
 
sama vaiva
Minulla sama juttu, eli yhdet menkat km:n jälkeen ja sitten viikon kuluttua menkkojen loppumisesta alkoi niukka tiputtelu (rusehtavaa vuotoa). Tänään menen asian tiimoilta gynelle ja jännitän todella.
 
tiputtelija
Olen ap ja ajattelin tulla kans vielä kirjoittamaan aiheesta. Kävin gynellä n. 2kk lääkkeellisestä tyhjennyksestä. Täällä jälkitarkastus ei kuulu automaatisti jos ei ongelmia. Minulle tehtiin rutiinitarkastus ja vielä ultrattiin ja kaikki oli ihan kunnossa. Sanoi, että usein km jälkeen kestää jonkin aikaa ennen kuin hormoonit tasoittuu, ja tiputteluvuoto nimenomaan on oire siitä että hormoonit vielä sekaisin.

Nyt kahden kierron jälkeen on menkat myöhässä 5+3. Kunpa kaikki nyt menisi hyvin. Testi ainakin näytti selkeää plussaa ja oireet ovat voimakkaammat kuin viimeksi. :heart: Voimia kaikille keskenmenon kokeneille! :hug:
 
Pari viikkoa ekojen menkkojen jälkeen tuli vuotoa ja kovia kipuja. Kävin lääkärillä, jossa testattiin tulehdukset ym (minulla oli ollut virtsatietulehduksia keskenmenon jälkeen) ja raskaustestikin tehtiin. Raskaustestin HcG oli 2,5 ja tuolloin oli kp18. Kp 29 testasin haalean plussan. Saas nähdä, kuinka käy!
 
Minulla oli epämääräiseen tiputteluun ja limaiseen vuotoon syynä se että, kohdussa olikin vielä tavaraa. Raskaushormooni oli vielä lähes kolme kuukautta kmn jälkeen 12, kun se pitää olla alle 5. Kaavintaan sitten.
Mutta vaatikaa jälkitarkastukset ja ultrat, sillä selviää.
 
Minulla keskeytynyt keskenmeno viime marrakuussa, lääkkeellinen tyhjennys. Vuoto jatkui yli kolme viikkoa, jolloin menin lääkäriin ja sain supistavia pillereitä & antibioottikuurin. Vuoto loppui muutaman päivän päästä täysin ja siitä muutaman päivän päästä alkoivat kuukautiset (kuukautiset tulivat siis noin viiden viikon päästä lääkkeellisestä tyhjennyksestä). Kävin jälkitarkastuksessa kuukautisten loppumisen jälkeen (9.1) ja kaikki ok, raskaushormoniakaan ei enää ollut. Mutta sen jälkeen on jatkunut tiputteluvuotoa eli jo yli kolme viikkoa, vuoto tummanruskeaa. Lääkärissäkin kävin, käski odotella toisia kuukautisia, joita ei siis vielä ole tullut. Tässä on jo hermoromahduksen partaalla.. Henkinen kipu jo tarpeeksi kamalaa ja sitten vielä tämä jatkuva vuoto..
 

Yhteistyössä