Tiputtelu ja raskauden mahdollisuus?

En tiedä mahtaako kysymys kuulua tälle palstalle, mutta kaiketi täällä pyörii niitäkin, joilla on jo raskaudesta aikaisempaa kokemusta :)

Minulla esikoisen yritys käynnissä ja 3. yrityskiertoa mennään. On vaan mietityttänyt tuo ainainen tiputtelu ennen menkkoja, että onko raskauden alkaminen ja alkion kiinnittyminen edes mahdollista. Ja kun ikää on jo 30+ niin ei viitsisi kovin kauaa turhaan yrittää. Joskus tiputtelua on ollut viikkoakin ennen menkkoja mutta viime aikoina lähinnä muutamia päiviä. Keltarauhashormonin vajetta ilmeisesti? Terolutit sain lääkäriltä viime syksynä kun kyllästyin pahimmillaan kaks viikkoa kestäviin menkkoihin. Terot vaan aiheuttaa inhottavia sivuoireita joten en viitsisi niitä turhaan käyttää.

Eli siis kysymykseen: Onko täällä sellaisia, jotka olisivat raskautuneet (ja joilla raskaus on jatkunut normaalisti) tiputtelusta huolimatta? Vai onko ainut mahdollisuus vain syödä noita teroja? Vai olisivatko Lugesteronit parempia (tehokkaampia)? Kokemuksia! =)

Raskautumisen mahdollisuudesta en tiedä, sillä itse kärsin tuosta tiputtelusta :headwall: Mutta nyt oli toinen kierto kun käytin lugesteronia, niin eipä tiputellut enään ja olen aivan happy siitä :) Puoli vuotta katsoin sitä tuhruttamista kun meni hermo ja nyt sain avun. Toivottavasti sinäkin pääset tuhruttelusta/tiputtelusta eroon. Ja ++++++++tuulia sinulle puhaltelen :whistle:

Mulla oli tiputtelua ennen raskautumista. ...jopa 5 päivää ennen varsinaisia menkkoja alkoi tiputtelu. Silti tulin raskaaksi ...ja noh, todettakoon, että verrattain helposti (ekasta varsinaisesta tehoyrityskierrosta). Eli ei vaikuttanut siihen ollenkaan. Mutta asiasta kantsii kyllä käydä gynellä, sillä mullakin tutkittiin tuosta syystä, et on varmasti hormoniarvot kohdillaan. Tiputtelusta huolimatta olivatkin eli en tarvinnut mitään apuja. :)

(tosin silloin, kun tulin raskaaksi, tuo tuommoinen tiputtelu jäi pois. Alkoi periaatteessa kai ...tai sit oli sitä kuuluisaa kiinnittymisvuotoa.. Eli n. puoli päivää tuli hyvin niukasti. Mut sit mulla ei vuotoja tullutkaan ...ennenkuin pientä 5+ ja 6+ viikoilla, mut ne ehkä/kenties/todennäköisesti johtui siitä, et raskaus oli tuulimuna. :xmas: Mut alkuperäiseen kysymykseen: tuo normaalisti ennen menkkoja esiintynyt tiputtelu ei vaikuttanut raskautumiseen enkä oleta sillä olleen myöskään vaikutusta tuohon, ettei raskaus jatkunut. Alkio oli kyllä kiinnittynyt, oikeaan paikkaan ja erittäin tiukasti kiinni olikin.. :) )

Minulle on lääkäri sanonut että muutamia päiviä, n. viikko korkeintaan, ennen menkkoja alkava tiputtelu ei estä raskautta. Se alkaa jos on alkaakseen.

Itselläni taas, tiputtelu alkaa luomuna jo kp 13(kierto 28pvä) ja se taas estää jo raskauden, tai enemmänkin ne syyt mitkä aiheuttavat sen tiputtelun.

Terolut niminen keltarauhasvalmiste taitaa olla yleisemmin käytettävä ja se onkin avun tuonut monelle.

Minulla siitä ei ole hyötyä joten nyt testissä clomit+luget.

Kiitoksia kaikille vastauksista! :flower:

Taidanpa nyt tehdä niin, että yritän vielä luomuna kierron pari. Jos ei vieläkään tärppää niin sitten sukkana gynelle tutkituttamaan nuo hormonit. Tässä iässä on turha tuhlata aikaa ja odotella vuotta jos apu olisi helposti saatavilla jo heti!

Plussia kaikille ! =)

Yhteistyössä