Tippuiskohan tuo paino..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sokeri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sokeri"

Vieras
..vähäsen jos jätän pois leivän ja karamellit ja sokerin suunnilleen kokonaan? Suklaata menee vähintään levy päivässä plus muut makeat eli irtokarkit ja muutama keksi per päivä. Leipää, yleensä vaaleaa syön n. 6 palaa päivässä.

Pituus 162cm ja paino 61.

Mitäs luulette? Tarkoitus EI ole laittaa elämää mullinmallin viiden kilon tähden, mutta auttaisko tuo pikkusen asiaa ;)

Jäätävän määrän sokeria vedät päivittäin! :O Saa siinä liikuntaa harrastaa ihan tosissaan, jos tuon määrän energiaa aikoo saada kulumaan...

Sokerin ja leivän poisjättäminen todennäköisesti pysäyttää painon nousun, mutta ei käännä sitä laskuun. Laskuun se kääntyy sitten, kun päivittäin sisään vetämäsi energiamäärä on pysyväisluontoisesti pienempi kuin se määrä, mitä kulutat.

[QUOTE="hanna";30606849]Jäätävän määrän sokeria vedät päivittäin! :O Saa siinä liikuntaa harrastaa ihan tosissaan, jos tuon määrän energiaa aikoo saada kulumaan...

Sokerin ja leivän poisjättäminen todennäköisesti pysäyttää painon nousun, mutta ei käännä sitä laskuun. Laskuun se kääntyy sitten, kun päivittäin sisään vetämäsi energiamäärä on pysyväisluontoisesti pienempi kuin se määrä, mitä kulutat.[/QUOTE]

En harrasta muuta kuin hyötyliikuntaa. Paino ollut sama jo muutaman vuoden. Hassu juttu, eikö.
En väitä itseäni esimerkilliseksi. Yleiskunto on huono. Aion tehdä asialle jotain, mutta maltilla. Olen ylpeä jo siitä että olen aloittamassa. Puoli vuotta en olisi vähempää voinut välittää.

Suklaalevy on n. 1000kcal. Jos jätät tuon syömättä etkä syö muuta tilalle, laihdut noin kilon viikossa (olettaen että nykyisellä kalorimäärällä et ole lihonut jatkuvasti).

Painoni ei ole noussut eikä laskenut oleellisesti muutamaan vuoteen. Semmoinen ajatus mulla on että jos saisin hieman syömisiä hillitsemällä tuloksia, saattaisin vaikka innostua. On ollut aika että painoin 55kg ja näytin kivalta. Ja silloin mulla oli myös kiva olo. Eikös se kuulosta hmm.. kivalta?

Kun suklaalevyssä on noin tuhat kaloria ja -7000 kaloria on - yksi kilo, niin pelkästään jättämällä sen päivittäisin suklaalevyn pois laihtuisi kilon viikossa.

Sulla on nyt tuossa sellainen oletus, että nykyinen kalorimäärä on just sopiva, eikä pois jäävää 1000 kilokaloria korvata millään. Eli oltaisiin siis 1000 kilokalorin miinusdietillä, joka tarkoittaa käätävää nälkää koko ajan...

[QUOTE="Sokeri";30606841]..vähäsen jos jätän pois leivän ja karamellit ja sokerin suunnilleen kokonaan? Suklaata menee vähintään levy päivässä plus muut makeat eli irtokarkit ja muutama keksi per päivä. Leipää, yleensä vaaleaa syön n. 6 palaa päivässä.

Pituus 162cm ja paino 61.

Mitäs luulette? Tarkoitus EI ole laittaa elämää mullinmallin viiden kilon tähden, mutta auttaisko tuo pikkusen asiaa ;)[/QUOTE]

Joka tapauksessa kannattaa jättää päivittäiset karkit ja suklaalevyt ja keksit pois. Minkä takia niitä ylipäätään pitäisi koko ajan syödä? ja 6 palaa vaaleaa leipää? Miksi. Ei leipää kokonaan pois tarvitse pois jättää mutta vaihda edes täysjyvään.

Ja onko tuossa sinun pääasiallinen ruokavaliosi, vaaleaa leipää, keksejä, karkkeja ja suklaata? Niin voisi päätellä koska paino on pysynyt tasaisena. Kunnollisen ruokaremontin aika. Karkkien ja suklaiden pois jättämisestä voi toki aloittaa.

Joka tapauksessa kannattaa jättää päivittäiset karkit ja suklaalevyt ja keksit pois. Minkä takia niitä ylipäätään pitäisi koko ajan syödä? ja 6 palaa vaaleaa leipää? Miksi. Ei leipää kokonaan pois tarvitse pois jättää mutta vaihda edes täysjyvään.

Ja onko tuossa sinun pääasiallinen ruokavaliosi, vaaleaa leipää, keksejä, karkkeja ja suklaata? Niin voisi päätellä koska paino on pysynyt tasaisena. Kunnollisen ruokaremontin aika. Karkkien ja suklaiden pois jättämisestä voi toki aloittaa.

Jep, olen sokeririippuvainen tunnesyöppö. Toki syön ihan perusruokaakin päivittäin, eli hieman tuuria kai, ettei paino ole enempää noussut. Fyysisesti haluan voida paremmin, mutta kammoan nykytrendin sanoja "elämäntaparemontti" yms. Tuo mainitsemasi ruokaremontti ei ollut niin paha ;). Ehkä siksi kun olen jo henkisesti siihen valmentautunut. Ja itseasiassa olen ollut kaksi päivää ilman sokeria.

Pieni askel ihmiskunnalle.. :D

[QUOTE="kaino";30607074]Oksettaa pelkkä ajatuskin tuosta määrästä sokeria ja leipää. Yöks.[/QUOTE]

Olen pahoillani aiheuttamastani reaktiosta. Olen myös kateellinen siitä, kävisipä niin minullekin.

Monille tiedoksi että kaikki eivät vaan liho vaikka mättäisivät mitä suuhunsa. Terveellistä se ei ole, en sitä väitä ;)

Jotkut lihoo jo pelkästä suklaan ajattelemisestakin :D

Monille tiedoksi että kaikki eivät vaan liho vaikka mättäisivät mitä suuhunsa. Terveellistä se ei ole, en sitä väitä ;)

Jotkut lihoo jo pelkästä suklaan ajattelemisestakin :D

Lienee aika hylätä tällainen mystiikka. Lihomisessa ja laihtumisessa ei ole mitään myyttistä ja selittämätöntä. Ne ovat ihan silkkaa fysiologiaa. Jos energiaa tulee enemmän kuin kuluu, se kertyy kroppaan (lihominen), ja jos energiaa tulee vähemmän kuin kuluu, elimistö polttaa energiaksi ensin pääasiassa rasvaa, mutta tarvittaessa lihastakin.

Nuo pelkästä ajattelemisesta lihovat ovat joko taruolentoja tai sitten napsivat päivän mittaan koko ajan jotain "pientä". Näitä on meidänkin työpaikalla useampia. Eivät syö "paljon mitään", mutta painoa vaan kertyy. Ei niiden touhuja kuitenkaan tarviutse kovin monta päivää seurailla, kun jo näkee, miksi sitä painoa tulee. :)

[QUOTE="hanna";30607142]Lienee aika hylätä tällainen mystiikka. Lihomisessa ja laihtumisessa ei ole mitään myyttistä ja selittämätöntä. Ne ovat ihan silkkaa fysiologiaa. Jos energiaa tulee enemmän kuin kuluu, se kertyy kroppaan (lihominen), ja jos energiaa tulee vähemmän kuin kuluu, elimistö polttaa energiaksi ensin pääasiassa rasvaa, mutta tarvittaessa lihastakin.

Nuo pelkästä ajattelemisesta lihovat ovat joko taruolentoja tai sitten napsivat päivän mittaan koko ajan jotain "pientä". Näitä on meidänkin työpaikalla useampia. Eivät syö "paljon mitään", mutta painoa vaan kertyy. Ei niiden touhuja kuitenkaan tarviutse kovin monta päivää seurailla, kun jo näkee, miksi sitä painoa tulee. :)[/QUOTE]

Se nyt vain on niin. Jotkut saa syödä mitä huvittaa ilman lihoamista. Lähipiirissä on paljon näitä. Syövät hirveitä määriä, eikä kukaan ole mikään huippu-urheilija jolla kulutus olisi liikunnan takia taivaissa.

Ja mä olen ihan ruokapäiväkirjan avulla todistanut etten syö ylimääräisiä kaloreita. Merkitsin siihen tosissaan grammalleen käyttämäni margariinin määränkin ylös. Ja silti ei paino putoa mihinkään vaikka painoindeksi on 25 eli juuri siinä pienen ylipainon kohdalla.

Mä olen rakenteeltani melko siro, joten mun mitat voipi olla toiselle ihan eri planeetalta. Ylipainoiseksi varsinaisesti en itseäni koe, mutta en ole ihan tyytyväinenkään. En myöskään halua näyttää.. mikäs se trendisanasto taas olikaan... läskilaihalta?, vaan pelkästään hyvinvoivalta. Mikä tärkeintä haluan myös Tuntea voivani hyvin fyysisesti.

Ja mä olen ihan ruokapäiväkirjan avulla todistanut etten syö ylimääräisiä kaloreita. Merkitsin siihen tosissaan grammalleen käyttämäni margariinin määränkin ylös. Ja silti ei paino putoa mihinkään vaikka painoindeksi on 25 eli juuri siinä pienen ylipainon kohdalla.

Onko sulla selitystä, mistä se energia sun elimistöösi tulee, kun ei kerran suun kautta? Yhteytätäkö kenties kasvien tavoin auringonvalosta? :) Jos pystyt osoittamaan energiaa syntyvän tyhjästä, olet juuri keksinyt ikiliikkujan ja ratkaissut maailman energiantutotannon ongelmat. :)

[QUOTE="hanna";30607181]Onko sulla selitystä, mistä se energia sun elimistöösi tulee, kun ei kerran suun kautta? Yhteytätäkö kenties kasvien tavoin auringonvalosta? :) Jos pystyt osoittamaan energiaa syntyvän tyhjästä, olet juuri keksinyt ikiliikkujan ja ratkaissut maailman energiantutotannon ongelmat. :)[/QUOTE]

Mulle on ihan sama mitä sä uskot tai olet uskomatta. Näin se asia vaan on. Alan ihmiset on todenneet etten syö liikaa ja luotan kyllä enemmän niihin ku johonki anonyymiin netissä :D

vaan se se että miten syön ja mitä ruokaa. Se että tarkailee painoa päivän mittaan huomaa että vaikka et söis kun salaattia ilman kastiketta ja juot vettä 1,5 litraa paino nousee. Eli hyvä neuvo laihduttajalle pidä suolisto toimivana eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala.

Mulle on ihan sama mitä sä uskot tai olet uskomatta. Näin se asia vaan on. Alan ihmiset on todenneet etten syö liikaa ja luotan kyllä enemmän niihin ku johonki anonyymiin netissä :D

Voi ei. :( Tuollaisella fysiologian peruslainalaisuuksien kieltämisellä voit olla ihan varma siitä, että et ikinä tule saavuttamaan normaalipainoa. Tuo on ihan yhtä päätöntä kuin väittää, että pystyy ajamaan autolla tuhansia kilometrejä tankkaamatta sitä. Energiaa ei synnyt tyhjästä ja se ei myöskään katoa tyhjään. Piste. (Energiaperiaate – Wikipedia "Energiaa ei voi syntyä eikä kadota.")

P.S. Kertoivatko ne "alan ihmiset" (minkä alan, muuten?) sinulle, mistä sitä energiaa sinun elimistöösi tulee?

Joillain ihmisillä paino koostuu myös sen verran isommasta määrästä lihasta, että paino ei laske sieltä bmi 25:stä mitenkään sinne bmi 20:n paikkeille, vaikka henkikö kuinka urheilisi tai laihduttaisi perinteisin menetelmin. Henkilö on nimittäin laihaläskin vastakohta. Jos henkilä vaikka painaa 70kg/bmi25 ja haluaakin painaa 60kg/bmi 20, on hänen luovuttava osasta lihakistoaan päästäkseen alhaisempaan vaakalukuun. Lihaksista pääsee eroon vain laihduttamalla ja olemalla liikkumatta, vähentämällä proteiinin syöntiä.