Tinnitys ja työ/opiskelu........

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ajattelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pärjään sen kanssa kun en ala kuuntelemaan. Mulla on tinnitusta ollut jo 20 vuotta. Päivisin se ei niin häiritse, kun koko ajan jotain ääntä ympärillä. Nukkumaan mennessä sitten sen huomaa, sitä ei vaan saa alkaa kuuntelemaan. Olen oppinut sulkemaan ajatukseni siltä.

[QUOTE="ccc";25572568]Pärjään sen kanssa kun en ala kuuntelemaan. Mulla on tinnitusta ollut jo 20 vuotta. Päivisin se ei niin häiritse, kun koko ajan jotain ääntä ympärillä. Nukkumaan mennessä sitten sen huomaa, sitä ei vaan saa alkaa kuuntelemaan. Olen oppinut sulkemaan ajatukseni siltä.[/QUOTE]

Just näin: tinnitystä ei pidä alkaa kuuntelemaan.

[QUOTE="ccc";25572568]Pärjään sen kanssa kun en ala kuuntelemaan. Mulla on tinnitusta ollut jo 20 vuotta. Päivisin se ei niin häiritse, kun koko ajan jotain ääntä ympärillä. Nukkumaan mennessä sitten sen huomaa, sitä ei vaan saa alkaa kuuntelemaan. Olen oppinut sulkemaan ajatukseni siltä.[/QUOT
Mistä sulle tullu se?

Hyvin pärjään, ollut 15 vuotta. En enää kuule sitä ellen erikseen ala kuuntelemaan. Mulla tinnittää niin, et kuulen sen kyllä sitten normaalien elämisen äänien ylikin. Enemmän vaivaa tinnituksen mukanaan tuoma herkkyys koville äänille, korviin sattuu herkästi.

Sitä ei nimenomaan pidä jäädä kuuntelemaan. Nykyään osaan nauttia hiljaisuudestakin, eikä tinnitus häiritse elämää. Ajattelen sitä ehkä kerran kuussa enintään.

Hyvin pärjään, ollut 15 vuotta. En enää kuule sitä ellen erikseen ala kuuntelemaan. Mulla tinnittää niin, et kuulen sen kyllä sitten normaalien elämisen äänien ylikin. Enemmän vaivaa tinnituksen mukanaan tuoma herkkyys koville äänille, korviin sattuu herkästi.

Sitä ei nimenomaan pidä jäädä kuuntelemaan. Nykyään osaan nauttia hiljaisuudestakin, eikä tinnitus häiritse elämää. Ajattelen sitä ehkä kerran kuussa enintään.

Miten voi olla hiljaista?

Kutakuinkin näin. Mulla on myös yli 15 v ollut jatkuva tinnitus. Ääniherkkyys on se ikävin seuraus. Musta tuntuu, että tinnituksen voimakkuus vaihtelee ajoittain niin, että se nousee muiden äänten yli.

muoks. Tosiaan tuohon työ/opiskeluaspektiin: Mua häiritsee luokassa esiintyvä ylimääräinen hälinä poikkeuksellisen paljon ja luulen sen jotenkin johtuvan tinnituksesta.

Viimeksi muokattu:
Kutakuinkin näin. Mulla on myös yli 15 v ollut jatkuva tinnitus. Ääniherkkyys on se ikävin seuraus. Musta tuntuu, että tinnituksen voimakkuus vaihtelee ajoittain niin, että se nousee muiden äänten yli.

muoks. Tosiaan tuohon työ/opiskeluaspektiin: Mua häiritsee luokassa esiintyvä ylimääräinen hälinä poikkeuksellisen paljon ja luulen sen jotenkin johtuvan tinnituksesta.

Mitä opiskelet?

Jatkuva päänsisäinen vinkuna on "ollut seurana" jo 20 vuotta. Alkuvuosina häiritsi nukkumista, mutta ei enää.
Melun sietokyky on myös minulla hyvin alhainen. Melussa alkaa väsyttämään ja vinkuna voimistuu. Välillä on pakko päästä hälinästä hiljaisuuteen lepuuttamaan korvia.

[QUOTE="hei";25573392]Jatkuva päänsisäinen vinkuna on "ollut seurana" jo 20 vuotta. Alkuvuosina häiritsi nukkumista, mutta ei enää.
Melun sietokyky on myös minulla hyvin alhainen. Melussa alkaa väsyttämään ja vinkuna voimistuu. Välillä on pakko päästä hälinästä hiljaisuuteen lepuuttamaan korvia.[/QUOTE]

sama täällä.

Kovat äänet sattuu, hälinä ärsyttää ja taustamelun äpi en meinaa kuulla kunnolla, etenkin jos yhdistetään se vielä puhelimessa puhumimseen. Sattuneista syistä mä RAKASTAN :heart: sähköpostia ja chattia myös työviestinnässä.

[QUOTE="ajattelija";25572676]Miten voi olla hiljaista?[/QUOTE]

Siis kun mä en ajattele sitä tinnitusta, mä en kuule sitä. Silloin on hiljaista. Mut sit heti kun muistan, että ai niin, mullahan tinnittää, niin se vinkuna alkaa kuulua. Se ikään kuin lakkaa olemasta vuosien mittaan. Se on vähän niin kuin vaate, jonka pukee aamulla päälle: eka sen tuntee hyvin, mutta vähän ajan kuluttua sitä ei tunne ollenkaan. Niin kun nyt vaikka rintsikat.

Mulla on silleen hyvä, että se on tasainen vinkuna. Voisin kuvitella, että jos se ääni jotenkin muuttuu, niin sen unohtaminen voi olla vaikeempaa?

Niin ja tosiaan, tinnitus ei missään vaiheessa ole häirinnyt mua töissä tai opinnoissa. Mä tykkään lukea kirjastossa, jossa on vähän hälinää, mut luulen et se on persoonallisuuskysymys enemmän. Töissä en muista ajatella tinnitusta.

Korvanapeista mä en voi kuunnella musiikkia oikein, kun sen äänen pitää olla tosi hiljaisella, ettei korviin satu, ja silloin taustahäly kuuluu liikaa, joten peittää musiikin. Pitäis olla jotkut superkuulokkeet, en oo raskinut satsata. Mut toi nyt on mun mielestä murheista pienimpiä :)

Mulla rahisee tms. joskus enee,joskus vähee. Kuuluu lähinnä,jos on vähemmän muuta melua. Kuuntelen helposti,jos oon väsynyt tai ressaantunut. Yöllä joskus rahisee,kun herään,mut tasottuu sit. Onko muilla näin?

Mulla on tinnittänyt korvissa yli 10v, sellainen pieni, jatkuva vinkuna. En kuuntele sitä, joten se ei häiritse minua juuri koskaan. Olen päättänyt olla kuuntelematta, ja näin ollen asiasta ei ole tullut mitään ongelmaa.

Hyvin pärjään. Mulla on molemmat korvat tinnittänyt korkealla äänialalla muistini mukaan vuodesta 2004 alkaen. Alkuun tarvitisn jatkuvaa melua, etten olisi ruvennut kuuntelemaan ääniä.. jolloin tietysti keskittyminen häiriintyy. Nykyään pystyn olemaan hiljaisissakin tiloissa ilman et tinnutus haittais. Öisinkin pystyn hyvin nukahtamaan vaikka korvat metuloi. Välillä huomaan, että jos on liikaa taustahälinää en aina saa selvää puheesta.

Yhteistyössä