"tinnittäjiä" paikalla

  • Viestiketjun aloittaja liinutiinu
  • Ensimmäinen viesti
10+ v
Kyllä se kuuluu koko ajan, mutta päivällä mulla on ainakin niin karmea häslinki ympärillä että siihen ei kiinnitä huomita, töissä ilmanvaihto pitää omat kohinansa ym eli hukkuu siihen.

Iltaisin on rauhallisempaa joten siihen kiinnittää enemmän huomiota. Siihen kai on vaan niin tottunut että eipä se juurikaan häiritse. Paitsi kun on hartiat jumissa ja ääni voimistuu. Joskus tuntuu että äänen perusteella voisi laskea pulssinkin kun sydämen lyönnit erottuu kohinan seasta :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aliaskeeri:
te kaikki pärjäätte soimisen kanssa? Kuuluuko vain iltaisin? Miten saatte unen?
Soimisen kanssa pärjää kun ei kuuntele sitä. Mä pidän yöllä ikkunaa auki niin ulkoa kuuluvat äänet peittävät tinnityksen alleen. Tuuli ja sade ovat mulle hyviä peiteääniä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja aliaskeeri:
te kaikki pärjäätte soimisen kanssa? Kuuluuko vain iltaisin? Miten saatte unen?
Meillä on ilmalämpöpumppu makkarin seinän takana; sen humina hämää aika hyvin. Eikä sitä tinnitusta kannata alkaa kuuntelemalla kuuntelemaan, sitten ei ainakaan uni tule.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aliaskeeri:
te kaikki pärjäätte soimisen kanssa? Kuuluuko vain iltaisin? Miten saatte unen?
Meillä on ilmalämpöpumppu makkarin seinän takana; sen humina hämää aika hyvin. Eikä sitä tinnitusta kannata alkaa kuuntelemalla kuuntelemaan, sitten ei ainakaan uni tule.
Mulla on taloyhtiön huoltotila ja talvisin sieltä kuuluu tooodella rasittava junnaava wouwou...wouwou...ääni joka peitää tinnityksen ja ei anna unen tulla ilmään.
Joskus pitää mennä olkkariin nukkumaan.
 
miulla
toi sirinä/suhina/kohina sekoitus (miksi sitä nyt voisi kutsua) ei haittaa ollenkaan, koen sen välillä iltaisin jopa rauhoittavana tekijänä (kuin satais ulkona tmv). Mutta se vinkuna... sitä on vaikea peittää millään =(
 
mölykorva
mulla ei tiiä mistä johtuu, alkoi kamalla korvasäryllä jota kesti toista viikkoa ja vieläkin on päiviä et se särkee (mulla tää koko vaiva siis vaan toisessa korvassa). Korva ihan terve ja kuulo pelaa. Tuntuu nyt et tää on lähes maailmanloppu, ei pysty keskittyy mihinkään ja yöt menee huonosti.
 
mölykorva
lisään vielä, et kävin "varmuudeksi" siinä ylipainehappihoidossa 8 kertaa siltä varalta jos joku melu ois sen aiheuttanut muttei siitä ollut apua, eli syy jää epäselväksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mölykorva:
lisään vielä, et kävin "varmuudeksi" siinä ylipainehappihoidossa 8 kertaa siltä varalta jos joku melu ois sen aiheuttanut muttei siitä ollut apua, eli syy jää epäselväksi.
No, eihä ylipainehoito auta enää jälkikäteen vaan sen pitää tapahtua tosi pian sen jölkeen kun on melu tehnyt pahaa korvalle
 
vieras
Mulla on jo reilun 10v korvat soineet.Tottunu siihen eikä enää häiritse.Lisäksi on huono kuulo ja kun oikein pinnistelee niin kuuluu vaan vinkuminen.
Baarihommien vuoksi tullut
 
joku
Mä huomasin viitisen vuotta sitten, että mulla muuten tinnittää korvissa. Mulle tuli pari huminakohtausta, sellaista että tunsin olevan kuin pumpulissa. Muiden puhetta oli vaikea kuulla. Sen jälkeen totesin, että mulla muuten tinnittää koko ajan.

Tinnitys on sellaista tasaista pientä sirinää. En siihen enää paljon kiinnitä huomiota. En tiedä mistä tarkalleen tinnitys johtuu. Olen mä joskus kovaäänisissä baareissa käynyt, mutta kun tinnitys alkoi, en ollut aikoihin missään kovaäänisessä paikassa ollut. :/

Onko muilla muuten syytä tutkittu? Itse kävin kuulotutkimuksissa ja muuten ok kuulo, mutta jokin painauma oli jossain kohdassa. Lääkäri sanoi, että on ihan ok, mutta välillä mietityttää, että pitäisikö toisen lääkärin mielipide myös kysyä. Kun kuulokokeen tekijä sitä painaumaa vähän ihmetteli.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heippa:
Olisin kysellyt, onko täällä kellään tinnitus ääni sellaista katkonaista? Kuin piippausta? pi-pi-pi-pi jne. ei siis tasaista.
Ei mul ainakaan mul se kuulostaa niin kuin tältä iiiiiiiiiiiiiIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiIIIII
 
Hipsu
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Onko muilla muuten syytä tutkittu? Itse kävin kuulotutkimuksissa ja muuten ok kuulo, mutta jokin painauma oli jossain kohdassa. Lääkäri sanoi, että on ihan ok, mutta välillä mietityttää, että pitäisikö toisen lääkärin mielipide myös kysyä. Kun kuulokokeen tekijä sitä painaumaa vähän ihmetteli.
Minulla ei ole tinnitusta, mutta kuulokokeessa löytyi tuollainen painuma kuulokäyrässä. Minulla todettiin akustikusneurinooma-niminen (hyvin harvinainen) kasvain kuulohermossa.
 
Vähän päälle viistoista vuotta tinnitusta takana. :wave:


Olisin kysellyt, onko täällä kellään tinnitus ääni sellaista katkonaista? Kuin piippausta? pi-pi-pi-pi jne. ei siis tasaista.
Mulla on aika tasainen ääni, mutta sen voimakkuus vaihtelee huomattavasti ja se voi joskus 'syttyä' tosi voimakkaaksi ja kohta taas heiketä taustalle.
 

Yhteistyössä