"tinnittäjiä" paikalla

  • Viestiketjun aloittaja liinutiinu
  • Ensimmäinen viesti
kaisa
Täällä... mul tinnitys alkoi oikesassa korvassa 2v sitten ja korvatulehduksen seurauksena. Ei yleensä ole häiritsevä, mutta väsyneenä voimistuu. Haittaa kuitenkin esim. silloin kun yrittää kuunnella jotain pientä ääntä että mistä suunnasta se tulee (esim. itikka)
 
liinutiinu
Millaista se ääni teillä on ja kuinka hyvin kuulette sen esim. päivisin? Miten saatte nukuttua? Tää nukkuminen mulla on vaikeinta. Olen aina niin tykännyt hiljaisududesta ja nyt sitä ei enää ole..Lisäksi se kun ääniä on 2, kohina + vinkuna. Tuo vinkuna on sellasta tosi elävää, nousee ja laskee kokoajan. Tää on ollut mulla nyt 3 vkoa ja vain toisessa korvassa.
 
10+ v
Mulla on kanssa kohina + vinkuna. Ei häiritse juurikaan päivisin, illalla ja hiljaisuudessa + väsyneenä korostuu ja sit se alkaa ärsyttämään ja sit on tilanne valmis :kieh:

Yleensä nukun äänekkäämpi korva tyynyä vasten (vaimentaa muka ääniä ) mutta jos olkkarista kuuluu ääniä, käännyn toisinpäin ja käytän sitä tinnitusta unettavana eli hämäävänä tekijänä :D
 
Kaisa
Mulla tuo tinnitys on lähinnä vain korkea ääni, aina en erota et kuuluuko se vain tosesta vai kummastaki korvasta. Mulla tuo tinnityskorvan tyynyyn painaminen yleensä vain pahentaa tinnitystä. Yritän olla ajattelematta koko asiaa ni yleensä silloin unohdan sen. Musiikkikorvaan se on vaikuttanu.. sekä useat korkeat äänet särähtävät korvaan
 
10+ v
Juu, korkeat ja terävät äänet sattuu oikeasti korviin! :( Ja mä tykkään hiljaisuudesta. Monta kertaa sanon miehellekin että laita vähän hiljempaa (musiikkia, tv tms) mutta ihan hiljaista taas en kuule, pitää olla just sellainen sopiva =) Ja matalia ääniä en kuule, samoin jos on taustameteliä niin vaikea kuulla; menee arvaamiseksi jos huulilta ei näe lukea ;)
 
tiinuliinu
Minäkin oon huomannu, että jos nukkuu soiva korva tyynyä vasten niin jotenkin se kohina ääni vaimentaa sitä vinkumista, siis se jää jotenkin sen kohinan "sekaan". Mutta aina toikaan ei toimi. Eiköhän tähän ajankanssa totu jos se tuosta ei lähde. Se vaan kun on niin uusi juttu niin on ihan paniikissa ja sit just illalla kun sen äänen kuulee paremmin kun yrittää nukahtaa niin se alkaa ahdistaa ja kierre on valmis. Pitäis jotenkin psyykata itteensä et hyväksyy sen osaksi "omaa hiljaisuutta" se ahdistus vaan pahentaa sitä.
Meillä on aina ollut öisin ihan hiljaista ja olen tottunut nukkumaan täydellisessä hiljaisuudessa.
 
10+ v
Alkuperäinen kirjoittaja tiinuliinu:
Minäkin oon huomannu, että jos nukkuu soiva korva tyynyä vasten niin jotenkin se kohina ääni vaimentaa sitä vinkumista, siis se jää jotenkin sen kohinan "sekaan". Mutta aina toikaan ei toimi. Eiköhän tähän ajankanssa totu jos se tuosta ei lähde. Se vaan kun on niin uusi juttu niin on ihan paniikissa ja sit just illalla kun sen äänen kuulee paremmin kun yrittää nukahtaa niin se alkaa ahdistaa ja kierre on valmis. Pitäis jotenkin psyykata itteensä et hyväksyy sen osaksi "omaa hiljaisuutta" se ahdistus vaan pahentaa sitä.
Meillä on aina ollut öisin ihan hiljaista ja olen tottunut nukkumaan täydellisessä hiljaisuudessa.
Jokainen hakee ne omat keinonsa ja opettelee elämään sen kanssa :hug: Eipä siihen valitettavasti vakioratkaisua ole.
 
tinnuliinu
10+ kuinka kauan sulla toi tinni on ollut? Ja mistä oot saanu? Käsitin tuosta ujelluksesta sen, että se vois olla samantyylistä kun mulla, eli sellasta vinkunaa joka tavallaan nousee ja laskee, joskus vähän aikaa ihan tasaistakin mutta useimmiten tollasta "elävää".
 
Mulla ollut vuoden verran, tuli korvatulehduksen sivutuotteena....
:/

Mutta mulla on toimiva apu.
Acuhealth akupunktio kynä. Sillä käsittelen korvan soimispisteet ja ininä on todella paljon vaimeampi.

Olen aika tottunut siihen jo, mitä en vuosi sitten osannut ees uskoa. Mulla ollut aina herkät korvat ja oli todella kamala asia tuo tinnitus.
Alkuun oli pakko käyttää unilääkkeitä että sai nukuttua.
 
Täällä on nyt kärsitty vaivasta 16 vuotta. Hyvin pärjäilen mutta alku oli aika kamala. Teininä kuvittelin itseni lähinnä hulluksi kun vaiva alkoi.

Nyt on vähän hoppu mutta yv:tä saapi laittaa jos haluaa asiasta jutustella. Kuuntelen mielelläni ja autan miten vain pystyn.
 
10+ v
Alkuperäinen kirjoittaja tinnuliinu:
10+ kuinka kauan sulla toi tinni on ollut? Ja mistä oot saanu? Käsitin tuosta ujelluksesta sen, että se vois olla samantyylistä kun mulla, eli sellasta vinkunaa joka tavallaan nousee ja laskee, joskus vähän aikaa ihan tasaistakin mutta useimmiten tollasta "elävää".
Mulla se on tullut sivutuotteena yhdistelmästä lapsena korvatulehduskierre ja aina puhkastu -> myös alentunut kuulo siinä korvassa ja lisäksi melusta. Ei yksittäistä tapahtumaa (konsertti tms) vaan yleinen jatkuva toistuva (töissä ja vapaalla).

Nykyisin mulla on melkein joka takin taskussa earit, koska melu pahentaa oireita moneksi viikoksi :(

Ja se on tosiaan vähän aaltomaista, ei tasaista ääntä
 
Tuli mieleen että niskajumi aiheuttaa monasti aaltomaista tinnitusta.
Mulla pahenee niskajumin aikaan tinnitus. Ja kokenut fysioterapeutti osaa selvittää onko syvät niskalihakset jumissa, aiheuttaen tinnitusta.

Itse sain tuosta Acuhealth kynästä apua niskajumiinkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 10+ v:
Alkuperäinen kirjoittaja tinnuliinu:
10+ kuinka kauan sulla toi tinni on ollut? Ja mistä oot saanu? Käsitin tuosta ujelluksesta sen, että se vois olla samantyylistä kun mulla, eli sellasta vinkunaa joka tavallaan nousee ja laskee, joskus vähän aikaa ihan tasaistakin mutta useimmiten tollasta "elävää".
Mulla se on tullut sivutuotteena yhdistelmästä lapsena korvatulehduskierre ja aina puhkastu -> myös alentunut kuulo siinä korvassa ja lisäksi melusta. Ei yksittäistä tapahtumaa (konsertti tms) vaan yleinen jatkuva toistuva (töissä ja vapaalla).

Nykyisin mulla on melkein joka takin taskussa earit, koska melu pahentaa oireita moneksi viikoksi :(
Aivan kuin olisin itse kirjoittanut. Mä havahduin tinnitykseen viitisen vuotta sitten. Nyt olen siihen jo tottunut eikä se oikeastaan enää häiritse mua.
 
10+ v
Alkuperäinen kirjoittaja M Y R K K Y:
Tuli mieleen että niskajumi aiheuttaa monasti aaltomaista tinnitusta.
Mulla pahenee niskajumin aikaan tinnitus. Ja kokenut fysioterapeutti osaa selvittää onko syvät niskalihakset jumissa, aiheuttaen tinnitusta.
Tää on muuten ihan totta!
 
mulla on ollut teinistä asti. En ole varma, mutta luulen et alko samaan aikaan kun tupakointi. Voiskohan johtua siitä? Ja aina kun polttaa, se pahenee. Mut koko ajan on suhina ja aaltoileva korkea ääni. Tuosta polttamisesta ja joistain muista jutuista tulee sellanen toisenlainen korkee ääni.
 
vierass
Mulla korvissa vinkuu, huomasin ekan kerran kun olin luonnossa ja oli oikein hiljaista. Se mikä oli tuntunut aina taustaääneltä olikin mun päänsisäistä ääntä ja sen jälkeen se on vaivannut ja kuulunut kokoajan.
Klamydia nuorempana tuon aiheutti
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja aliaskeeri:
te kaikki pärjäätte soimisen kanssa? Kuuluuko vain iltaisin? Miten saatte unen?
Hiljaisuudessa tottakai kuuluu, kenties musiikkia hiljaisella radiosta on paras keino. Mutta yleensä ihminen pystyy häiritsevän äänen sivuttamaan etenkin jos se on toistuvaa. Ääni on kuin kenties televisin taustakohina tai suhina, ei kovaa vinkumista mulla onneksi. Ulkoa tulevat äänet kesäisin peittää tuon alleen, etenkin liikenteen äänet kun ikkuna on auki, siks asunkin mieluusti lähellä autotietä.
 

Yhteistyössä