Timanttituhkaus 10 300 euroa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomenta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huomenta

Vieras
Kyläkauppias Vesa Keskinen haluaa tuhkastaan muistotimantin.

Keskinen on ensimmäinen asiakas, joka on tilannut muistotimantin heinolalaiselta yritykseltä. Heinolalaisfirma tekee yhteistyötä vainajan tuhkasta timantteja puristavan sveitsiläistyrityksen kanssa.

Keskisen timanttihankinnasta kertoo Itä-Häme-lehti.

Muistotimantin hinta on 10 300 euroa. Keskinen on toimittanut rahat asiakastilille.

Summalla saadaan puristettua 0,7 karaatin, noin viisi milliä halkaisijaltaan oleva sinertävä timantti.

Kuka lopulta saa kyläkauppiaasta puristettavan muistotimantin, ei ole tiedossa. Saajasta Keskinen ei ole heinolalaiselle yritykselle Top Gold Oy:lle kertonut.

- Keskinen on ensimmäinen asiakas, joka on tilannut tuhkastaan muistotimantin. Hän teki tilauksen noin puolitoista kuukautta sitten, kun uudesta hautaustavasta nousi keskustelu julkisuudessa, kertoo yrityksen toimitusjohtaja Timo Seivo.

Itä-Hämeen mukaan Keskinen perustelee 0,7 karaatin timantin hankkimista mm. sillä, että seitsemän on hänen onnennumeronsa.

Vainajan tuhkasta puristetusta timantista tulee aina sinertävä. Sinistä Keskinen pitää rehellisyyden ja rehtiyden värinä.

Tuhkasta puristettavat ihmistimantit ovat uutta Euroopassa. Niiden suosio on kasvussa. IS kertoi tuhkasta puristettavista timanteista 30. lokakuuta.

-------------------------------------------------------------------------------

mitä mieltä tälläisestä? mun mielestä ois ihanaa kantaa puolison tuhkatimanttia aina mukana..mut sit taas en tiiä....

Mä mietin tota silloin kun ekan kerran kuulin.
On se muisto läheisestä ihmisestä arvokkaampi muistoissa, mielessä, kuin timanttina sormessa. Sormus voi aina hukkua tai kadota. Se voidaan varastaa tai mennä käyttökelvottomaan kuntoon. Vaan muistot säilyy sun mielessä AINA! (kunnes iskee dementia eikä muista vanhoja ) :D

Tolla rahalla sais yhteisiä muistoja, jotka voi tallettaa valokuvina, aika huimasti. Kai toi on yksi muoto kuolemattomuuden tavoittelusta, siis semmoista ikuisen jäljen jättämisen tarvetta...
Mä en oikeasti tiedä mitä ajatella.

jotenkin vähän iljettävä ajatus. En tiedä, miksi ihmeessä. Onhan monilla tuhkauurnakin kotona takan reunuksella ja ei se tavallaan tunnu yhtään kammottavalta, mutta en kyllä sellaistakaan omaan kotiin haluais.

Ite voisin kuvitella kans säästäväni tällaiseen. Mutta kelle sen timantin sitten antais... jos se saaja pitäis sitä myös ällöttävänä ajatuksena niin menispä aika lailla pieleen :/

Silloin kun ekan kerran kun kuulin asiasta, se tuntu jotenkin ällöttävältä. Mutta nyt kun siitä on enemmän kuullut ja lukenut, niin ei hassumpi idea. Eihän sitä timanttia tarvis laittaa sormukseen tai kaulaan roikkumaan (tai pösön avaimiin :)), vaan se vois olla muistona muuten. Aika kallista vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkasen Pläski:
kiva ajatus. en mä kyllä sitä timanttia mihinkään koruuni tms laittais, vaan jotenkin muuten esille. kyllä mä mieluummin kattelisin timanttia takanreunalla kun sitä tuhkauurnaa. :xmas:

en minäkään sitä timanttia mihinkään koruun laittais.. ehkä johonki hienoon korurasiaan ja esille johonki hyvään paikkaan..

Yrjöttävää. Nyt bimbot jonottaa Keskisen ovella timantin toivossa. Sekä muun perinnön. Olenkin aina ihmetellyt, että miten se löytää naisseuraa, kun on niin äklö.

Yhteistyössä