tilin avaaminen lapselle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hepzutin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hepzutin

Jäsen
21.03.2007
798
1
16
Eli siis, pystyykö tiliä avaamaan vauvalle mille ei ole vielä nimeä annettu? Ristiäis lahjaksi mummi haluaisi avata tilin mihin laittaa sitten lahjaksi rahaa, mutta se ei taida onnistua ennenku on nimi annettu vai kuinka?

mua kiinnostas sellanen juttu kun sen tilin avaa niin tarviiko sinne heti tallettaa jotain?Ja toinen,et kun eihän se lapsi sitä voi käyttää niin otetaanko siinä käyttöoikeus vanhemmalle vai,jos tarvii joskus nostaa sieltä jotain lapselle ostaakseen ym.Kun haluaisin itse alkaa pikkuhiljaa kerää tytön tilille ja tietty sukulaisetkin sitten vois sinne laittaa rahaa synttäreinä ym.

Miun äiti avasi jo tälle meidän masuasukille tilin nimellä "xx" lapsi, eli tuo xx meidän sukunimi ja etunimenä siis ihan lapsi. Sit kun syntyy ja saa nimen, niin pankkiin vaan ilmoitetaan hetu ja nimi.

oon ymmärtäny et voi ite päättää laittaako sen sillein kiinni et ei saa vasta ku lapsi ite nostettuu rahaa tai et se on avoin ja sielt saa sit vanhemmat ottaa rahaa jos tahtoo. me meinataan tehä niin että päästään sinne käsiksi kun niillä voi sit tosissaan ostaa lapselle jotain mitä tarvii.

ju mut tilin kuitenkin omistaa vai onko se haltija on äitisi...ei pelkästään lapsen nimettömälle nimelle ilman sossua voi perustaa tiliä. juri sillaihan ne kummit ja muut kaukana olevat sukulaiset tms. availee omalla nimellä tiliä jonka sitten omistaa ja nimi vaihtuu sille syntymättömälle tai juuri syntyneelle lapselle. tuliko tarpeeksi monimutkaisesti selitettyä.. :ashamed: :whistle: ;)

Alkuperäinen kirjoittaja kanappa:
ju mut tilin kuitenkin omistaa vai onko se haltija on äitisi...ei pelkästään lapsen nimettömälle nimelle ilman sossua voi perustaa tiliä. juri sillaihan ne kummit ja muut kaukana olevat sukulaiset tms. availee omalla nimellä tiliä jonka sitten omistaa ja nimi vaihtuu sille syntymättömälle tai juuri syntyneelle lapselle. tuliko tarpeeksi monimutkaisesti selitettyä.. :ashamed: :whistle: ;)

olipas vaikea selkosta tekstiä blondi ihmiselle :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja kanappa:

Ool rait. Ilmeisesti sit omistajia ollaan myö miehen kans, koska eka tiliote tuli meille ja täten paljasti äitin yllätyksen :) Nykyään sit tiliotteet menee äitille kun soitin pankkiin ja pyysin näin heitä tekemään.

Nordeassa ei kyllä olisi kukaan perheen ulkopuolinen avattua tiliä lapselle, oli lapsella nimeä tai ei. Edes minä yksin en saanut tiliä avattua, vaan siihen tarvittiin molempien huoltajien allekirjoitus.

Yhteistyössä