Tilillä rahaa 12€ ja risat, liiton rahaa ei näy...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vuokra on onneksi maksettu, ruokaa on sen verran, että lapsen kanssa pärjätään parikin viikkoa niillä. Ongelma on vain se, että mun astmalääke loppuu muutaman päivän päästä. Olen välillä jättänyt illalla lääkkeen ottamatta, että riittää pidempään. Pärjään kyllä normaalisti vaikka en sitä joka ilta ottaisi. Sitten on ongelma jos se pääsee loppumaan. Astmalääke maksaa n.18€ eli mun rahat ei riitä jos ei pian tule liitosta rahaa. :confused:

Ei näköjään kannattaisi tehdä töitä välillä kun ne sitten sekoittaa päivärahan maksun. Ensin pitää odottaa paikkatietoja ja sitten hakemuksen käsittely on hitaampaa kuin jos olisi täysin työtön. Palkka ei iso ollut ja se meni kaikki vuokraan eikä edes riittänyt, onneksi tilillä oli edellistä päivärahaa niin sain kuitenkin koko vuokran maksettua.

Ei ole tämä stanan aktiivimalli auttanut mua työllistymään paremmin. Kun ei ole kokoaikaista työtä tarjolla niin ei ole! Ja jos paikkoja tulee auki, niin hakijoita on paljon. Vakinaisesta työstä saa vain haaveilla.

Inhottava tilanne jossa kymmenettuhannet ihmiset joutuvat jatkuvasti olemaan.
Apua en pysty antamaan, mutta pitkäntähtäimen suunnitelman kyllä.
Lakkaa yrittämästä löytää työtä, antaudu yhteiskunnan tarjoamien turvaverkkojen varaan kun niitä vielä jonkinverran löytyy.
Työttömyyskorvaus tai sossuntuki+asumistuki tulee säännöllisesti ja pystyt ennakoimaan tulevia tarpeitasi paremmin kuin hyödyttämällä muutaman päivän/kuukauden, jotain vuokratyöfirmaa.
Opettele käyttämään hyväksesi niitä harvoja keinoja joita köyhällä on vielä käytössään taistellessaan nöyryytystä ja ilmaistyön tekemistä vastaan.
Ala sairaaksi, masentuneeksi, epävakaaksi persoonallisuudeksi, joka hakee sairaslomaa aina kun sinut uhataan sijoittaa pupukursseille, ilmaistyöhön tai jonnekin muualle ihmisarvoa alentavaan olotilaan.
Opettele elämäntapa jossa tulet mahdollisimman vähällä toimeen.
Dyykkaysta, kirppputoreja, ruoan ilmaisjakelua etc.
Ota oma elämäsi takaisin omaan hallintaasi ja tee kaikkesi pysyäksesi vapaana sieluna tässä fasismiin liukuvassa yhteiskunnassa :-)

Tuollaista se joskus on. Tyhjästä on paha nyhjästä.
Mutta, jos mun lapsella, lapsenlapseni äidillä tai kaverilla tai ihan kenellä vaan on astmalääkkeet lopussa eikä rahaa niihin, niin ostaisin ne hänelle heti. Astman kanssa ei leikitä. Onko sulla sukulaisia jotka voi auttaa?

Luottokortin tarjoaminen sellaiselle, jolla ei ole vakityötä ja päivärahat maksetaan koskalie on vähän snobbailua.. eiks jee?

Asianomainen kuitenkin näyttää hallitsevan rahaliikenteensä, jos entisestäkin tilistä oli vielä jäljellä rahaa...

Usein ne, joilla on ongelmia rahan käytön kanssa ovat niitä, joiden rahat on loppu kaksi viikkoa ennen seuraavaa tiliä...

Asianomainen kuitenkin näyttää hallitsevan rahaliikenteensä, jos entisestäkin tilistä oli vielä jäljellä rahaa...

Usein ne, joilla on ongelmia rahan käytön kanssa ovat niitä, joiden rahat on loppu kaksi viikkoa ennen seuraavaa tiliä...
En sanonutkaan, ettei hallitse, mut kun se luottokin pitää maksaa ja jos raha ei tule tilille säännöllisesti, niin siinä on ongelma.

Hei luottoihmiset, ihan tosi. Ei ole takeita, että ensi kuussa olisi 18€ ylimääräistä jos tässä kuussa jää vajaaksi 6€.

Miettikää vähän ennenkuin snobbailette!!!!

Jos väkivaltakoneisto lyö sinua, älä jää parkumaan uhrina vaan lyö takaisin.
Varasta jotakin. Parasta olisi tietenkin kulta, sillä se oli aikoinaan helpointa vaihtaa rahaksi kun itse olin alalla ja ainaisessa rahapulassa :-)
Toiseksi paras on pankkikortti, sillä lähimaksulla pystyt ostamaan useammankin päivän sapuskat kun huolehdit ettet ylitä ostorajaa.
Apteekista ei kannata maksaa varastetulla kortilla reseptilääkettä :-)
Merkkivaatteet saat helposti vaihdettua rahaksi fasen kirppareilla ja parhaassa tapauksessa samana päivänä.
Kokoomuksen tavoite tehdä kansalaisista aktiivia ja oma-aloitteisia tulee kyllä tulevaisuudessa konkretisoitumaan em. tavoilla, mitä enemmän köyhiltä viedään mahdollisuus normaaliin elämään.

Yhteistyössä