Tili miinuksella, kortilla jota ei voi ylittää!! Mistä kyse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vattu

Vieras
Osuuspankin tilini, jota käytän enää harvakseltaan (sinne tulee vain lapsilisä) oli tänään 32,78 ? miinuksella. Viestiosuudessa ei löydy mitään muuta poikkeavaa kuin huomautusmaksu 10 ?, eli tuo ylijäävä 22,78 ? ei myöskään käy jakeluuni.

Kävin pankissa tiedustelemassa asiasta ja he väittivät aluksi minun ylittäneen tilini, mikä ei ole mahdollista, koska Osuuspankin tililläni on käytössä vain Visa Electron jota EI pysty ylittämään. Sen jälkeen nainen pyöritteli vain silmiään.

Hän soitti 3 puhelua, eivätkä he osanneet vastata mikä tämä huomautusmaksu on ja mitä nämä 32,78 ? oikeasti pitävät sisällään. Tilitapahtumiakaan ne eivät voi olla, koska ne on aikaisemmin veloitettu. Ne eivät voi olla myös mitään suoraveloituksia/maksupalveluita, koska en sellaisia harrasta... varsinkaan tililtä jonne sattuu enää tulemaan lapsilisä.

Tilin piti siis olla pelkästään nollillaan, kun olin siirtänyt nuo tilille aiemmin jääneet rahat poikani tilille. Mutta ei ollut nollilla, vaan miinuksella!

Pankin rouva sitten totesi soittavansa minulle huomenna. Tämä häiritsee minua niin paljon, että ajattelin kysyä onko kenellekään koskaan tapahtunut vastaavaa?

Meille käynyt samalla tavalla,osuuspankissa...Sieltä sanottii vain että olemme maksaneet jossain paikassa jossa on vanhanaikainen maksujärjestelmä,joten se maksu on jostain aikojen takaa.En tiiä..Kyllä harmitti!

miehellä op ja visa electron kortti ja 100e miinuksella. Itse luulin pe että mun tilillä on vielä 19e mutta olikin 27e miinuksella! (nordea ja visa elektroni) Ollaan ihmetelty asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
miehellä op ja visa electron kortti ja 100e miinuksella. Itse luulin pe että mun tilillä on vielä 19e mutta olikin 27e miinuksella! (nordea ja visa elektroni) Ollaan ihmetelty asiaa.

ja mies ei ikinä maksa kortilla, ainoastaan käteisellä.

Mullekkin käynyt noin, summa vain oli pienempi, muistaakseni jotain 10e. Palvelumaksuja oli lähtenyt siinä tapauksessa rutkasti jostain syystä. Pankki sama, kortti sama kuin ap:n tilanteessa.. Toivottavasti selviää. Tarkkana kannattaa olla muutenkin kun joskus on käynyt niinkin että autoa tankkaillu reilun puoleisesti ja se suuri summa oli sitten mennyt kaksi kertaa tililtä. Onneksi asian huomasin ja soitin pankkiin.

Toi tilanne voi periaatteessa tulla vastaan, jos myyjän maksupäätelähetyksissä on ollut ongelmia, eli ei ole saanut tapahtumia lähetetyksi pankkiin. Katevarmennus on voimassa tietyn ajan, jonka jälkeen se purkautuu mikäli varmennusta ei käytetä. Korttitapahtumat voidaan kuitenkin lähettää pankkiin vielä tuon ajan jälkeenkin. Eli kyse voi olla vanhasta korttitapahtumasta, mitä ei ole saatu toimitettua pankkiin normaalin ajan puitteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No mitäs pankista kommentoitiin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi tilanne voi periaatteessa tulla vastaan, jos myyjän maksupäätelähetyksissä on ollut ongelmia, eli ei ole saanut tapahtumia lähetetyksi pankkiin. Katevarmennus on voimassa tietyn ajan, jonka jälkeen se purkautuu mikäli varmennusta ei käytetä. Korttitapahtumat voidaan kuitenkin lähettää pankkiin vielä tuon ajan jälkeenkin. Eli kyse voi olla vanhasta korttitapahtumasta, mitä ei ole saatu toimitettua pankkiin normaalin ajan puitteissa.

Mutta eikö silti tiliotteellani pitäisi olla jotain infoa asiasta. Nyt ainoa kummallinen maininta on: huomautusmaksu 10 ? ja tuosta jäljelle jäävästä osasta ei ole MITÄÄN tietoa. Enkä kyllä keksi mitään huomautettavaakaan. Eihän se minun ongelmani ole, jos maksupäätteet ei toimi??? Omituista

Meille käynyt samalla tavalla,osuuspankissa...Sieltä sanottii vain että olemme maksaneet jossain paikassa jossa on vanhanaikainen maksujärjestelmä,joten se maksu on jostain aikojen takaa.En tiiä..Kyllä harmitti!

Jatkan.Kävi siis samalla tavalla kuin AP:lla että mitään tietoa ei koskaan tilitapahtumissa näkynyt mihin rahat hävisi.Jos tämä toistuu niin pankki vaihtoon.En vain tiedä mihin pankkiin nykypäivänä uskaltaa luottaa.

Minä odotan selitystä huomiseksi, mutta ärsyttää ihan vietävästi. Pankin pistän luultavasti lopullisesti vaihtoon ja saavat siirtää lapsilisät myös Nordean tilille.

Alkuperäinen kirjoittaja AP :
Mutta eikö silti tiliotteellani pitäisi olla jotain infoa asiasta. Nyt ainoa kummallinen maininta on: huomautusmaksu 10 ? ja tuosta jäljelle jäävästä osasta ei ole MITÄÄN tietoa. Enkä kyllä keksi mitään huomautettavaakaan. Eihän se minun ongelmani ole, jos maksupäätteet ei toimi??? Omituista

Oisko tuo huomautusmaksu siitä että tilin saldo on ylitetty? Näin ainakin pankit niitä velottavat. Tosin sun tapauksessa on kuitenkin ongelmana se miten se on ylitetty kun ei pitäisi olla mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja AP :

Tiliotteellasi on kaikki tilisi tapahtumat. Ei ole sinun vikasi, että maksupääte ei ole toiminut. Eikä välttämättä myyjänkään vika. Vika voi olla ihan tekninen, josta ei voida syyttää mitään yksittäistä tahoa. Se ei kuitenkaan velvoita myyjää antamaan myymäänsä tuotetta tai palvelua ilmaiseksi, vaan hänellä on se oikeus periä joka tapauksessa. Mikäli maksupääteaineistoa ei saada koskaan toimitetuksi pankkiin, voi myyjä laskuttaakin tuon summan sinulta erillisellä laskulla.

Totta kai maksan ostamani, mutta lähinnä viittasin tuohon "huomautusmaksuun" 10 ?. Tililtä ei kyllä löydy sitten mitään loppuosaan viittaavaa, enkä ole tätä Electron korttia käyttänyt kuukausiin, joten siksi tuntuu aika erikoiselta. Olen lähinnä vain siirtänyt OP:n tililtä rahoja.

Meillä kävi OP:ssa samalla tavalla... Tili on ollut siellä vuosia tyhjillään, korttia ei ole ja koko tiliä ei ole käytetty vuosiin mitenkään. Silti tässä vähän aikaa sitten tuli joku "maksuhuomautus" että tili on ylitetty ja nyt pitäs maksaa se ylitys tai menee perintään. Summa oli jotain 25 euroa josta osa oli huomautusmaksua. Soittelin pankkiin niin kukaan ei osannu sanoa mistä johtuu, miten tili on ylitetty jne. Sanoin etten suostu maksamaan ja käskin selvittää koko jutun. Sit vähän aikaa siitä tuli tiliote josta huomasin että tili oli tasattu. Outoa oli.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Totta kai maksan ostamani, mutta lähinnä viittasin tuohon "huomautusmaksuun" 10 ?. Tililtä ei kyllä löydy sitten mitään loppuosaan viittaavaa, enkä ole tätä Electron korttia käyttänyt kuukausiin, joten siksi tuntuu aika erikoiselta. Olen lähinnä vain siirtänyt OP:n tililtä rahoja.

Joo no tapahtuma voi olla vanhempikin kuin muutama kuukausi. Miten pitkään taaksepäin OP:n nettipankissa saa tilitapahtumat? Voihan toi 22 ja jotakin olla useammassakin osassa. Mutta tottakai pankin kanssa selvität ton tapahtuman. Selitin vaan, että YKSI mahdollisuus on tuo, että maksutapahtumien toimitus pankkiin on viivästynyt.

kaupassa pystyy myös ohittamaans env armennus-kohdan jos tahtoo....el isilloin tili voi mennä miinukselle,jos se on ohtiettu. Just pari viikkao sitten asiaa setvineenä....

LIEKSAN OSUUSPANKKI VARASTI ELÄKKEENI JA SÄÄSTÖNI 15-VUODEN AJALTA TÖRKEÄSTI.
OSUUSPANKIN ON HETI KORVATTAVA MINULLE RAHANI TAKAISIN.HE ELÄTTIVÄT MINULLA
1981 ERONNUTTA MIESPUOLISTA EX-PUOLISOANI VUODESTA 1994 SAAKKA LAITTOMASTI.
LISÄKSI HE ELÄTYTTIVÄT ERÄSTÄ TOISTA KAVERIA,JOKA KOLME KERTAA VARAKKAAMPI,KUIN
MINÄ.TYÖTÄ OLEN TEHNYT PALKATTA 1966 LÄHTIEN VUOTEEN 2010 SAAKKA.SELVITETTÄVÄKSI.

Alkuperäinen kirjoittaja RAIJA HOLLSTRÖM:
LIEKSAN OSUUSPANKKI VARASTI ELÄKKEENI JA SÄÄSTÖNI 15-VUODEN AJALTA TÖRKEÄSTI.
OSUUSPANKIN ON HETI KORVATTAVA MINULLE RAHANI TAKAISIN.HE ELÄTTIVÄT MINULLA
1981 ERONNUTTA MIESPUOLISTA EX-PUOLISOANI VUODESTA 1994 SAAKKA LAITTOMASTI.
LISÄKSI HE ELÄTYTTIVÄT ERÄSTÄ TOISTA KAVERIA,JOKA KOLME KERTAA VARAKKAAMPI,KUIN
MINÄ.TYÖTÄ OLEN TEHNYT PALKATTA 1966 LÄHTIEN VUOTEEN 2010 SAAKKA.SELVITETTÄVÄKSI.

Ookko ihan tosissas ny?

Lieksassa tosiaan on jotain häikkää sossun puolella, julkaisivat vahingossa parin somalin tiliotteen ja niistä kävi selville että saivat käyttörahaa monta tonnia kuukaudessa. :(

Minulta menee palvelumaksuja 2 kertaa kuukaudessa päivät miten menevät.miten sattuu ollut myös tili aika reippaasti miinuksella on sellainen kortti että ei periaatteessa voisi olla mahdollista.

Yhteistyössä