Tilasin kuukupin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Arjensankari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla on Lunette ja pari kuukautta olen yrittänyt sitä käyttää. Vielä en oo saanut sitä toimimaan. Tuolta kuukuppikunnan sivuilta olen yrittänyt löytää vinkkejä, mut jokin mättää.

Moi
Tuo netti osoite on kyllä ihan hyvä.
Itelläni on myös samanmerkkinen ja jonkin aikaa meni et käyttö rupesi sujumaan.
Ensiksi katkaisinkin "piiskan" pois, koska mielestäni se painoi ikävästi ja oli turha. myös asennolla oli väliä elikkäs miten sen törkkään sisälleni. ennen tamppoonin laitto sujui seisaaltaan mutta tämän kanssa paremmaksi havaitsin istumisen vessan pytyllä ja näillä jutskilla kuppi onkin toiminut kuin unelma!!! Ja pois en vaihtaisi mistään hinnasta! Toivonkin teille paljon tsemppiä ja elkäähän luovuttako!

Minä olen käyttänyt Lunettea nyt kolmien kuukautisten ajan. Alussa pois ottaminen tuntui hiukan hankalalta, mutta nopeasti alkoi homma sujua kuin leikki. En varmasti enää vaihda takaisin siteisiin tai tampooneihin.

Ja nytkin on ollut kätevää, kun odottelen alkavatko kuukautiset vai olenko raskaana, laittaa vaan kuppi aamulla sisälle, eikä tartte päivän aikana miettiä, että missä pääsee vessassa käymään, jos menkat alkaa.

Yhdet menkat olen Lunetteani käyttänyt ja opin heti aika hyvin sitä käyttämään. Poisotto on hankalampaa kuin laitto, mutta hyvin irtos kiireessäkin, kun olin nukkunut pommiin. Yöaikaan ihan ehdoton! Koskaan en oo menkkojen aikana nukkunut öitäni niin hyvin millään muulla varustelulla. :)
kuukuppikunnan sivuilta olen löytänyt hyviä vinkkejä, joita luin ennen käyttöä, joten ehkä se auttoi helppoon alkuun.

Mä laitoin omani liian pystyyn aluksi ennekuin tajusin, että taapäin se pittääkin asettaa. Ainakin mulla. NYT ON AIVAN LOISTAVA!! Yhet menkat meni harjotellessa, mutta pieni pikkuhousunsuoja silti riitti lisäsuojaksi.

Mulla on myös Lunette. Ensimmäiset päivät oli ihan onnettomia, sisään laitto onnistui mutta poisveto sattui. Jouduin "synnyttämään" kupin pois lihaksilla joka kerran.

Sitten kun se oikea asento (hieman kallellaan) löytyi, niin pois ottaminenkin oli helppoa. Puristi vain pohjan lyttyyn.

Mulla kuppi on sen verran ylempänä, että antennia ei voi ajatellakaan katkaisevansa. Ei siis kannata sitä ensimmäisenä alkaa saksimaan! Ensin löytää sen oikean paikan ja vasta seuraavissa kuukautisissa lyhentää jos on pakko.

Nyt en minäkään pois vaihtaisi, ihanan helppo :D Kahdesti päivässä tyhjennys ja se on siinä. Kuukautiset on päivän verran lyhentyneet vieläpä!

Kuukuppi kannattaa googlata, löytyy kuvia ja tietoa!!!! Mutta tässä vähän..

Kuukuppi on sellainen kuminen tai silikoninen (riippuen merkistä) suppilon mallinen kuppi, joka asetaan emättimeen kuukautissuojaksi. Kuppi on noin viisi senttiä korkea ja vetoisuudeltaan muutamia kymmeniä millejä.

Kuukatisveri kerääntyy kupin sisään ja se vain kaadetaan sieltä pois. Kuppi pestään ja asetetaan takaisin. Välillä kuppi desinfioidaan keittämällä.

Paikallleen laitettaessa kuppia painetaan kokoon sivuilta niin, että se oikeastaan vastaa tamponin kokoa. Toimii todella hyvin. Ei kuivata limakalvoja, kun ei ime itseensä mitään. Maksaa n. parikymppii, mutta hakkaa nopeasti muut kuukautissuojat taloudellisesti, kun ei tarvii ostaa kuin kerran.

Ei vuoda ohi! Ei liikkuessa, jumpatessa, nukkuessa, ratsastaessa joogatessa, uidessa.. Tässä vain niitä esimerkkejä, joita olen itse kokeillut.

Kupilla on vuoden palautusoikeus eli jos et ole tyytyväinen, saat rahasi takaisin. Ehdottomasta tutstumisen arvoinen!

Nyt on yhdet kuukautiset kokeiltu. Ohi vuotoja tuli. Mutta eka päivinä vuotaa älyttömästi, niin silloin johtui ainakin siitä, että kuppi oli täyttynyt. Olen aikaisemmin käyttänyt tampoonia ja sidettä ekojen päivien aikana. Nyt oli siis kuppi ja side.Toisesta ohi vuodosta en tiedä, että mistä johtui, ehkä paikka oli väärä yms. Laitto ja pois otto onnistuivat helposti. Opetteluahan tämä vaatii vielä.....

Yhteistyössä