Tikit auenneet?

Synnytin viime sunnuntaina ja jouduttiin tekemään episiotomia. Kotiinlähtötarkastuksessa haava oli kuulemma siistin näköinen. Alapäätä on jomottanut synnytyksestä asti, mutta olen ajatellut sen kuuluvan asiaan. En ole itse uskaltanut kurkata alapäätäni ennen kuin vasta tänään ja näky kyllä säikäytti. Tikit on tainnut aueta jostain syystä. Tuskin siihen leikkaushaavan kohdalle on ollut tarkoitus tulla ylimääräistä reikääkään. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Mitä nyt pitäisi tehdä? Menenkö terveyskeskuksen päivystykseen vai mihin? En siis tiedä milloin tikit on auenneet, joten pystyykö asialle enää tekemään mitään? Voinko jatkaa imetystä, mitä jos on jo joku tulehdus?
 
Soita omalle terveysasemalle sieltä saat lähetteen polille jossa määräävät antipiootit.itsellänikin repesi 36tikkiä auki kotona.söin 7 kuuria antip.ja sitten vasta ompelivat kiinni.Muista huuhdella haavaa ettei pääse märkimään.Vaikka kuinka se tekee kipeää :eek: Nyt heti soitat sinne tk,niin ei pääse tulehtumaan.Voit imettää ihan normaalisti ja vaikka saisit lääkekuurin kefeksiiniä yleensä määrätään imettäjälle.
 
juu-u
Huomasin esikoisen saatuani kun olin ollut kotona viikon parin että
tikit oli repsahtaneet auki.Niitä oli jotain 3-5kpl.
Ei mulle mitään lääkekuuria annettu,ei ollut terkan kanssa edes sellasesta puhetta,ainoastaan piti suihkutella joka vessakäynnin päätteeksi.Terkka oli ottanu selville ettei näin pieniä "aukileita"
lähdetä paikkailemaan,on isompi riski että menee kokonaan siltä alueelta tunnottomaksi tai jotain.Tiedä sitte mikä on totuus!!!
 
sama juttu
teillä joilla tikit ovat auenneet ja lääkitystä ei ole annettu, niin onko haava umpeutunut kumminkin normaalisti vai onko jouduttu jälkikäteen korjausleikkaukseen?
 
mulla kans auki päällikerros, alla olevat sulavat tikit pitää tarpeeks kiinni sitä. Se ei ole tulehtunut. Muista suihkutella vaan tosi useasti ja anna ilmakylpyjä. Ja älä pelästy sellasta jännää hajua. Se haisee samalle ku vauvan napa, avohaavat haisee sellaiselle. Mutta se voi tulehtuu joten pidä ittes ajantasalla.
 
Mulla kans tikit auenneet. Onneksi alimmaiset kerrokset kiinni, mutta tuo päälly kerros auki. :( Mulla ei oo onneksi kipeä haava paitsi sitten, kun liikkuu oikein paljon. Kuinka kauan teillä on mennyt että on mennyt itsestään umpeen?
 
alkuperäinen
Mulla se meni sitten niin, että lääkäri kirjoitti antibioottikuurin, koska haava oli tulehtunut.Söin yhden kuurin ja haava nyt lähes kokonaan ummessa. Ei ollut kovin syvälle auennut.Vieläkin suihkuttelen haavaa vc käynneillä, mutta varmasti viikon tai viimeistään kahden päästä täysin kiinni. Edelleen sattuu varsinkin jos tekee pidemmän kävelylenkin, mutta parhaiten kipuun minulla auttaa lepo. Eli voiton puolella jo olen. Kiitoksia kaikille vastauksista ja kokemusten kertomisesta.
 

Yhteistyössä