Tiiättekö kun kaikilla on joku ominaistuoksu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Tuli vaan mieleen kun pussasin poikaa otsalle ja nenään tuli se pojan tuoksu. Mulle tulee siitä mieleen kesä, hiekka ja auringonpaahde..
Mies tuoksuu taas ihan niinku, miehelle, sen tuoksu on sellanen aika voimakas ja maskuliininen, raskaskin.
Tyttö taas tuoksuu sokerille ja puhtaudelle, sellaselle raikkaalle tuulelle..

Mua jotenkin häiritsee kun en tiedä mille minä tuoksun :D Joskus olen yrittänyt kysyä mieheltä että mille mä tuoksun mutta ei se osaa vastata muuta kuin että "no, sä tuoksut ihan sulle".

Tulee ihmisten tuoksuista mieleen myös mummon makea ja tunkkainen. Sekä joku mies menneessä elämässä tuoksui ihan vauvalle.. Se tais olla tosi otettu kun mainitsin tästä :D

Tiedän. Jostain myös luin, että sellaiset ihmiset tuoksuvat nenään parhaimmilta, joiden kanssa olisi suotavinta hankkia jälkeläisiä. Tehtiin ihan tutkimuksia ja dokumenttikin tuosta. Eli kun nenään joku mies tuoksuu tosi hyvälle, niin silloin sen miehen ja sun geenit on mahdollisimman erilaisia, ja täten on suotavaa hommaa jälkeläiset ko. tyypin kanssa. Aika jännä juttu. On paljon hajuja, jotka toimivat meidän liskoaivoissa alitajuisesti siten, ettei me edes älytä sitä.

En niinkään tunnista yksittäisten ihmisten ominaistuoksuja, mutta eri kodeissa tuoksuu tietylle, ei sitä varsinaisesti osaa selittää mistä se tuoksu koostuu, tai ehkä osin kyllä. Ja oman kodin tuoksua ei tunnista, koska on siinä itse niin sisällä. Mutta jos se muuttuu syystä tai toisesta, sen kyllä huomaa. Varmaan se vaikuttaa onko lemmikkejä, millainen rakennus, miten on tapana laittaa ruokaa jne.

Mietin sitä viimeeksi tänään kun penskat on kipeitä. Hitsi että ne haisee pahalle.
Tai että kun mulla on ollu migreeniputki niin haisen jopa omasta mielestäni tooosi pahalle.
Ihan vaan sitä että jännä miten ominaistuoksu muuttuu hetkellisesti.

[QUOTE="jep";23535527]Tiedän. Jostain myös luin, että sellaiset ihmiset tuoksuvat nenään parhaimmilta, joiden kanssa olisi suotavinta hankkia jälkeläisiä. Tehtiin ihan tutkimuksia ja dokumenttikin tuosta. Eli kun nenään joku mies tuoksuu tosi hyvälle, niin silloin sen miehen ja sun geenit on mahdollisimman erilaisia, ja täten on suotavaa hommaa jälkeläiset ko. tyypin kanssa. Aika jännä juttu. On paljon hajuja, jotka toimivat meidän liskoaivoissa alitajuisesti siten, ettei me edes älytä sitä.[/QUOTE]

Aika jännä kyllä :D

En niinkään tunnista yksittäisten ihmisten ominaistuoksuja, mutta eri kodeissa tuoksuu tietylle, ei sitä varsinaisesti osaa selittää mistä se tuoksu koostuu, tai ehkä osin kyllä. Ja oman kodin tuoksua ei tunnista, koska on siinä itse niin sisällä. Mutta jos se muuttuu syystä tai toisesta, sen kyllä huomaa. Varmaan se vaikuttaa onko lemmikkejä, millainen rakennus, miten on tapana laittaa ruokaa jne.

Musta tuntuu että meidän kodissa haisee aina pahalle, mutta kun mieheltä oon kyselly että eikö sitä häiritse tää haju niin ei täällä kuulemma haise miltään?

Mun täytyy kyllä hankkia joku ilmanraikastusjuttu...

[QUOTE="Titta";23535542]Mietin sitä viimeeksi tänään kun penskat on kipeitä. Hitsi että ne haisee pahalle.
Tai että kun mulla on ollu migreeniputki niin haisen jopa omasta mielestäni tooosi pahalle.
Ihan vaan sitä että jännä miten ominaistuoksu muuttuu hetkellisesti.[/QUOTE]

Joo, niin muuttuu... Munkin lapset haisi vatsataudissa ihan palaneelle ruoholle tai jollekin :/

yhdellä sukulaisnaisella on niin voimakas ominaistuoksu että meidän sohva tuoksuu ainakin vuorokauden aina ihan hänelle sen jälkeen kun tämä nainen on käynyt kylässä. Joskus mies on jopa ihan sen perusteella tajunnut että tää nainen oli käynyt kylässä sillä aikaa kun oli ollut töissä :D ja siis ihan hyvä tuoksu tää on, heiän oma koti tuoksuu myös aina just sille eli ei oo mikään hajuveden tuoksu.
Muakin häiritsee usein kun haluaisin tietää mille itse tuoksun..

ahaa, siitä selittyy meidän lapsettomuus. :O

Ei vaiskaan. Meillä on niin, että miehen mielestä minä tuoksun aivan ihanalle. Mies tunkee usein nenäänsä minuun kiinni ja vaan sniffailee sisään.

Ehkä oma mieheni tuoksuisikin hyvälle, jos hän saisi sen voimakkaan hienhajunsa kuriin. :ashamed:

[QUOTE="jep";23535527]Tiedän. Jostain myös luin, että sellaiset ihmiset tuoksuvat nenään parhaimmilta, joiden kanssa olisi suotavinta hankkia jälkeläisiä. Tehtiin ihan tutkimuksia ja dokumenttikin tuosta. Eli kun nenään joku mies tuoksuu tosi hyvälle, niin silloin sen miehen ja sun geenit on mahdollisimman erilaisia, ja täten on suotavaa hommaa jälkeläiset ko. tyypin kanssa. Aika jännä juttu. On paljon hajuja, jotka toimivat meidän liskoaivoissa alitajuisesti siten, ettei me edes älytä sitä.[/QUOTE]

Itseasiassa, se on vastustuskyvyn erilaisuus, mikä viehättää vastakkaisessa sukupuolessa :)

Musta tuntuu että meidän kodissa haisee aina pahalle, mutta kun mieheltä oon kyselly että eikö sitä häiritse tää haju niin ei täällä kuulemma haise miltään?

Mun täytyy kyllä hankkia joku ilmanraikastusjuttu...

Meillä sama juttu. Minun mielestä meillä haisee jotenkin imelälle pesuaineelle vaikka hajustettuja aineita ei juurikaan käytetä. Mies on sitä mieltä että ei meillä mikään haise??? Hajun huomaan varsinkin silloin kun tulee kotiin jos on ollut pidempään poissa (päivä-pari)

Noista ominaishajuista: Minä tunnistin pienenä äidin vaatteiden ja tyynyn tuoksun :) Varmaan tunnistaisin vieläkin, ei vain ole tullut haisteltua äidin tyynyä viime aikoina :D Omilta lapsilta olen joskus kysynyt että tunnistavatko he minun tyynyn tuoksun perusteella ja joo, tunnistaa. Sanovat että tuoksuu äidille :)

[QUOTE="Pomm";23535583]Meillä sama juttu. Minun mielestä meillä haisee jotenkin imelälle pesuaineelle vaikka hajustettuja aineita ei juurikaan käytetä. Mies on sitä mieltä että ei meillä mikään haise??? Hajun huomaan varsinkin silloin kun tulee kotiin jos on ollut pidempään poissa (päivä-pari)

Noista ominaishajuista: Minä tunnistin pienenä äidin vaatteiden ja tyynyn tuoksun :) Varmaan tunnistaisin vieläkin, ei vain ole tullut haisteltua äidin tyynyä viime aikoina :D Omilta lapsilta olen joskus kysynyt että tunnistavatko he minun tyynyn tuoksun perusteella ja joo, tunnistaa. Sanovat että tuoksuu äidille :)[/QUOTE]

Mun mielestä täällä taas haisee aina sellanen kananmuna/kakka tmv.

Hauskinta oli kun eräs ystävä kävi kylässä ja sanoi että meillä tuoksuu aina niin hyvälle.. Siihen aikaan meillä ei käytetty hajusteen hajustetta yhtään missään. Haisteli meidän pesuaineetkin läpi että haluaa saman tuoksun omaan kotiinsa :laugh:

Mulla on sekin jännä etten pidä mistään keinotekoisista hajuista, esimerkiksi hajuvedet tekee joko pahaa tai sitten vaikuttaa jotenkin muuten. Esimerkiksi ihminen joka käyttää tosi hyvän tuoksuista hajuvettä, saa mut tuntemaan että se on upea, tosi kaunis ja ihan täydellinen. Sitten kun hänellä ei ole hajuvettä niin näen hänet ihan tavallisena? Ihmettelen voiko hajuvesi oikeasti sekoittaa noin pään (eli axe-mainokset eivät olekaan huuhaata..? :D ).

Mun kaverilla on ihan tosi hyvä ominaistuoksu,ei oo mikään hajuvesi tai deodorantti tai huuhteluaine. Sitä vaan on tosi vaikea määrittää että mikä se on,mutta se on vahva ja jää aina tunneiksi leijumaan kun on käynyt kylässä :D Ja sit jos huomaan että joku on jättänyt meille vahingossa esim.kaulaliinan tai lapaset,niin tuoksun perusteella pystyy aika hyvin sanomaan kenelle kuuluu :)

Ainakin mun lapset tuoksuvat erilaiselle kuin toiset lapset- tunnistaisin tuon nuorimmankin ihan taatusti pelkkää otsaa nuuhkimalla :p Jo vauvana kaikki tuoksuvat ihan erilaisilta.

Myös aikuisilla on ominaistuoksunsa ja mua häiritsee suunnattomasti hajuveden/ partaveden löyhkä vaikka olisi kuinka viehkosti laitettu.
kaikkein kamalinta on mennä pyykkituvalle sellaisen jälkeen joka ei ole säästellyt "raikkaantuoksuista " huuhteluainetta :x

Hassua, mutta joo, näinhän se menee. Entisestä elämästä muistan erään miehen, joka tuoksui ruualle tai sinne päin. Alkuun mietin, että mies on varmaan juuri kokkaillut kun tavattiin, kunnes selvisi, että se ruuan tuoksu oli hänen ominaistuoksunsa. En pitänyt siitä ja suhdekin päättyi pian. Eräs toinen tuoksui voimakkaasti tuoreelle puulle - tiedättekö sen tuoksun mikä on vastaremontoidussa puutalossa, sellaiselle :) Oli liian pistävä minun makuun.

Oma mieheni tuoksuu auringon paahteelle ja hieman makealta, ehkä vaniljalta... huumaava tuoksu - ja geenitkin ilmeisesti sopivat yhteen nimittäin tulin heti raskaaksi kun päätimme perustaa perheen :)

Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23537838:
Mun mies haisee kanssa ihanalle. Sen hikikin haisee ihan pökerryttävän, pyörryttävän hyvälle. :)

Meiänkin isäntä tuoksuu kaikista ihanimmalle just kun se on tullu töistä eikä vielä käynyt suihkussa... Ei se kyllä hielle haise.. luulisin.. Mutta se ominaistuoksu on niin vahva, ilmeisesti hiki siis kuitenkin :D

Vähän ällöä :laugh:

Yhteistyössä