tietokoneista tietävät! Millanen kone kannattas hankkia

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Itse en pidä kannettavasta. Mulla on kaksi konetta ja luovutin mun kannettavan kakkospelikoneeksi miehelle. Se saa pelattua kahdella koneella nyt. Mä kun en pelaa ollenkaan.

Tykkään kun on iiiiso näyttö, paljon kovalevyllä tilaa mun tiedostoille ja tavallinen näppis.

Samaa mieltä lyytikin kanssa. Kannettava kannattaa hankkia ja pelejä varten sit pelikonsoli. Ja koneeseen muistia niin paljon kuin mahtuu ja lompakko antaa myöten.

Sit kannattaa hieman tutkia konetta, et miten on tehty. Esim. kansi on kovalla rasituksella avausten ja sulkemisten vuoksi. Itselläni ainakin ACER merkkinen kone ja saranat korkkasi heti kun takuu raukesi. Fujitsu on ainakin siistin näköinen ja tuntuinen kone. Myös LG:stä on hyviä kokemuksia, mut merkki onkin sit makuasia.

apple
Ehdottomasti macin airbook! Olen aivan rakastunut tähän koneeseeni nyt, kun mies monen vuoden kommentoinnin jälkeen sai mut siirtymään pc:stä mäkkiin. Pieni hetki meni uusien asioiden opetelussa, mutta helppous, keveys, vaivattomuus ja ennenkaikkea nopeus on ihan omaa luokkaansa.

Just ostettiin pakettina liittymä ja läppäri. Pienikokonen -ei kuiten mini- ja nyt oon jo ihastunu siihen ettei mun tarvi enää kökkiä pöytäkoneella työhuoneessa, vaan tässä keittiössä tapahtumien keskellä voin välillä näpytellä masiinaa. Suosittelen! Helppo nostaa pois pienten sormienkin tieltä.

Mulla oli kannettava ja se laukes kahessa vuodessa. Niitä ei oo tarkotettu ihan jatkuvaan käyttöön ja jos käyttö on liian "raskasta", läppäriin tulee helposti ylikuumenemisongelmaa. Se sitten tarkottaa sitä että kone hidastuu, tökkii eikä mikään toimi ja jossain vaiheessa lyö virrat veks. Mulla meni ton läppärin kans hermot ihan totaalisesti ja hommasin HP:n pöytäkoneen 22" litteellä näytöllä. Enkä millään vaihtais enää läppäriin! =)

Kukaan muu (paitsi asiantunteva myyjä ) ei voi määritellä sitä, millainen kone sun kannattaisi hankkia. Tee lista asioista, joihin konetta tulet tarvitsemaan, marssi konekauppaan listan kanssa ja pyydä myyjää esittelemään eri hintaisia käyttöösi soveltuvia koneita. Niistä vain sitten valitset itseäsi ja kukkaroasi miellyttävän :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lyytikki:
minä suosittelen kannettavaa konetta. Jos ei tarvitse olla pelikonen niin kannettava ajaa asiansa erinomaisesti. Vie huomattavasti vähemmän sähköä kuin pöytätietokone.
Olen samaa mieltä.
Paitsi kyllä minä pelaan tällä koneella pelejä kun noissa pöytämalleissa ei pelit jostain syystä suostu toimimaan.
Ihan kohtuuhyvin Tomb Raider ja Half Life pyörii.... :whistle:

Yhteistyössä