Tietokonehönö kyselee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hönö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hönö

Vieras
Tällä viikolla pitäisi tulla uusi tietokone taloon. Tyhmä täällä ihmettelee, saanko millään tältä vanhalta koneelta ohjelmia sille uudelle? Esim. tuon Neron cd:n poltto-ohjelman?

Entäs miten tuo nettiin pääsy, tökkäänköhän vain modeemin töpselin kiinni ja menoksi, vai pitääkö mun hommata tänne joku asentamaan jotain? Huh, kun on viisas olo...

Alkuperäinen kirjoittaja Jamssi:
Siis sun täytyy asentaa tuo nero tietty uudestaan uudelle koneelle. Onhan sulla se asennus-cd tallella?
Niinpä, alkuperäinen asennuslevy luulisi olevan olemassa jos ohjelmaa ei ole hankittu/asennetty laittomin keinoin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja Jamssi:
Siis sun täytyy asentaa tuo nero tietty uudestaan uudelle koneelle. Onhan sulla se asennus-cd tallella?
Niinpä, alkuperäinen asennuslevy luulisi olevan olemassa jos ohjelmaa ei ole hankittu/asennetty laittomin keinoin.

Onhan se, olen vaan joskus pohtinut, antaako se asentaa itsensä kahdesti, nimen omaan siksi, ettei yksi osta sitä ja jaa kavereille kans...

Nämä tämmöiset VGA DDR2 SATA2 GBLAN MATX -rimssut eivät aukene mulle, joten tuo WLAN-kysymys on vaikea. Taidan päästä vähimmällä kun pyydän jonkun laittamaan lullan liikkeelle

WLAN tarkoittaa siis langatonta nettiyhteyttä.. Eli jos sulla on langaton modeemi (laatikko mihin menee puhelinpistokkeesta piuhoja ja siinä vilkkuu kivoja valoja) ja tietokoneessa on WLAN tuki, niin pystyt yhdistämään koneen modeemiin langattomasti jolloin internet toimii ns. langattomasti. Jos näin ei ole, niin nettipiuha siitä kivavalolaatikosta koneeseen (nettipiuha menee tasan yhteen läpeen boksissa tai koneessa, muihin ei mahdu) ja voilá pitäisi toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nämä tämmöiset VGA DDR2 SATA2 GBLAN MATX -rimssut eivät aukene mulle, joten tuo WLAN-kysymys on vaikea.
Kyseessä lienee pöytäkone?
Merkinnät viittaavat emolevyn ominaisuuksiin ja tuossa emossa WLAN:ia ei ole kuten ei pöytäkoneissa vakiona yleensäkään.

Ja isossa osassa uusista koneista on ohjelmat esiasennettuna, eli kun tökkäät virrat päälle niin eka ilta menee asentaessa kaikkea, sitä ei yleensä saa/kannata keskeyttää joten aikaa kannattaa varata ja ainakin puhelimen tavoitettaviin joku nörttituttu. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja aateekookuru:
Käyttiksenä on windows 7. Pitääkö minun vielä jostain hommata esim. explorer vai kuuluuko se windowsiin tai johonkin?

Kuuluupi, mutta Mozilla Firefox on paree ja ilmainen. Lataa se netistä

Tässä vanhassa lodjussa on myös firefox, mies tykkää käyttää, minä vierastan.

Alkuperäinen kirjoittaja aateekookuru:
Käyttiksenä on windows 7. Pitääkö minun vielä jostain hommata esim. explorer vai kuuluuko se windowsiin tai johonkin?

Kuuluupi, mutta Mozilla Firefox on paree ja ilmainen. Lataa se netistä

Tässä vanhassa lodjussa on myös firefox, mies tykkää käyttää, minä vierastan.

FF on turvallisempi kuin IE, siksikin kannattaisi opetella käyttö. Loppupeleissä nykyisellä Foxilla ja IEllä ei ole kovinkaan suurta eroa käytettävyydessä.

Explorer ja Firefox ovat suosituimmat selaimet maailmalla ja siksi niiden heikkouksien hyödyntäminen on suosituinta nettikriminaalipiireissä. Siksi kannattaa käyttää jotain vähemmän suosittua selainta kuten Safari tai Google Chrome.

Jos olet näpytellyt luottokorttinumerosi koneelle, vihamielinen ohjelma voi sen sieltä käydä nappaamassa ja kertoa hämäräheikeille. Samoin oikea nimesi, postiosoitteesi ja puhelinnumerosi ovat rahanarvoista tietoa. Koneesi voidaan myös alistaa roskapostia lähettäväksi palvelimeksi. Saat tietää siitä viimeistään sitten kun nettiyhteytesi pistetään poikki ylettömän roskapostittamisen vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Explorer ja Firefox ovat suosituimmat selaimet maailmalla ja siksi niiden heikkouksien hyödyntäminen on suosituinta nettikriminaalipiireissä. Siksi kannattaa käyttää jotain vähemmän suosittua selainta kuten Safari tai Google Chrome.

Googlen Chromea ei ainakaan. Siinä on reikiä enemmän kuin reikäjuustossa. Ainakin mitä olen selaillut "asiasta tietäviä" sivustoja ja avokiltani kuullut. Jokin aika sitten Firefox sai selainvertailussa ylivoimaiset pisteet IEhen verrattuna kaikesta, enimmäkseen turvallisuudesta.

Plus, luottokortin numero yksinään ei riitä, tarvitaan myös päivä jolloin kortti menee vanhaksi, sekä se turvakoodi. Sivut, jotka näitä kyselevät ovat kyllä erittäin hyvin suojattuja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:

Googlen Chromea ei ainakaan. Siinä on reikiä enemmän kuin reikäjuustossa. Ainakin mitä olen selaillut "asiasta tietäviä" sivustoja ja avokiltani kuullut. Jokin aika sitten Firefox sai selainvertailussa ylivoimaiset pisteet IEhen verrattuna kaikesta, enimmäkseen turvallisuudesta.

Plus, luottokortin numero yksinään ei riitä, tarvitaan myös päivä jolloin kortti menee vanhaksi, sekä se turvakoodi. Sivut, jotka näitä kyselevät ovat kyllä erittäin hyvin suojattuja.

Mikä chromessa vikana?? Mä käytän sitä jo neljättä kuukautta! :O

Alkuperäinen kirjoittaja huhuu:
Eipä tule pääsemään tuolla koneella suoraan nettiin!! Jos siis on 7:lla varustettu. Se kun ei sisällä mitään selainta!!

Mun koneella ainakin pääsi.. Tosin siinä on laiton "kräkätty" Win 7, mutta alunperin kys. käyttis oli ihan Microsoftin itsensä julkaisema kokeilubuild. Sisälsi IEn. Mistäkö tiedän? Koneella on IE, vaikka en tasavarmaan moista sontaa sinne asentaisi. Internet Explorer kuuluu jokaisen Windowsin perusohjelmiin.

Alkuperäinen kirjoittaja apuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Ephemera:

Mikä chromessa vikana?? Mä käytän sitä jo neljättä kuukautta! :O

Hyvä jos sulla toimii.. Lukenut olen vaan että siinä on tietoturva-aukkoja (mainitsemani reiät) eikä se edes toimi kovinkaan nopeasti.