tietokone-ekspertit ohoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Mahtaisitteko osata auttaa taas tyhmää? Mies osti jotkut kaapelit, joilla voi katsoa leffoja tietokoneen kautta telkkarista. Ja toiset kaapelit joilla ääni kuuluu telsusta eikä tietokoneesta.

Eka toimi mainiosti, eli katottiin leffoja mutta ääni tuli tietokoneesta. Uusien kaapelien kanssa tuo äänikin kuului ekan kerran mainiosti (eli testikerralla).

Eilen piti alkaa katsomaan filmiä, vaan eipä tullut ääntä telkkarista saati tietokoneesta. Ja nyt testasin youtubesta ja totta tosiaan, tietokone ei pihahdakaan :headwall: :headwall: .

Mikä mahtoi mennä mönkään ja onko jotain tehtävissä?

Alkuperäinen kirjoittaja aply:
Kato nyt ainakin ääniasetukset tietokoneelta, joskus nakkaa itekseen muten päälle noilla kaapelikytkennöillä.

Mä olen sitten ihan maailman yksinkertaisin tän tietokoneen kanssa. Niin että mistähän nuo ääniasetukset löytyy :ashamed: :snotty: ?

Saattaa olla pikakuvake näytön oikeassa laidassa, eli sellanen kaiuttimen kuva, tai sit menet Käynnistä valikosta -> ohjauspaneeli -> Ääniasetukset tms. Siinä on sellanen kaiuttimen kuva.

Eli mute ei ole päällä, nykynäppiksissä on sellainen nappula missä lukee mute.. ja varmaankin olet katsonut onko johdot oikein, tässä ei nyt selviä onko ne tietokoneen kaiuttimet ulkoiset vai kenties läppäri kyseessä?

Alkuperäinen kirjoittaja Prof Kaksimieli:
Eli mute ei ole päällä, nykynäppiksissä on sellainen nappula missä lukee mute.. ja varmaankin olet katsonut onko johdot oikein, tässä ei nyt selviä onko ne tietokoneen kaiuttimet ulkoiset vai kenties läppäri kyseessä?

Läppäri on juu kyseessä. Ja mä revin ne pirun johdot pois, mutta SILTI ei tuu läppäristä enää ääntä :headwall: :headwall: .

Enkä mä edes löytänyt sellasta mute-nappulaa :ashamed:

Illalla voin ehkä auttaa, isäntä on silloin paikalla ja tietää lähes kaiken noista johdotuksista yms. Itse en niistä ymmärrä yhtään enempää kuin säkään. Mäkin olen kyllä just tästä lähdössä mummulaan lasten kanssa, mutta lupaan palata aiheeseen illemmalla, jos et siihen mennessä ole jo saanut asiaa kuntoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Illalla voin ehkä auttaa, isäntä on silloin paikalla ja tietää lähes kaiken noista johdotuksista yms. Itse en niistä ymmärrä yhtään enempää kuin säkään. Mäkin olen kyllä just tästä lähdössä mummulaan lasten kanssa, mutta lupaan palata aiheeseen illemmalla, jos et siihen mennessä ole jo saanut asiaa kuntoon.

Voi kiitos kiltti ihanainen :hug: . Vaan eipä tässä mitään paniikkia ole, miehen veli on tulossa käymään ja hän ymmärtää myös koneiden päälle.

Kiitos kuitenkin, olet tosi kiltti :hug: :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Läppäri on juu kyseessä. Ja mä revin ne pirun johdot pois, mutta SILTI ei tuu läppäristä enää ääntä :headwall: :headwall: .

No, kellon vieressä on sellainen kaiuttimen kuva, pitäisi olla.. tuplaklikkaa sitä, ja se avaa sen missä on äänensäätöjä. Katso onko missään kohtaan vaimenna rastitettuna, jos on niin se pois. Ja sitten katso että wave ja master volume säädöt on suhtkoht ylhäällä eli ne on niitä äänensäätöjä.

No, kellon vieressä on sellainen kaiuttimen kuva, pitäisi olla.. tuplaklikkaa sitä, ja se avaa sen missä on äänensäätöjä. Katso onko missään kohtaan vaimenna rastitettuna, jos on niin se pois. Ja sitten katso että wave ja master volume säädöt on suhtkoht ylhäällä eli ne on niitä äänensäätöjä.

Mä koitin jo noita äänisäätöjä, mutta en löytänyt sieltä mitään :snotty: . Tietokoneella on nyt vaan huono päivä, ehkä sillä on menkat. Ja tämä siis tekniikan ihmelapsen teoria :xmas: .

*miehen veljeä odotellessa* :whistle:

Kiitos kiltti proffa kun koitat auttaa :flower: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Patarouva:
Eikös sun mies ole insinööri, vai muistanko väärin, nehän osaavat hoitaa kaikki ongelmat :D

Tää meikäläisen insinööri on muuten lähes yhtä käsi tän tietokoneen kanssa kuin minä. Itse asiassa se se tämän sotkikin koko masiinan :kieh: :kieh:

Eikös sun mies ole insinööri, vai muistanko väärin, nehän osaavat hoitaa kaikki ongelmat :D

Tää meikäläisen insinööri on muuten lähes yhtä käsi tän tietokoneen kanssa kuin minä. Itse asiassa se se tämän sotkikin koko masiinan :kieh: :kieh:

No voi pahus, minäkö luulin että insinöörit on tosi taitava, vai olikohan se sittenkin vaan luulo :/

Mä koitin jo noita äänisäätöjä, mutta en löytänyt sieltä mitään :snotty: . Tietokoneella on nyt vaan huono päivä, ehkä sillä on menkat. Ja tämä siis tekniikan ihmelapsen teoria :xmas: .

*miehen veljeä odotellessa* :whistle:

Kiitos kiltti proffa kun koitat auttaa :flower: :hug:

Eipä mittään, eiköhän se vika sieltä löydy helpohkosti kunhan miehesi veli pääsee katsomaan, todennäköisesti ei mikään ihmeellinen vaiva ole :) :hug: *halaa takaisin niin että räystäätkin putoaa katolta*

No voi pahus, minäkö luulin että insinöörit on tosi taitava, vai olikohan se sittenkin vaan luulo :/

Ei ainakaan mun insinöörini, ainakaan tietokoneiden kanssa B) :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kysäisen täs välis, et onhan kone käynnistetty uudelleen?
Kuuluuko ääni esimerkiksi kuulokkeiden kanssa normaalisti?

juu on käynnistetty ja ääniä ei kuulu lainkaan. Ei siis edes sitä käynnistymisääntä kun normaalisti tulee, ei kuulu ääniä youtubesta...ei lainkaan siis |O

Siis ääniä ei tule kuulokkeiden kanssakaan?

Katso laitehallinnasta, että toimiiko laite oikein:
Työpöydällä Tietokone-kuvake > hiiren oikealla valitse Hallitse > Laitehallinta > Ääniohjaimet > sieltä äänikortin ominaisuudet esille.
Lukeeko siinä ekalla välilehdellä, että laite toimii oikein?

Osaako joku sanoa miksi tietokoneessani ei uudelleen asennuksen jälkeen äänet toimi??!! Mistä ne voisi asentaa?? Auttakaa tyhmää. Ilman ääniä on tyhmä olla koneella ://

Yhteistyössä