Meillä poika 4kk ja viikon päälle. Aloiteltiin pari viikkoa sitten. Kokeiltiin itse keitettyä perunaa ja porkkanaa, mutta sai aina yökkäysrefleksin, vaikka olin vetänyt ne siivilän läpi. Ajattelin, että ovat liian paakkuisia, kokeillaan kaupan hedelmää, koitin persikkaa ja ihan hyvin maistui. Sittemmin selvisi, että kaupan soseissa myös kasvissoseet on saatu ihan sileiksi (olin luullut, että perunaan jää pakosta aina vähän paakkuja). Kokeilin peruna-porkkanaa, ja hyvin menee sekin. Nokkamukista on juotu keitettyä vettä päälle (Muuten juodaan vesi pullosta, mutta ruuan kanssa on totuteltu nokkamukiin. En tiedä, onko liian nuori nokkamukiin, mutta hyvin siitä juo kumminkin).
Määrät on aika pieniä, sellainen ruokalusikallinen kerrallaan. Saisi lisääntyä nuo määrät kyllä: kiinteät aloitettiin, koska syö rintamaitoa päivisin kerran tunnissa. Vähän auttaa nuo pienetkin määrät, mutta kunhan lisääntyy, niin syöttövälitkin varmaan samalla pitenee.
Ainoa vaan, että pojalla on aina välillä ollut punaista kuivaa ihoa poskissa (siis jo pari kuukautta), ja nyt tuntuu, että sitä on enemmän. Allergiaksi epäilen, mutta lääkäri ja terkkari sanoi kyllä aiemmin, että tod. näk. vain atooppista ihoa. Tiedä sitten. Täytyy kokeilla (kunhan purkki loppuu) olla jonkun aikaa ilman porkkanaa ja vetää vaikka maissia. Katsotaan, vaikuttaako. Saattaa myös johtua siitä, että olen itse syönyt kalaa pari kertaa, sitä olen aiemmin epäillyt ihottuman aiheuttajaksi. Ongelma on, että ihottumaa on aina vähän, ja on hankala arvioida, milloin se lisääntyy ja mikä sen aiheuttaa.